10.000 is nog altijd beter dan 30.000
Ofc, maar mijn ervaring heeft me geleerd dat mensen dit niet verwachten en vaak niet hebben helaas :(. Zeker als het om cosmetische verbouwingen gaat, is de waardevermeerdering niet hoog
Wij gaan dit weekend over, ik kan niet wachten! Maar ben zenuwachtig voor de verhuizing
Dat is inderdaad se overweging waar we mee zittenā¦ we hebben niet zo veel eigen geld nog naast de kosten kopen, dus ook afhankelijk van een eventueel bouwdepot kijken we wat we kunnen verbouwen.
Dat kan dus niet, je moet weten wat je in de taxatie wilt laten opnemen en daarop wordt het bouwdepot gebaseerd. De adviseur kan daar dus voor de taxatie niks over zeggen en je weet zelf ook pas bij de taxatie of dat gaat passen qua waardevermeerdering en eigen geldā¦
Je kunt dus niet achteraf die plannen wijzigen of aanpassen qua budget. Want als de taxateur uitgaat van verbouwing van 30.000 en het levert 20.000 meer waarde op, MOET die 30 er in zijn totaliteit zijn, wil je die 20 vermeerdering kunnen realiseren.
Een uitbouw of dakkapel zullen meer waardevermeerdering opleveren dan opknappen badkamer en keuken, dat kan goed maar op 50% waardevermeerdering zitten.
Hadden wij ook niet, dat is de reden dat we hebben gekozen om de keuken en badkamer later aan te pakken, kunnen we eerst weer even een buffer opbouwen en sparen voor een nieuwe keuken. Want zoals @mikselke al zei, je moet bijna altijd meer geld inleggen dan je verwacht
Zou het een huur/lease-ketel kunnen zijn? Dat het contract dan ter overname is?
Wat leuk! Wij morgen, heb er ook helemaal zin in!!
Maar het gaat in dezen toch niet zozeer om de functie maar om de waarde van de ketel?
Ik vind het geen vreemde situatie. Ze willen gewoon geld voor de ketel.
Ik vind het ook wel bijzonder. Als jullie de ketel dan niet zouden willen overnemen, dan moeten zij de ketel meenemen uit het huis. Ervan uitgaande dat hun nieuwe huis ook gewoon een ketel heeft, gaan ze deze ketel dan verkopen? Of hun nieuwe āoudeā ketel verkopen en hun huidige ketel in hun nieuwe huis installeren? Maar ik neem aan dat ze nog warm water willen hebben in hun oude huis tot het moment van hun verhuizing En ook weer warm water als ze in hun nieuwe huis over zijn. Dus dan moeten ze supersnel die ketelswap doen Of supersnel op het laatste verhuismoment de ketel aan de koper meegeven of de ketel meeverhuizen en laten staan tot ie wordt opgehaald. VOlgens mij willen sommige mensen gewoon uit alles zoveel mogelijk geld slaan.
Maar ik keek even op marktplaats en daar staan paginaās vol oude cv-ketels te koop aangeboden dus dit is kennelijk niet ongebruikelijk!
tja ik snap dat je dat vindt alleen valt een cv-ketel niet onder het onroerend maar roerend goed en valt dat buiten de onderhandelingsprijs van het huis.
Vind die CV ketel ook raar hoor. Roerend wilt normaliter zeggen: makkelijk mee te nemen en tast bruikbaarheid van woning niet aan. Nou CV valt daar niet onder, dan had je er vorig jaar maar een huur of iets in moeten laten zetten. Ook helemaal geen garantie dat die CV in het nieuwe huis van mensen past en geen idee wat de markt voor tweedehands CVās is. Heb dit nog nooooit gezien
@Noomie haha wauw wat karig! Dat toch niks in vergelijking tot wat het huis weer opbrengt? Ben benieuwd wat het verhaal is hierachter, dus als je daar achter komt bij de bezichtigingā¦
Kun je ook zeggen āhet huis is goed geisoleerd, neem je dat over voor een paar mille? ja anders halen we de totale isolatie weer los uit het huis en dan neem ik al mijn glaswol lekker meeā
ofzoiets. Zo vind ik het echt.
Ja het kĆ”n wel, maar ik ben trotser en luier dan ik krenterig ben, ik zou mān ketel echt laten zitten hoor.
Ja zo vind ik het ook precies, slaat nergens opā¦
Huis is ook echt minder waard zonder CV hoor, idioten. Mogen ze het ook in de vraagprijs doorrekenen, zou de makelaar er wel naar vragen waar dit op slaat @Noomie
Hoeveel minder waard denk je? Misschien is dit juist een geweldig plan: huis zonder warm water kopen voor een prikkie, zelf gloednieuwe ketel installeren. Of is de waardevermeerdering met ketel wel minder dan de prijs van dat ding?
(grapje) (maar serieus benieuwd)
Heb 2 jaar terug een taxatie gezien waarbij de waarde met oude onbruikbare ketel van 25 jaar oud exact in waarde zou stijgen met 2500 na plaatsing nieuwe ketel van die prijs. Al is t maar door energiezuinigheid in zoān geval. Maar zonder ketel kun je toch niiiiiiks met een huis: geen warm water in meeste gevallen?! Debiel
Maar een cv ketel zit toch nagelvast?
De verkopers van dat huis proberen duidelijk gewoon wat extra te cashen. Ben eigenlijk benieuwd wat ze doen als je de ketel niet overkoopt. Het verwijderen, meenemen en verkopen kost zoveel moeite dat ik me afvraag of je jezelf als verkoper niet in de vingers snijdt
Wij zitten inmiddels in het stadium dat we de keuken daadwerkelijk gaan aanschaffen. Merk echt dat het me tegenvalt. We hadden 8000 euro begroot voor een relatief kleine keuken (4onderkastjes, twee plafondhoge kasten) met simpele (maar wel goede) apparatuur. Tikken op offertes bijna overal de 10.000 euro aan (waarbij die laatste 2000 altijd naar de montage en bezorgkosten gaat, ergens begrijpelijk, maar 1/5 van je aankoopbedrag voor montage voelt toch erg āloosā). Best een domper.