Mommybloggerstopic #5

OK, ik heb ook weleens die boodschappen shoplogs gezien. Verder eigenlijk niets, maar ik vond haar wel leuk en oprecht overkomen. Niet zo’n influencer zoals Kelly, maar gewoon lekker normaal.

Terwijl ik kan me voorstellen dat het juist hele leuke content is als je jezelf er echt strak aan houdt en gaat budgetteren en creatief zijn met gerechten enzo. Dat je laat zien dat het echt veel moeite, tijd en denkvermogen kost om voor dat geld rond te komen voor boodschappen.

Zoals ze het nu doet slaat het echt nergens op en is de toegevoegde waarde echt 0.
Terwijl als ik binnenkort minder te besteden zou hebben ik echt zulke filmpjes zou kijken voor tips. En ik kijk nooit youtube. Sterker nog ik zou echt een beetje boos worden als dit de uitkomst was van de “challenge” als ik straks mijn gezin zou moeten voeden van 75 euro per week…

3 likes

Wij geven met 2 pers ook 50/60 euro per week uit. Lang leve de Laidl

5 likes

Ik vind het eigenlijk schandalig. Ze biedt totaal geen waarde met haar vlog. Welke andere mommyblogger/vlogger zou zoiets wel goed aanpakken denken jullie?

1 like

Ik moet nu denken aan een tijd terug toen Alfie Deyes (Britse vlogger) ook zo’n challenge deed waarbij hij moest leven van 1 pond per dag. Hij opende zijn vlog met: “Ah shit nu moet ik KRAANWATER drinken in plaats van mijn bubbelwater uit mijn automaat” alsof dat echt het allerergste was wat hem kon overkomen :no_mouth: En vervolgens ging hij gebruik maken van zijn bekendheid om bij allerlei zaken gratis eten te krijgen hahah no shame. Toen heeft hij ook de halve internetwereld over zich geen gekregen.

16 likes

Ja precies, dat trok mij ook aan in haar video’s. En ik vond het leuk als inspiratie. Jammer dat ze gestopt zijn. Ik zie dat ze nog wel bloggen.

1 like

Wij zijn elke maand zoveel geld kwijt aan de boodschappen! Wel 500 per maand. We zijn maar met z’n tweeën, dus echt belachelijk veel. We drinken vooral pepsi max, dus dat maakt het duur. Vanaf deze week zijn we er wel op gaan letten, dus minder frisdrank en we gaan even een tijdje naar de Lidl ipv Jumbo. We gaan testen of het echt goedkoper is.

Ik ook. Dan hoor ik van anderen 70 pw voor 2 personen. Ik weet niet hoe hoor haha.

Het scheelt waar je het koopt. AH is bij ons het minst ver lopen, maar de DIRK 5 min verderop is echt goedkoper :sweat_smile: toch gaan we naar de AH uit luiheid.

Kelly Caresse met haar low carb dieet. Word er niet goed van. Supplementen me reet. Ze doet er erg lacherig over dat ze zo duur zijn. En vraag me af of die supplementen ook echt helpen. En of het niet gewoon een placebo is.

Haha geef je nu antwoord op je eigen vraag?

2 likes

Orthomoleculaire geneeskunde wordt tegenwoordig gewoon als kwakzalverij beschouwd. En wel een van de populairste vormen, waarschijnlijk omdat het veel lijkt op echte geneeskunde. De voedingsstoffen worden aangeboden in de vorm van tabletten en capsules die sprekend op geneesmiddelen lijken, maar niet zo mogen heten omdat ze niet voldoen aan de wettelijke eisen die aan geneesmiddelen worden gesteld.
Geldklopperij is het. En ik snap niet dat mensen daar intrappen.

3 likes

Ik volg: @ frugalfitmom6, die heeft op youtube filmpjes van week challanges van 30 dollar per week voor een gezin van 6 bijvoorbeeld, brengt ze leuk!

1 like

Ik denk dat er heel veel uitzonderingen zijn op jouw aanname, maar als jij en je vriendinnen de kans op een fijne relatie willen verkleinen met dat vreemde criterium, be my guest.

Even ter onderbouwing waarom ik dit zo gek (en eerlijk, ook best wel arrogant) vind: thuis wonen zegt niks over wel of niet zelfstandig zijn. De opvoedingsmethode van je toekomstige schoonouders icm het karakter van je toekomstige partner doet dat veel meer, maar ja, als je iemand al afwijst als je hoort dat hij/zij nog thuis woont dan kom je daar niet achter.
Mijn man woonde ook nog thuis toen ik hem leerde kennen, hij was 24 toen. Had hij eerder uit huis gegaan, hadden we nu nooit in ons huidige huis kunnen wonen. Zeker in deze tijd is het juist slim om wat langer thuis te blijven om te sparen voor een kickstart van je volwassen leven. En dat wil heus niet zeggen dat je nul bijdraagt aan het huishouden.

21 likes

Haha nou sorry het is echt niet persoonlijk hoor! Hoef je het niet arrogant te vinden ik vind jou ook niet arrogant met de financiële kickstart van je man en je volwassen leven (??).

Geeft toch niet iedereen is anders en vindt andere dingen belangrijker, denk niet dat het een slimmer is dan het andere. Jij gaat voor die financiële kick van het volwassen leven, ik voor de ervaringen.

23 likes

En geen seks in de slaapkamer naast je ouders tot je 21e/24e! (was ik nou een heel vunzige meit of was dit voor iemand anders ook een top 3 reden om uit huis te gaan? :joy:)

17 likes

Point taken, seks hebben in het huis van je (schoon)ouders terwijl ze thuis zijn is héél irritant.

2 likes

Stel je voor hoe het voor hén is :joy:

11 likes

Samen beneden op de bank, kopje thee in hun handen voor de TV, terwijl boven plots gefluisterd wordt en de deur dichtgaat en er even later iemand naar de WC sluipt.

72 likes

Lol als je goedkope boodschappen doet maar wel dure supplementen neemt, mooie combi wel

1 like