Precies! Ik heb ook meerdere keren gedacht: ja lekker dit, als het fout gaat kunnen we in een klap dit huis niet meer betalen
Ja pff dat vond ik ook zo erg. We hebben zelf de waarborgsom gedaan en straks moeten nog een keer wat overmaken. Brrr was niet fijn
Mijn droomwoning is te koop komen te staan. Ik moet hem hebben. Gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over. Alleen wordt de woning op een bied/ veiling site aangeboden door de woningcorporatie. Bij andere woningen die al in de verkoop staan wordt er echt als gekken op geboden. Ik ben zo bang dat iemand opeens ook heel veel biedt op deze woning. ik moet die woning gewoon hebben.
Ai spannend zeg! Succes!!
Gister mijn keuken uitgezocht. Ik ben voor mat zwart gegaan met een zwart keukenblad. Ik huil wel echt om alle prijzen, heb geen geld meer voor de inrichting
Spannend, hoe werkt dat? Kan je dan van 11 tot 1 uur op een dinsdag ofzo online tegen elkaar opbieden?
Nee de bieding is al open en het gaat al zo hard ik ben er gewoon verdrietig door. Ik weet dat ik positief moet blijven, maar de moed zakt me in de schoenen. Maandag om 13:00 sluit de veiling. Maar als er iemand biedt komt er 1 minuut bij. Zo kun je niet op het laatste moment net wat meer bieden.
zijn hier ook mensen die hun particuliere huurwoning gekocht hebben van de eigenaar? Dus dat je in je huurwoning blijft wonen alleen die woning dus koopt (hoop dat jullie snappen wat ik bedoel)
Kopen via een veilingssite? Heb je de woning wel in het echt gezien?
Ik heb gekocht van de woningbouw, niet helemaal hetzelfde, maar wel de anticlimax van na het tekenen bij de notaris en het overmaken van een bak geld gewoon weer naar je eigen huis teruggaan.
Jemig wat naar. Ook ironisch: dit systeen is geintroduceerd omdat de nvm dacht dat kopers dan met meer transparantie minder over hun grenzen heen gingenâŠ
Ja we hebben de woning in het echt gezien. Er waren twee bezichtigingsmomenten met beiden circa 60 man (yeaah probeer maar eens een woning vinden in amsterdam).
Ja absurd he. En wat ik me dus afvraag, als deze woning gewoon te koop zou zijn gezet, zou er dan ook zo veel geboden worden?
De enige hoop die we hebben is dat wij goed voorbereid waren en ook gelijk een hypotheek gesprek hadden aangevraagd en we dus duidelijk voor ogen hebben wat we echt kunnen bieden. De mensen die bij de bezichtiging waren vroegen echt dingen dat je denkt weet je wel waar je het over hebt. Het kan dus zijn dat mensen gewoon lekker aan het bieden zijn en het financieel gewoon niet kan.
Als de biedingen gesloten zijn wordt er nog gekeken naar de voorwaarden die kopers hebben aangeven. het kan dus zijn dat de hoogste bieder toch niet wordt uitgekozen omdat hij voorwaarden heeft aangegeven die niet realistisch zijn.
Maar goed hoe het er nu voor staat denk ik dat het heel erg slikken wordt voor ons en we de situatie maar moeten accepteren
Nadeel wat je dan hebt is dat er fors overgeboden wordt simpelweg op basis van het zien van de hoeveelheid aanwezigen, maar daar heb je iniedergeval nog de verkoper die ook vanuit zijn voorkeur kan besluiten. Wel fijn dat jullie er iniedergeval goed voorbereid in zijn gestapt. Ik zal voor jullie duimen!
Wil je iets meer vertellen over hoe de koop tot stand kwam? Is de waarde bepaald en hebben jullie dat bedrag betaald of waren er nog meer bieders? Werd het huis in de verkoop gezet of zijn jullie zelf naar de woningbouw toe gegaan?
En naast die anticlimax lijkt het me wel heel fijn dat je (in mijn geval mocht het ĂŒberhaupt gebeuren) geen grote verbouwingen hoeft te doen, geen verhuizing etc
De woningbouw waar wij van huurden heeft bedacht dat ons complex verkocht moest worden, we kregen een mail dat we een vrijblijvende taxatie konden laten doen, als we dat niet wilden bleef alles bij het oude en kon je zolang je wilde blijven huren. Wij hebben die taxatie laten doen, dat bedrag was een half jaar geldig. Ondertussen werden de appartementen waar de huurders vertrokken op funda verkocht, voor in de loop van het half jaar steeds hogere prijzen. Wij hadden dus geen concurrentie oid, als wij het niet kochten bleven we gewoon huurder, dus we hebben een half jaar rustig over de vraagprijs nagedacht, er was geen onderhandelruimte, het was de taxatieprijs of niks.
Uiteindelijk hebben we het gekocht, het is heel fijn dat je een huis koopt waarvan je alle hoeken en gaten kent, je weet precies wat voor buren je krijgt en hoe de lichtinval is etc. Het lijkt me heel moeilijk om op basis van 1 of 2 keer kijken zoân bedrag uit te geven. En het scheelt natuurlijk een hoop dozen inpakken Verbouwen is wel lastig, wij willen bijv. een nieuwe vloer, waar laten we dan al onze spullen; en een nieuwe badkamer, dus dan moeten we 2 weken ergens anders douchenâŠ
Nou het wordt niets, de biedingen lopen nog tot 13:00. inmiddels is er al 66000 boven de vraagprijs geboden en dat gaat nog wel meer worden. Ik kan wel janken. Is toch absurd deze woningmarktâŠ
Geen idee of het een geruststelling is maar wij hebben ook een aantal keer ons âdroomhuisâ gemist. Maar uiteindelijk zijn er altijd meerdere van. Waar we nu wonen, is zelfs nog beter en mooier dan al die andere huizen die we gemist hebben en waar we sip om waren.
Ik kan dit 100% beamen.
Ik heb een maand voordat we onze echt droomhuis kochten mijn ogen nog eruit staan huilen, omdat het huis dat ik wilde niet eens meer bezichtigd mocht worden. Nu denk ik: thank god!
Hier ook inderdaad. 2 keer overboden voor een huis. Nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik daar zou willen wonen.