Ik vind het eigenlijk nog steeds heel vreemd dat er zo’n grote behoefte is aan een MO gedeelte. Jarenlang is EGF openbaar geweest en heeft iedereen naar hartenlust gepost, nu moet het ineens heel exlusief worden? Dan had toch vanaf het begin dit een gesloten forum moeten zijn?
Nouja goed lang verhaal kort, ik vind dat het hele MO eraf mag en gewoon een openbaar forum zijn.
nou ik herinner me behoorlijk wat vragen om besloten gedeeltes?
Of we een Members Only groep hebben, staat nu niet ter discussie, voor de duidelijkheid. That ship has sailed, zullen we maar zeggen. Maar input voor al dan niet aanscherpen van de regels, ontvangen we graag!
Oh! Miss wel een belangrijk detail dat ik op egf pas 1,5 jaar actief was inderdaad. Dus heel veel geschiedenis niet meegekregen.
Ik kom van een ander openbaar forum heeeel lang geleden (fancy) en toen dat ophield te bestaan is er een gesloten forum gebouwd en een open. Still going strong daar en was daar de perfecte oplossing.
Ik heb bijvoorbeeld nog nooit in het Mode-advies topic gelezen. Als ik een topic begin te lezen lees ik het ook helemaal. Dit topic heeft 1,4 K posts. Dat lees ik natuurlijk niet ff snel tijdens m’n rookpauze op het werk. Tegen dat ik alles gelezen heb heb ik waarschijnlijk wel een paar keer gedacht o ik kan dit of dat reageren maarja dit is een post van 3 maanden gelezen ik zal zwijgen. Maakt dat mij dan een lurker?
Alleen lezen en niet bijdragen = lurker ja. Wat de reden van het niet posten is doet er dan niet toe
Nu dat we de keus hebben kun je toch andere keuzes maken?
Hee ik zat ook op Fancy. En daarna op een gesloten forum met een heel beperkt groepje… Jij ook?
lurker
/ˈləːkə/
noun
- a person who lurks, in particular a user of an Internet message board or chat room who does not participate.
Dat vind ik een beetje kort door de bocht maar we hebben duidelijk een andere mening dus dan ga ik er niet verder op in want we zullen het niet eens worden!
Nu zit ik door deze ‘discussie’ wel aan m’n 50 posts haha. Zal nog even wachten met m’n aanvraag
Ik zie niet zo goed hoe een eis als kwalitatief inhoudelijk posten opeens gelijk staat aan neerkijken op als je dat niet doet?
We hebben er heel duidelijk voor gekozen om openbaar input te vragen. Wellicht zijn er oplossingen waar wij nog helemaal niet aan gedacht hadden of vindt iedereen hoe het nu gaat wel best. Maar wij als mods moeten wel duidelijke richtlijnen hebben voordat we als subjectief bestempeld worden. Als iedereen zoiets heeft van: we vertrouwen erop dat jullie het gespam etc. er wel tussenuit halen, ook goed. Maar dan willen we wel even die goedkeuring om het zo maar te zeggen.
Uiteindelijk verzamelen we alles en kijken we waar de meeste voorkeur naar uit gaat en wat (technisch) handig is voor ons.
Maar zijn er zoveel nieuwe leden? Ik heb het idee dat meestal als er aan een nieuwe poster gevraagd wordt waar diegene vandaan komt, er toch gezegd wordt dat ze ook op egf zaten/via wt van egf komen (oprechte vraag!)
Regels zijn te streng. Als je kunt aantonen dat je geen viezerik of een of andere spammer bent vind ik dat je best mag worden toegelaten. Ook als je al jaren op het oude forum zat vind ik dat het wel wat versoepelend mag zijn.
er komen voortdurend nieuwe leden bij, ja.
edit: oh, je bedoelt nieuw als in niet vanaf ander forum, sorry. maar hoe is dat relevant? iedereen begint hier gewoon opnieuw met een schone lei als het ware.
maar iedereen kan toch zeggen van “ik was die of dat of het vorige forum”? Dat valt niet te controleren.
Precies, en wat zijn daar de maatstaven dan weer voor. Hoe lang moest iemand daar dan weer lid zijn geweest. Zo blijf je bezig. Daarom maken we geen uitzonderingen. Het heet ook Forum Feminarum en niet Ellegirl
Inderdaad
Relevant omdat ik reageerde op Lula die zei:
De nieuwe leden die hier niet vanaf het begin zitten, weten waarschijnlijk niet eens dat deze topics bestaan.
Maar inmiddels was de discussie alweer een heel stuk verder
Over die naam gesproken…