Members Only kwestie

Ja ik denk dat “we” dit ook niet moeten vergeten in dit topic. Hoeveel regels je ook in stelt, als iemand echt kwaad in de zin heeft, lukt het toch wel. Betekent natuurlijk niet dat je er niks aan hoeft te doen, maar het blijft mogelijk.

1 like

Haha ik voel me een beetje aangesproken hierdoor, omdat ik er een aantal dagen geleden wat over gepost heb.
Ik vind 50 al moeilijk te halen, laat staan 100! :laughing:

Overigens zei ik dat alleen maar omdat ik in het begin lid was en toen in alle topics kon, en daardoor weet van het zwangerschapstopic. Vanwege mijn zwangerschap lijkt het me leuk om in dat topic mee te lezen/posten… That’s all. :slight_smile:

Snap jullie dillemma ook wel hoor trouwens.
Ik vind juist topics zoals expeditie robinson en first dates leuk, vanwege het samen kijken en posten.
Ik zou het okay vinden als je die dan inderdaad niet zou meetellen in het aantal posts.

2 likes

Ik hoop dat de post limiet niet omhoog gaat. Ik ben best wel een actieve forummer vind ik zelf, kijk dagelijks meermaals, deel regelmatig likes uit en heb al een aardige leestijd opgebouwd (vond het eigenlijk best confronterend hoeveel :sweat_smile:) maar post niet zoveel omdat ik niet wil ‘posten om het posten’ en vaak niet het idee heb dat ik echt iets toe kan voegen. Ik kom hier echter wel al 13 (?) jaar heel graag (voorheen EGF meegeteld dus) en vind het echt jammer dat ik nu een aantal van mijn voorheen favoriete topics niet meer in kan. Maar goed ik kom vanzelf een keer bij de 50 haha. Hoop dus alleen dat het niet nog verder verhoogd wordt. Ik moet trouwens zeggen dat ik in al die jaren het nooit als ‘asociaal’ heb gezien om veel te lezen maar niet zoveel mee te posten. Die vibe krijg ik nu wel een beetje. Vroeger (>5 jaar geleden) was ik trouwens wel een vrij actieve poster maar merk dat ik nu vaak gewoon minder behoefte heb om te reageren/dingen toe heb te voegen dan destijds.

29 likes

Hierop inhakend; ergens kan ik me ook wel voorstellen dat het ‘tegenwoordig’ als moeilijker of enger ervaren kan worden om hier actief mee te posten. Juist omdat er al vrij veel op MO staat en de mensen die daar in zitten elkaar dus echt wel beter leren kennen. Dat werkt ook (vaak) wel weer door in het openbare gedeelte van het forum qua interactie, inside jokes etc. Zeg niet dat het per se zo is, maar kan me voorstellen dus dat de stap daardoor iets moeilijker wordt?

Anyway, kan me best voorstellen dat sommigen het prettig vinden om de regels wat strenger te maken. Zelf sta ik er redelijk neutraal in omdat ik dus, ook in MO, wel echt bedenk dat het internet is en blijft en ik ben er zelf nog altijd verantwoordelijk voor wat ik wel en/of niet deel.

6 likes

Dit heb ik ook! Ben hier al sinds begin mei en bedacht me eergisteren dat ik hier meermaals per dag meelees en soms baal dat er niet veel nieuwe posts in m’n favoriete topics zijn. Dus ik dacht ik reageer wat meer dan komen daar weer reacties op en heb ik meer om te lezen! Met als extra doel ook eens aan die 50 posts te geraken. Zou ook balen als dit er plots 100 zijn omdat ik me dit net voorgenomen had. Niet dat ik dan niet meer zou posten maar ik hoop dat m’n gevoel duidelijk is

Maar het forum bestaat al 6 maanden, dan moet je toch wel 50 dingen kunnen posten als je er “al vanaf het begin bij bent”? Oké ik snap dat het unfair is als dat nu gebeurt maar er zullen altijd nieuwe mensen komen en het zal nooit eerlijk zijn voor iedereen maar het moet er ooit toch eens van komen?

5 likes

Dit brengt me op het volgende idee. Om toegang te krijgen tot MO kunnen we wellicht ook het volgende toepassen:
Van 0 tot 6 maanden: 50 posts.
6 tot 12 maanden: 100 posts.
12 tot 18 maanden: 150 posts enzovoort.

2 likes

Misschien een soort openbaar voting/forum voor mensen die eerder MO status willen omdat ze er lang zijn en nuttig maar weinig posten?

1 like

Mij gaat het meer om een persoonlijk gevoel dat 50 posts voor mezelf meer een incentive was om wat actiever te zijn en dit ook aan te houden. Vind het wat raar om ergens ‘buitengesloten’ te zijn van een deel van een forum omdat je wat minder vaak reacties typt. Had bijvoorbeeld een heel positief gevoel nav reacties die ik kreeg op mijn post in het spiraal topic en dat was voor mij ook persoonlijk. Ik zie gewoon zelf niet in waarom 100 posts ipv 50 spammers gaat tegenhouden, ik vind zoiets meer een gevoel maar dat kunnen de mods natuurlijk niet aanhouden, er zijn regels nodig. Ik weet niet eens of de MO topics wel topics gaan zijn die ik interessant vind, maar dit kan je pas weten als je ‘er bij hoort’ natuurlijk

2 likes

Dit maakt het dan juist ‘moeilijker’ voor mensen die hier al langer zijn maar nu pas hun plek vinden en beseffen dat ze veel hebben aan dit forum en actief beginnen meedoen? Dan zou ik bijvoorbeeld beter een nieuw account aanmaken en dan moet ik minder posten? Ik denk dat dat ook niet gaat werken…

1 like

Ik vind het echt lastig, ik snap dat er ergens een grens getrokken moet worden en dat het hele punt van een ‘members only’ gedeelte is dat niet iedereen mee kan lezen, maar ik vind het ook erg dubbel. Als het niet meer (alleen) op meetbare dingen gebaseerd is, en als er uitzonderingen gemaakt worden, heb je het gevaar dat het you can’t sit with us-achtig wordt.

