Members Only kwestie

Daarom is mijn vraag ook of daar al duidelijke regels over zijn, aangezien iedereen weer wat anders vind natuurlijk.

Volgens mij gaat dit topic over een aanscherping van de regels van MO, niet over de toegangseisen voor iemand die ooit in MO zat en er weer graag in wilt.

Indirect wel. Als de aangescherpte regels inhouden dat iemand de toegang ontzegd kan worden, kan er toch ook in de ‘regels’ worden opgenomen dat de toegang opnieuw aangevraagd kan worden als iemand wel weer actief meepost?

Kunnen we niet een oplossing bedenken en die niet openbaar maken? Dus dat er bijvoorbeeld wordt ingesteld dat je vanaf 100 posts toegang hebt, maar dat niemand dat weet, dat het meer als verrassing komt

1 like

Hoezo zou je dit doen? Om spam tegen te gaan? Ik vind dit totaal niet transparant. Krijg er eerder de kriebels van en dan zal ik serieus een afweging maken of ik ĂŒberhaupt hier wil posten en een member wil zijn.

1 like

Als het gaat om kiezen tussen de (relatieve) ‘privacy’ van actieve leden in persoonlijke topics en de toegankelijkheid van dat soort topics voor leden die weinig posten vind ik dat eerste wel echt zwaarder wegen. Ik snap gewoon echt niet waarom je toegang wil tot die posts zonder dat je zelf actief deelneemt, behalve een soort forumvoyeurisme.

Edit: wat ook nog zou kunnen, vooral bij gevoelige topics, is dat die sowieso alleen op aanvraag te zien zijn? Dan heb ik het niet over leed dat een relatie heet ofzo, maar mensen die echt persoonlijke dingen willen bespreken met lotgenoten.

Voor de toegang tot persoonlijke topics of foto-gerelateerde topics moest je in de 2000s op fora altijd een foto van jezelf naar de mods sturen met een briefje met je gebruikersnaam erop, wie weet dat nog? Hahahaha. Dat was echt in de tijd dat we dachten dat iedereen op internet een pedofiel was.

16 likes

Dat klinkt ook wel heel zwaar, alsof het een hele levenskwestie is. Het is maar een forum.

Dat moet toch niet het norm worden? Ik heb wel gelijk mijn vraagtekens erbij.

Ik ben zelf zo’n lid die niet veel post in de non-member topics maar wel veel lees en like. Op het EGF zat ik meer in de topics die nu memberonly zijn. Snap wel dat iemand eerder zei dat dit meer openbaar voelt. In members only zal ik sneller een foto posten bijvoorbeeld (wat ik deed voordat deze regel inging).

4 likes

Nou, precies dat dus. Het was maar een suggestie, als dat niet werkt helaas, maar dan hoeft het forum niet direct kut te zijn

Jaaaa dan leggen we allemaal de Sinterklaas-eed af dat we lekker alles ontkennen en mensen pas na 10 jaar achter de waarheid komen.

Maar ontopic, heb alle suggesties gelezen. Is dit een beetje een samenvatting?:

• aantal Posts blijft 50 (want sommigen komen nooit aan 100, spammers gonna spam ongeacht de limiet)
  • moet x aantal dagen lid zijn
  • moet x aantal keer bezoch hebben
  • moet x aantal leestijd hebben
  • moet x aantal Posts geliked hebben
  • moet x aantal verschillende dagen gepost hebben
  • moet zichzelf voorstellen in voorstel topic? (Hoewel meningen lijken verdeeld)
  • moet toestemming vragen aan een mod, waarbij de bovenstaande dingen dan worden bekeken.

Qua topics:

• Posts in livetopics tellen niet mee voor aantal Posts
  • moet in x aantal verschillende onderwerpen hebben gepost en/of gelezen

Ik dacht zelf misschien

• moet x aantal likes hebben, maar zag dat veel mensen dat toch vervelend zouden vinden omdat je dan “populair” moet zijn voor toegang. Dus misschien is dit een slechte suggestie.

En dan als mensen MO toegang hebben, moeten ze binnen x maanden x Posts hebben zodat mensen niet enkel voor de MO toegang gaan en dan verder enkel lurken.

Zoiets?

11 likes

En dan zou je voor elke x een poll kunnen maken voor het aantal, als je dit echt in extreem goed overleg wilt haha

1 like

Je kunt natuurlijk niet controleren of iemand daar de waarheid post, maar dat kun je dan van het hele forum zeggen: is het niet inderdaad een idee dat een nieuwe member ook sowieso een ‘voorstelvragenlijst/vriendenboekjetopic’ invult? Zodat we enigszins iets weten van wie er evt toegang krijgt?
Als ‘extra eis’?

1 like

Ik vind dit best ver gaan, ik kan mij voorstellen dat dit voor mensen wel een drempel kan zijn. En wat voegt het eigenlijk toe want je kan complete onzin invullen.

15 likes

Alle input nemen we mee maar ik stel wel voor dat we nu niet zelf aan de slag gaan met allerlei polls. Als we zulke extra info nodig hebben, laten we het uiteraard weten! Het is goed om eerst even te kijken welke richting we uberhaupt uit willen.

5 likes

Was ook niet zo serieus bedoelt hoor haha. Ik bedoel meer dat jullie dit zouden kunnen doen. Ik vind het sowieso goed hoe het nu is en van mij hoeft het niet verandert te worden.

2 likes

Ja dat dacht ik dus ook
 en het is idd niet echt betrouwbaar. Ik zou het zelf een ‘veilig idee’ vinden maar heeft een hoge mate van schijnveiligheid :sweat_smile:

2 likes

Ja dat vind ik inderdaad wel, maar ik vind sowieso heel het member only schijnveiligheid haha.

6 likes

Ja het is het internet, je weet sowieso niet wie wat leest en hoe anoniem je bent.

1 like

Precies en als iemand echt ergens bij wilt komt diegene er op de een of andere manier toch wel bij.

1 like