Ja nu ik dit besef… Ik denk dat ik mn kinderen ee voor de zekerheid maar op hun 16e uitzet ipv 21. Of zou 14 beter zijn?
Ik zou op latere leeftijd (zeg 25 plus) nog thuis wonen ook een beetje een afknapper vinden. Denk dat het ook te maken heeft met anders in het leven staan en niet zozeer met niet kunnen koken of niet weten hoe de wasmachine werkt, denk dat er zat mensen bij hun ouders wonen die dit prima kunnen omdat ze ook hun steentje bijdragen. Maar zie bij je ouders blijven wonen altijd een beetje als binnen je comfort zone blijven en de veilige optie. Ik had zelf een super goede band met m’n ouders maar ben toch al op mijn 17e het huis uit gegaan omdat ik gewoon de drang had naar meer zelfstandigheid, vrijheid en een volgende levensfase. Terwijl ik echt super makkelijke ouders had en in die zin ook altijd echt wel mijn eigen gang kon gaan, het is toch anders op jezelf. Had dit voor geen goud willen missen, ook al was bij mijn ouders blijven financieel de verstandige keuze geweest en had ik dan misschien inderdaad nu wel al een huis kunnen kopen.
Daarnaast heeft het er ook wel mee te maken dat ik inmiddels al zo lang op mezelf woon dat ik echt niet zo’n zin zou hebben om als ik dan naar mijn hypothetische thuiswonende vriend te gaan dan weer met ouders te maken te hebben. Zou inmiddels echt wel een plek willen waar je wat meer privacy hebt en inderdaad niet weer in de slaapkamer naast iemands ouders ligt en in de woonkamer rekening moeten houden met ouders.
Voor mij zou het meer te maken met de levensfase waarin een kind zit ipv de leeftijd. Inderdaad het voorbeeld dat kind al baan en relatie heeft maar thuis wil blijven wonen om ge kunnen sparen en meteen een dik huis te kopen zou ik ook wel vertellen joh, ga lekker op een flatje of studio verder sparen en het leven ontdekken.
Maar in het geval nog studeren, werkeloos zijn of andere tegenslagen etc die ervoor zorgen dat het kind nog niet goed zelfstandig kan wonen zou dat anders zijn.
Kan wel voor mezelf zeggen dat op mijn 17de op kamers gaan echt goed en leerzaam is geweest en zou indien mogelijk mijn toekomstige kinderen daartoe ook wel proberen te stimuleren.
Ik zit nu de intiemshow van Marlieke Koks te kijken en in elke aflevering maken ze ergens halverwege een heel slecht bruggetje naar Chilly (vaginale was) dat is pas cringe! Word er spontaan ongemakkelijk van omdat het zoooo gemaakt is
Ligt toch ook erg aan de absurde woningmarkt
Maar snap je punt hoor, denk wel dat het alles mee te maken heeft hoe je zelf bent opgevoed sommige mensen blijven een eeuwige baby bij hun ouders
Ik ben zo blij dat mijn vriend alles doet en uit zichzelf stofzuiger pakt en schoonmaakt en weet wat alles kost. Mijn ex was eeuwig gepamperd door zijn moeder en heeft nog nooit wat in het huishouden gedaan echt vreselijk
Zolang mijn vriend geen stap in de supermarkt zet redden wij het ook van 70 euro per week.
Gewoon plannen en geen voorgesneden dingen kopen? Vleesvervangers inslaan als ze in de aanbieding zijn en pastasauzen ed zelf maken.
Is de reactie van die vrouw (Janne oid) nou eindelijk verwijderd bij de laatste post van Annic? Ik zie hem niet meer
Traumas komen weer boven!
Of schoonmoeder die opeens even met een dienblaadje limonade binnenkomt met wat " lekkers " erbij…
True story
Ik zie hem ook niet meer
Gisteren zelfs nog!!! Pompiedom, ze denkt dat mensen dat nu niet meer doorhebben ofzo? Ondertussen weer een story opnemen alsof er niks aan de hand is…deeeeze vrouw?!
Ik had toevallig vanochtend gekeken (ik was benieuwd of ze al iets nieuws had gepost want ik volg haar niet meer) en toen stond ie er nog. Dus ze heeft hem net gewoon sneaky verwijderd
Het zou haar toch zoveel meer sieren als ze gewoon het boetekleed aantrekt…
Hij is idd weg en ik weiger haar stories te bekijken. Kuttekop. Heeft ze lang volgehouden.
Wow inderdaad…
Oh wow. Ik zie 'm ook niet meer, ze heeft het gewoon weggehaald. Bizar zeg om zo met kritiek om te gaan. Ik ben heeeeel benieuwd wanneer ze weer met een vlog komt en wat ze er dan over gaat zeggen. Al begin ik nu te vermoeden dat ze er gewoon niks over gaat zeggen.
Ja ik denk dat ze hem heeft verwijderd net voor ze die story postte misschien. Een nieuwe start met een “schone lei” waarschijnlijk dacht ze dat we het niet door zouden hebben omdat ie er weken heeft gestaan.
Nu pas?
nou ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat mijn schoonzoon/dochter never nooit niet bij ons gaat inwonen. @Calabasas
Verder ben ik niet echt op de hoogte van de huidige situatie rondom studenten kamers maar toen ik nog studeerde kon je echt wel een kamer vinden.
En als je met je 25ste nog thuis woont dan vind ik dat je onzelfstandig bent en ik zou dat echt een afknapper vinden. Je mist ook een heel groot (en heel leuk) gedeelte van je studententijd als je elke dag terug naar je ouders moet.
Maar ja daar hebben alle studenten nu toch geen rest aan want alles wat studeren leuk maakt mag niet meer dus ik zou zeggen blijf lekker bij je ouders wonen en spaar om volgend jaar alles drie keer in te halen.
Heb ik een soort hot topic gemist? Of is dit gewoon een erg botte reactie?