Huizentopic

Misschien kun je de apparatuur ergens goedkoper kopen (Keuke.nlo.ods schijnt bijvoorbeeld voordelig te zijn), of je zet de keuken zelf in elkaar en laat hem goedkoper via werkspot installeren?

Ik vind het overigens wel meevallen qua prijs (hangt er ook wel van af wat voor apparatuur je allemaal neemt), maar heb je ook al bij IKEA en kvik gekeken? Misschien scheelt dat nog wat.

Bij KVIK (die dus relatief goedkoop schijnen te zijn) kost de keuken 10.700 euro. De duurheid zit hem ook niet in apparatuur (2500 voor 5 siemens apparaten), zit vooral in de kasten (3700 voor die zes kasten) en montage (2375 incl. bezorging). Opzich is het niet extreem duur, maar we zijn er wel met kinderlijke naïviteit ingestapt waardoor het nu een beetje tegenvalt. Ik had niet verwacht daar zoveel aan kwijt te zijn. Vooral omdat we ook echt “verliefd” zijn op een bepaalde keuken. Stomste vind ik vooral dat kleine dingen zoals de plint zo extreem veel kosten (600 euro)

Montage laten doen door een particulier is eventueel nog wel een optie. Ik ben alleen bang dat je dan gezeik krijgt als er op lange termijn iets stuk gaat.

Jammer! Kasten kosten bij IKEA overigens de helft van wat ze bij kvik kosten (iig, 2 jaar geleden), maar die hebben natuurlijk ook weer minder keus. Ben nu wel heel benieuwd naar wat voor soort keuken je wil! En een plint van €600, ja ik snap dat je dat duur vindt, dat IS ook gewoon megaduur?! Is het een speciale ofzo?

Nee gewoon zo’n simpele plint die de pootjes verbergt. Zo zitten er wel meer dingetjes in de factuur waarvan ik denk: is dat niet overdreven.

Het is de prato van kvik in het wit. Hele strakke keuken waarbij de kastjes een zwarte rand hebben. Ikea, met een composiet aanrechtblad van een andere leverancier en siemens apparatuur, is ons back-up plan (scheelt 3700 euro), maar dat vinden we wel een stuk minder mooi. Dus we zijn nu aan het overwegen het maar gewoon te doen.

Oké, raar… Maar wat een mooie keuken!! Dat dunne aanrechtblad <3

1 like

Pfff, ik dacht dat het wel mee viel met de hoeveelheid zooi die ik heb verzameld door de afgelopen jaren heen, maar zodra je alles gaat inpakken om te verhuizen valt dat toch vies tegen!!

Toch nog een verassende wending. Ik had vanochtend gevraagd of ze twee apparaten wilden vervangen voor goedkopere opties. Worden we net gebeld: er is een rekenfout gemaakt (de plint kost ipv 500, maar 80. Het werkblad is 250 euro goedkoper en meer van dat). Kortom de nieuwe prijs is 8600 euro! Raar, maar wel erg blij want nu zijn we eruit!

@Pusheen ik vind dit ook steeds weer tegenvallen! Veel succes met verhuizen verder.

8 likes

Dankjewel! En geniet van je nieuwe keuken :slight_smile:️:slight_smile:️

1 like

Deze keuze is zo lastig. Ik durfde eigenlijk niet eerst te kopen, maar mijn man wilde niet 2x in redelijk korte tijd verhuizen met een kleine. Uiteindelijk de stap genomen om toch eerst te kopen en daar dan niet binnen 3 maanden in te gaan, maar 5 maanden. Zo gaven we onszelf iets meer de tijd om het appartement te verkopen. We ware wel redelijk zeker dat we deze kwijt zouden raken met de huidige woningmarkt. Uiteindelijk was het al weg bij de eerste kijker. Sowieso goed kijken naar hoe lang je de dubbele lasten kan dragen. Succes.

Wat veel moeite een hele woning verven :stuck_out_tongue_winking_eye:.
Maar een nieuw huis moet eerst een zooi worden voordat het beter word. Ben blij als ik maandag een vloer gelegd word. Dan wordt het veel meer af en kan ik eindelijk meubels in elkaar zetten.

Iemand nog goede tips voor het vinden van een studio/appartementje onder de huursubsidiegrens in een middelgrote stad? Ik ben nog student en een beetje ten einde raad…

Is erg moeilijk… vrije sector is weinig aanbod onder de huursubsidiegrens en verhuurt de eigenaar (in mijn ervaring) liever aan iemand met een inkomen van 3 a 4 keer de maandhuur. Via sociale huur heb je van die eis geen last, maar zul je waarschijnlijk te weinig inschrijftijd hebben. Soms verloten ze, maar dan is veel geluk benodigd. Heb je al op Kamernet enzo gekeken? Dat is vrije sector met de studenten doelgroep, dus dat is misschien wel een goede optie. Of de studenten huisvester van de betreffende stad?

1 like

Lastig dilemma zeg! Kunnen jullie genoeg lenen voor het droomhuis? Was het ‘in het echt’ net zo mooi als op papier? Jij woont ook in de Zweedse hoofdstad hè? Ons raadde de makelaar en bank aan om eerst te verkopen en dan te kopen, zodat je weet hoeveel geld je vrijmaakt uit de verkoop (ook ivm de contante aanbetaling). Mja dat is ook weer afhankelijk van waar je woont, in het centrum bijvoorbeeld raak je het toch snel kwijt en dan zou ik idd ook liever pas gaan verkopen als je iets concreets op het oog hebt… zo moeilijk, want als je eenmaal iets in het hoofd hebt is het ook lastig genieten van het appartement waar jullie eerst zo fijn woonden…

Ik heb gisteren de huur opgezegd van mijn huurhuis. Zo spannend. Maar werd wel tijd.

Denk dat de huurbaas ook blij is. Kan de prijs flink omhoog.

Ik ga bij holland2stay wonen! Was alles een beetje goed geregeld? En wat had jij ongeveer in je appartement erbij gekregen qua strijkplank, stofzuiger etc.

Bedankt, ik was deze nog niet eerder tegen gekomen!

Wij hebben net gisteren getekend voor ons eerste koophuis en gaan de hypotheek afsluiten zonder advies om een hoop geld te besparen. Hier iemand die dat al heeft gedaan?
Hebben ons er goed in verdiept, maar het blijft spannend bovenop dat het al spannend was.

hoe bedoel je zonder advies om geld te besparen?

Wij wisten wat we konden lenen voor we tekende voor een huis. Vervolgens heeft onze financieel adviseur een hypotheek voor ons gekozen die het beste bij ons past.

Gebruikelijk is een hypotheek afsluiten met een adviseur erbij. Je kan ook zelf online zonder die adviseur een hypotheek afsluiten. Dan heb je alleen een video gesprek om door te nemen welke documenten je moet aanleveren en verder kies je zelf welke hypotheek je neemt, voor hoe lang rentevast etc. Daar krijg je dan geen advies meer bij. Zonder advies afsluiten kost alleen 600 euro aan afhandelingskosten, met advies (de standaard dus) kost 900 meer.
We hebben wel een gratis voorbereidend gesprek gehad om te kijken hoeveel we kunnen krijgen.

Aankomende week moet ik tekenen bij de notaris, dus vorige week m’n geld overgemaakt. M’n spaarrekening is echt om te huilen nu :cry:

2 likes