Dit vind ik echt erg… zoiets zeg je toch niet Ik vind het erg dat iemand zoiets tegen je heeft gezegd.
Was echt heel kut. Vooral omdat die miskraam lang duurde dus ik er wel een beetje doorheen zat. Maar was ook echt ontwetendheid, zij dacht dat ik sowieso voor abortus zou gaan dus dat me dat dan bespaard zou blijven. Moet er ook bij zeggen dat het een collega was en ik op mijn werk niets had gezegd over mijn kinderwens.
Jeetje wat heftig. Hoop dat het nu wat beter met je gaat.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik voel me ook nog vaak een tiener moeder als ik m’n kind ophaal van het kdv
Jeetje wat heftig voor je!! Ook als het niet gepland zou zijn geweest, lijkt het me echt een kutervaring… Dat mensen dat hardop durven te zeggen begrijp ik echt niet.
Dat mensen überhaupt aan onbekenden/kennissen vragen of het gepland / gewenst was? Kijk bij hele goeie vriendinnen weet je meestal wel ‘aha dat is de volgende stap’ maar op werk vragen mensen dat ook weleens aan zwangere collega’s. Ik snap dat echt NIET
Geweldig dit. Ik mis nog steeds haar excuses naar ons allemaal. Daarnaast, heftig wat die Linda nu flikt. Hoe kun je nou kinderen als doelgroep gebruiken? En dan suggereren dat het prikken thuis in een veilige omgeving gebeurt. Juist daar zou je niet moeten prikken, zodat thuis een veilige plek blijft. Ik ga mij er toch in verdiepen of er een officiële klacht tegen haar ingediend kan worden.
Ook wel geniaal dat ze (onbewust?) het liedje “Thrift shop” er achter heeft gezet. Only got twenty dollar in my pocket, koop mijn cursus!!
Een beetje zoals die keer dat Rutte zijn grote entree maakte terwijl de tekst “ it was never,
never an honest word, that was when I ruled the world” door de speakers klonk.
Maar is grotendeels wel de reden denk ik. Vrouwen studeren nu veel langer door dan vroeger, hebben andere type banen e.d. Dat draagt wel bij aan dat ik zelf 29 nog relatief jong vind. Als ik kijk naar mijn vriendinnengroep (+27/28 jaar) dan is vrijwel iedereen nu nog bezig met een postdoc, switch in studierichting, nog intentie van een huis kopen e.d. Dat was “vroeger” natuurlijk veel en veel minder.
Ik was eens bij een babyshower voor een vriendin die een jaar jonger is dan ik. Haar moeder gaf een klein toespraakje waarin ze zei dat ze zo blij was dat haar dochter zwanger was. Mijn eerste gedachte was: nou, mijn moeder zou echt niet blij zijn als ik nu (zo jong) al zwanger was.
Een seconde later besefte ik dat we allebei boven de 30 zijn en dat mijn moeder het echt heel prima zou vinden als ik zwanger was.
Pas maar op dat ons Royke het niet leest
Een collega zei vorig jaar toen ik vertelde dat ik zwanger was: “Oh jeetje, is het wel gepland?”. (Ik was toen 31 en al 9 jaar samen met m’n vriend)
Toen andere collega’s weer boos dat ik helemaal ging uitleggen dat het heus wel gepland was. Maar ik wilde dat niemand mijn ongeboren kind het gevoel gaf dat hij niet welkom was.
Niet gepland is natuurlijk niet hetzelfde als niet gewenst. Maar ik ben het helemaal met je eens dat dit echt een misselijke rotopmerking is. Ongeacht iemands leeftijd of hoe lang diegene al een relatie heeft.
Helemaal mee eens hoor!
Ik las: een collega zei vorige week toen ik zei dat ik zwanger was. Dacht waaaaaat
Omg neeeeee. Echt I can’t.
Edit: zie nu ook dat het woordje jaar ontbrak.
Haha, er zijn zelfs forummers die ongevraagd dit soort vragen ontvangen via pb. Dus ik kijk nergens meer van op.
Omg meen je dat echt
Hahaha wow echt schaamteloos hè. Hoewel, net niet schaamteloos want ze durven het niet openbaar te vragen haha.
Dankje, lief Ja, het weer op de rails komen wordt wel nogal bemoeilijkt door corona (ook nog lagere weerstand), maar we roeien verder met de riemen die we hebben.