Mommybloggerstopic #5

Ik kreeg tijd geleden van een collega de vraag of ik nog kinderen wilde, toen ik zei dat ik niet wist zei ze uit het niets ja je wilt ook geen 3 kinderen van 2 verschillende vaders

Oke

23 likes

Biiiiiizar (vita voice)

3 likes

Echt waaaaar bemoeien mensen zich mee pff

1 like

Pfffffff nee joh, wat stom ook echt. Trouwens, worden mannen ooit gevraagd of ze wel kinderen met verschillende vrouwen willen? :thinking:

13 likes

Ja heel erg he maar goed is een hele vreemde collega. Toen ik uit elkaar ging zei ze ook van ja mensen willen tegenwoordig nergens meer voor vechten

Tsja gevalletje apart

1 like

Of wordt aan mannen ook gevraagd of het gewenst/gepland was? Geen idee. Ik vind beide vragen even erg maar “is het gewenst” missch toch nog een graad erger grrrrr

4 likes

Nee die krijgen vrijwel nooit commentaar denk ik.

3 likes

Dit vind ik altijd zo fascinerend. Ik heb het er ook best vaak over en dan krijg ik standaard het ‘dat is de natuur’ antwoord. Het is toch 2020? Je kan keuzes maken in dit soort dingen? Stilstaan en er over nadenken?

1 like

Haha jazeker wel!
Is nu een collega bij m’n man op z’n werk, hebben “al” 3 kinderen, jongste is 9 of 10. En toen kwam er een aankondiging in de collega app: “een behoorlijke verrassing voor iedereen, maar in januari neem ik ook verlof!”

Toen is er, zoals alleen vrouwen dat eigenlijk kunnen, achter zijn rug om best geroddeld aldus m’n man. :see_no_evil:
Als in; echt een Corona baby! En dat was zeker niet gepland ha ha ha

2 likes

Mensen zijn vreselijk lomp en dom als het gaat om zwangerschappen. Snap daar echt geen reet van. Toen we aankondigden dat we een tweeling kregen, kregen we ook de domste opmerkingen naar ons hoofd geslingerd:
‘Zo, dat heb je knap gedaan! (Tegen mijn man. Serieus, weten mensen nog steeds niet hoe het werk?)’
‘Nou, dan ben je direct klaar’ (Wie weet willen we een elftal vriend)

En nog vele meer
 Ik heb ze maar verdrongen. Eerst al die ellendige opmerkingen omdat het lang duurde voordat we een tweede kregen, en nu omdat het een tweeling is, krijgen we nog net zo dom.

9 likes

Heel veel sterkte en gezondheid! :hugs:

1 like

Random boomers tegen m’n moeder als ze zegt dat ze niet meer kleinkinderen krijgen: “Oh wacht maar, dat komt echt wel. Die willen over een paar jaar nog wel een kind.” Euhm, nee. Bemoei je met je eigen kleinkinderen.

11 likes

Ja eens hoor. Ik ben ook absoluut geen “vrouw hoort achter het aanrecht” type maar het is gewoon een feit dat je het meest vruchtbaar bent tussen je 20e en 30e. De biologie is niet meeveranderd met de maatschappij. Dus dan vind ik het toch gek om 29 heel jong te noemen.
Ergens is er iets scheef gegroeid en dingen zouden misschien anders ingericht moeten worden zodat de moeder kan blijven studeren etc. Als ze dat wil natuurlijk, niet omdat het moet :slight_smile:

3 likes

Andersom exact zo. Wij hebben twee dochters. Krijg zo vaak te horen of we voor een jongen gaan
 Terwijl wij het goed vinden zo. Plus, als we nu nog een kindje zouden krijgen. Dan boeit het mij niet of het jongen of meisje is. Denk elke keer bemoei je met je eigen. En dat zeg ik soms ook :sweat_smile:

2 likes

Ik snap echt niet dat mensen zich anno 2020 nog met de voortplanting van een ander bemoeien (/er opmerkingen over maken). Het is ondertussen toch wel algemeen bekend dat dat not done is zou je denken

36 likes

Maar de medische wetenschap wel, waardoor het alsnog een stuk haalbaarder is om na je 30e een kindje te krijgen dan 40 jaar geleden.

19 likes

We kwamen btw op dit onderwerp door de Reels van Kelly, zit dus toch meer in dat je in eerste instantie zou denken :joy:

7 likes

Vind je dit echt? Weinig dingen zo willekeurig als wel/niet zwanger raken.

2 likes

Ja dat is waar. Niks tegenin te brengen eigenlijk haha.
Het is voor iedereen heel persoonlijk of je eventueel gebruik van die wetenschap zou willen maken of niet. Ik zou daar geen zin in hebben en het ook echt eng vinden om te lang te wachten (al vind ik 30 niet te lang hoor, denk eerder 35?). Ik ben misschien ook wat simpel. Een studie/leuke baan kan altijd nog, een kind niet.

Ik vind het ook echt niet raar als mensen pas na hun 35e willen beginnen maar ergens steekt het me toch als mensen moeders van 29 heel jong noemen, ik weet eigenlijk niet precies waarom en stop ermee om het proberen uit te leggen :wink:

2 likes

Ja, hier ook! Of dan vragen ze of mijn vriend dat niet jammer vindt, twee dochters :exploding_head: