Ben het trouwens eens met de eerder gedeelde oplossingen van @Zemraluani
Ik snap gewoon niet zo goed waarom het zo erg is als iemand gewoon heel veel leest en weinig post? Daarom ben je toch niet per se direct een ‘lurker’. Het is toch niet zo dat iedereen die hier niet elke dag 15 reacties plaatst het niet verdient om hier te zijn ofzo? Iedereen ervaart het forum op z’n eigen manier.
Ik snap dat dat voor de mods anders is en zij regels nodig hebben om de beslissing te maken.
Waarom heb je dan aan de openbare topics niet genoeg? Daar valt toch ook genoeg te lezen?
Omdat het toch een vorm van sociale interactie is en het denk ik ook ongemakkelijk is als iemand wel alles leest, maar zelf geen input levert. Bovendien zou het forum überhaupt niet werken als mensen vooral willen lezen. Als je met vrienden een gesprek voert en een iemand zit er de hele tijd stil bij, dan vind je dat toch ook een beetje vreemd?
Helemaal mee eens. Ik snap überhaupt niet wat je op een forum doet als je niet wil / kan / durft mee te posten
Je hebt toch altijd luidruchtige gangmakers in een groep en mensen die wat meer introvert zijn? Dat wil toch niet zeggen dat die introverte vriend geen meerwaarde heeft in de vriendengroep
Maar het gaat toch niet per se om de hoeveelheid die te lezen is?
Als je dingen wilt posten over daten/relaties/breakups/zwangerschappen etc, dat zit toch in members only en daar kan je dan niet bij als je niet genoeg posts hebt terwijl je daar misschien juist wel een bijdrage wilt leveren.
De nieuwe leden die hier niet vanaf het begin zitten, weten waarschijnlijk niet eens dat deze topics bestaan.
Ah ja dat snap ik wel. Al acht ik de kans niet groot dat je dan ineens een florerende actieve forummer wordt omdat je dan toegang hebt tot die topics
Ik vind dat het wel een beetje uit context gehaald wordt wat ik zeg. Ik zeg gewoon dat sommige mensen gewoon minder behoefte hebben aan op alles reageren en dat ik niet vind dat ze daarom lurkers zijn of dat ze hier niet horen want ze durven niet posten. Verder zeg ik al de hele tijd dat ik ook vind dat er regels nodig zijn maar dat ik niet denk dat 100 posts ipv 50 de spammers gaat tegenhouden
Meer posten in MO kan natuurlijk wel. Als je op EGF bijvoorbeeld heel actief was in Het leed dat daten heet of het subforum zwanger & kinderen, dan kan ik me wel voorstellen dat je meer gaat posten als je straks weer toegang hebt tot die topics.
Verder ben ik het helemaal met je eens.
Edit: wat @littlenumbers ook zegt dus
Ik zie wel eens voorbij komen dat er bijvoorbeeld wordt gevraagd of er geen date topic is of een keer had iemand gepost over een break up en toen werd er ook naar dat topic verwezen en die kon daar niet in.
Ik heb vooral zoiets het is een openbaar forum laat iedereen gewoon overal bij kunnen maar ik weet dat dat een impopulaire mening is haha.
Dat laatste denk ik wel. Met 50 posts kun je nog denken: even doorkmallen dan zit ik erbij. Met 100 posts gaan mensen daar echt niet aan beginnen denk ik
Ja, misschien. Ik kan het me moeilijk inbeelden omdat ik me moeilijk kan voorstellen dat mensen echt gewoon random shit posten om in die extra topics te kunnen! Maar het gebeurt dus blijkbaar wel
Jazeker gebeurd dat
Komen er trouwens per week veel nieuwe bezoekers bij?
Ja precies! Ik heb het idee dat ik mezelf herhaal, maar wat is nou het punt van voornamelijk meelezen en dan piepen dat je niet bij de members only posts mag? (tegen niemand in het bijzonder trouwens, gaat me om het idee) Het is toch helemaal niet raar dat er in een online gemeenschap iets van participatie wordt verwacht? Ik vind het gewoon zo gek als mensen (wederom, in het algemeen) uitspreken dat ze het zo ‘jammer’ vinden als ze niet mee mogen gluren bij topics over seks of relaties of foto’s. Waarom vind je dan precies dat je daar recht op hebt?
Heel mooi gezegd, ik volg je volledig!
Ja lekker de juicy stuff lezen maar niets (daaraan) bijdragen. Wat mij betreft mag de grens omhoog naar 200 posts zelfs
Nee, omdat ze lurken