Ik weet eigenlijk ook niet zo heel goed welke topics ‘members only’ zijn, ik lees hier veel en post ook regelmatig en kijk dan nooit naar de categoriën, maar ik neem aan dat dat de meer persoonlijke topics zijn?
Als ik voor mezelf spreek: ik post vrij weinig echt persoonlijke dingen, omdat ik daar niet altijd behoefte aan heb en omdat ik graag anoniem wil blijven.
Ik ben dus waarschijnlijk geen hele constante poster in die topics. Maar soms is er iets waar ik wel graag een klankbord voor wil, of wat ik kwijt wil, dat juist persoonlijk is, en dan zou ik het wel jammer vinden als dat niet in die topics kan. Ik voel me thuis op dit forum, ook al ben ik niet altijd in alle topics even actief. Het is fijn om de optie te hebben daar wel iets te posten als je dat wilt (al is dat dan misschien bijna nooit).
Ik verwijder meer persoonlijke posts trouwens ook vaak achteraf omdat ik het toch te prive of herkenbaar vind om te laten staan, dus dan lijkt het misschien helemaal alsof er dan nooit iets in die topics gepost wordt terwijl dat wel zo is.

15 likes

Zou je iets kunnen ontwerpen om te monitoren of mensen na hun toelating drastisch minder gaan posten? Als je in een week 50 posts verzamelt en daarna 4 weken niks meer post en wel veel leest ben je wat mij betreft een lurker en mag je er weer uit, maar misschien is zoiets wel heel moeilijk om in de gaten te houden.

1 like

Er wordt een aantal keer gezegd dat je actief mee moet posten in de members only topics toch?
Terwijl dat, voor mij in ieder geval (misschien), topics zijn waar ik maar sporadisch zal posten, maar àls dat eens in de paar maanden gebeurt ik er wel heel blij mee ben dat die topics bestaan.
En achteraf verwijder ik het soms dus ook nog…
Zo komt het misschien over als een soort van eenrichtingsverkeer, alsof ik het alleen wil gebruiken als ik het zelf nodig heb en verder niet, dat bedoel ik uiteraard niet.

3 likes

Bijdragen zit niet enkel in het droppen van persoonlijke zaken wat mij betreft, ook juist het reageren op anderen is waardevol.

4 likes

Ja hier kan ik me erg in vinden eigenlijk. De laatste jaren op het egf deelde ik ook weinig persoonlijke info, dat verandert hier niet ineens omdat de topics MO zijn. Het is toch een bepaald “type” topic dat je daar vindt, neem ik aan. Dat maakt het wel lastig in de gaten te houden of iemand actief is in die topics.

Edit: oh en @Ireth, ik heb ook het idee dat ik minder reageer op anderen als het om wat moeilijkere of meer beladen posts gaat, omdat ik vind dat ik me niet goed kan verwoorden. Anderen kunnen dat vaak beter dus dat laat ik ook aan me voorbij gaan meestal…

2 likes

Maar ik snap het probleem niet helemaal want als je geen MO bent weet je toch ook niet welke topics allemaal MO zijn? Dus dan kun je net zo je kwestie posten in een Wjekw?

2 likes

Er wordt regelmatig over gesproken, waar bepaalde topics gebleven zijn, helemaal als je het egf hebt meegemaakt zijn er een aantal “weg”. Ik kan er zo 10 opnoemen die ik daar verwacht. Ik vind totaal niet dat je dan maar moet posten in het wjekw, ik snap die redenering niet. Ik kan me goed voorstellen dat het voor veel een reden is om bepaalde dingen dan maar niet te posten. Dat moet toch niet vreemd klinken? Er is toch ook een reden waarom MO in het leven geroepen is? Lijkt me precies dat… Je wilt niet alles compleet out in the open. Dus waarom “moeten” mensen die nog geen MO zijn dat dan maar wel doen?

4 likes

Ik vind het eigenlijk wel prima hoe het nu is. 50 posts en de mods checken even of het inhoudelijk acceptabel is. Het enige wat ik misschien zou toevoegen is minstens een maand lid zijn of zo

15 likes

Ja ik ben het hier mee eens.

Het lijkt me anders totaal niet uitnodigend voor eventuele nieuwe leden om zich thuis te voelen. Ik zit zelf al heel lang op het forum maar ik zou zelf niet zo snel durven posten op een forum met minsten 3 verschillende voorwaarden waar je dan moet opletten waar je aan moet voldoen. Het posten lijkt me dan een beetje kunstmatig worden dan ofzo?
Ik geef dan zelf de voorkeur aan een actief forum met veel leden dan een beperkt clubje. Al zou verhogen naar 100 posts ook geen ramp zijn voor de mo-topics. Naar mijn idee zit je daar vrij snel aan.

1 like

Maar ik snap nog steeds niet goed waarom mensen zich blijven verantwoorden voor weinig posten en toch in MO willen? Als je weinig post en wel veel leest ben je toch nog steeds een lurker? Waarom zou je opeens veel meer gaan posten als je in MO zit? Zoals @anon76889665 al zei als je bepaalde dingen toch kwijt wil; dan kan het toch net zo goed in wjekw?
Ik denk dat ook MO topics wel staan of vallen bij actieve members, dus als je weinig toevoegt door te reageren/posten, je niet zo heel veel bijdraagt.

11 likes