Members Only kwestie

Beste allemaal,

De laatste tijd merken we steeds vaker dat mensen spammen om tot de members only groep toegelaten te worden. Daarbij laten sommige topics het toe om heel snel en kort op elkaar te reageren. Denk aan topics over tv programma’s waar live commentaar gegeven wordt. Voor ons als admins en moderators is de MO groep bedoeld voor leden die graag wat meer persoonlijke dingen plaatsen die niet meteen voor iedereen te lezen zijn maar wel door leden die zelf ook regelmatig een inhoudelijke bijdrage leveren of advies geven. Naar onze mening is het niet fair als iedereen mag ‘genieten’ van persoonlijke verhalen van een ander zonder hier zelf ook maar iets delen afgezien van: neeeee, ik ben voor Kamp Zuid!

Goed, wat we aan jullie willen vragen; hoe zien jullie dit? Hebben jullie het idee dat de regels aangescherpt moeten worden en zo ja hoe? Laat vooral je stem hieronder achter en als je ‘ja’ stemt, plaats dan ook even een reactie met wat voor jou goede voorwaarden zouden zijn om te worden toegelaten tot MO.

Moeten de regels voor Members Only aangescherpt worden?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Misshien niet heel origineel, maar toch een hoger aantal aan posts zodat de drempel hoger is om veel te posten? Of misschien een bepaalde tijd die je hier aangemeld moet zijn + aantal posts?

11 likes

Lastig zeg! :thinking: Ik herken en snap hierin jullie struggle, maar kan geen passende oplossing bedenken.

2 likes

Misschien meerdere dingen samen

: minstens 50 dagen lid
: minstens 50 posts
: minstens 50 likes uitgedeeld
: minstens 50 x geliked (of misschien wel meer want 50 likes krijg je vrij snel al op 1 post)

92 likes

Ik ben het helemaal er mee eens dat je inderdaad niet zomaar toegang mag krijgen als je hele oppervlakkige comments plaatst om maar toegelaten te worden. Wat mij betreft mag de grens van aantal posts omhoog

3 likes

Ja wel mee eens, maar lastige kwestie inderdaad. Misschien aantal posts omhoog en eis dat er in verschillende stations wordt meegepost?

2 likes

Moeilijk, ik snap het probleem maar het lijkt me ook lastig om willekeur in het toelaten te voorkomen. Misschien toch kijken naar wát mensen gepost hebben als ze hun aanvraag doen (voegt het iets toe aan de “community”) of bijvoorbeeld een periodieke check? Als mensen spammen tot de vijftig en daarna geen kik meer geven is dat ook een duidelijk signaal natuurlijk

1 like

Ik vind de optie van @Zemraluani een hele goede

4 likes

Ik vind het lastig om een goede oplossing te bedenken, vooral omdat ik snap dat de regels niet te vaag moeten zijn en niet teveel van de mods moeten vragen. Want wanneer is een post inhoudelijk genoeg? En de mods kunnen natuurlijk ook niet iedere post van ieder lid doorlezen. Conclusie: ik ben voor strengere eisen maar moeilijk om te bepalen wat die eisen dan zouden moeten zijn.

3 likes

Goeie aanvulling ja. En misschien dan het aantal posts omhoog

1 like

Ik merk juist dat ik weinig inhoudelijks post ómdat het op internet komt. Dus ik kom zo ook niet snel in een members only groepje, terwijl ik dat misschien wel graag zou willen…

19 likes

Dit is misschien super hard maar dan is een forum toch geen geschikte plek voor jou? Waarom zou je je tijd op een platform spenderen waar je niet aan deeldurft te nemen?

3 likes

Ik vindhet idee van @Zemraluani ook wel een goede. En wat mij betreft mag het aantal posts ook wel omhoog.

Ik vind het trouwens echt super dat jullie @moderators niet zomaar iedereen toelaten en dit nu zo open gooien voor overleg

19 likes

Waarom zou je dat willen als je nu merkt dat je, ook met toegang tot MO, niet zoveel post omdat het toch op internet staat? Dan verandert er toch weinig met nieuwe regels, behalve dat je bepaalde dingen niet meer kunt lezen. Maar als je daar zelf niks aan toevoegt, is het dan zo erg dat je het niet meer kunt lezen?

Ik heb verder niet je posts gelezen hoor en ik weet niet of je misschien wel in MO topics post, mijn vraag is puur gebaseerd op wat je hier nu post.

Ik weet niet wat hier een goed systeem voor is en hoeveel werk alles is voor de mods, maar misschien moet het ook een optie worden om mensen die members only status hebben gehaald maar nooit in die topics posten er weer uit te gooien? Dat het niet alleen is voor mensen die genoeg hebben gepost maar ook voor mensen die vervolgens iets toevoegen aan de persoonlijkere topics in plaats van alleen meelezen.

Sowieso kan de post-limiet natuurlijk wel omhoog. 50 was prima in het begin, maar het forum is nu actief en ‘oud’ genoeg om dat omhoog te gooien.

27 likes

Ja hier zou ik ook totaal geen probleem mee hebben maar ik kan me ook voorstellen dat de mods dan vrezen dat er niet genoeg aanloop is.

1 like

Eens met @Zemraluani. Behalve de 50x een like ontvangen, dat vind ik persoonlijk niet van toegevoegde waarde. En misschien het aantal posts naar 100.
Dus:

  • minstens 100 berichten
  • minstens 50 dagen lid
  • minstens 50 likes uitgedeeld

Dit lijkt mij een goed uitgangspunt en ik denk ook behapbaar voor de mods!

16 likes

‘Huh wie zijn Forumgloss en MissForum?’

16 likes

Maar wat is het nut ervan om te weten of iemand nieuw is of niet ?