Maar als het goed is lonen die investeringen die jullie al gedaan hebben zich toch alsnog in de prijs die jullie voor het huis zouden kunnen krijgen? Of zie ik dat verkeerd? Dus die investeringen zijn dan alsnog niet voor niets geweest!
We hebben ons bod uitgebracht, ik ben heel erg benieuwd!
Ik zou voor optie 1 gaan. Voor mij is die vrijheid van een tuin waar ik van kan genieten erg belangrijk. Ook klinkt het alsof dit huis meer sfeer heeft dan de nieuwbouwwoning waar je het over hebt. Dat speelt voor mij ook een grote rol. Voor mij zouden 2 badkamers en een inpandige garage geen meerwaarde hebben, maar een grote tuin wel. Waar ik zelf wel mee zou zitten is dat je aangeeft dat het aan een doorgaande drukkere weg is. Maar aangezien je er nu al woont, kun je zelf het beste inschatten of je dat okƩ vindt.
Als ik het geld zou hebben, dan zou ik het het waard vinden om 80.000 te investeren, omdat ik dan weet dat ik er over 20 jaar nog steeds zou willen wonen. Ik zou het wel alleen investeren als ik daarnaast kan blijven leven zoals ik nu doe en niet elk dubbeltje om hoef te keren.
We gaan weer een bod doen op een huis! De aankoopmakelaar vond het veel te duur in de prijs, dus hij gaat goed zān best doen.
Pure nieuwsgierigheid, maar heeft hij ook gezegd waarom hij het veel te duur vond?
Ik vind het altijd zo lastig inschatten, vooral als je dan ziet dat sommige huizen al verkocht zijn op de dag dat ze op Funda staan en andere huizen die er soortgelijk uitzien in soortgelijke omgeving voor soortgelijke prijs al 4+ maanden te koop zijn.
Hij heeft het project ook verkocht. Hij vindt het uit verhouding. Ze vragen meer dan 100.000 meer dan dat aangekocht hebben, maar zoveel is er er niet geĆÆnvesteerd.
Pff. Ik ben net bij een hypotheekadviseur geweest en ik word gewoon zo moe van de bedragen die ik zelf nodig heb om iets te kunnen kopen en het feit dat de studieschuld driemaal wordt meegerekend in het hypotheekbedrag.
Ik wist dit allemaal eigenlijk wel al, maar het was gewoon echt even om moedeloos van te worden. Ik weet nu wel voor welk bedrag ik maximaal uit kan komen, maar ik ben niet heel hoopvol voor de stad waarin ik wil wonen.
Ah, ja, dat is wel handig dat hij dat weet
Heel herkenbaar Ben alleen nog niet bij de hypotheekadviseur geweest en vind het een beetje eng om een afspraak te gaan maken. Denk omdat het dan allemaal echt wordt in plaats van gewoon Funda kijken en je inbeelden welk huis je kunt kopen en hoe je die zou inrichten.
Hahah, ja, dat gevoel had ik ook wel een beetje. Het was inderdaad ineens veel āechterā, maar het is ook wel fijn om te weten wat voor mij echt de max is op Funda en waar ik gewoon niet naar hoef te kijken als het hoger is. Het was gelukkig heel vrijblijvend; het was een via via connectie, dus het was sowieso wel een gemoedelijke sfeer want mān oom was mee. Dat scheelde wel, maar het voelt nu alsnog te officieel, haha.
Ik ga in elk geval weer Funda goed blijven stalken en gewoon rustig doorkijken. Ik had een bezichtiging vandaag, maar dat huis zit dus op de max. qua vraagprijs en ze wilden niet lager/op mijn bod reageren. Dat bod doen vond ik trouwens ook al echt heeeeel erg officieel, haha. Maar ik wil niet krom liggen met schulden bij de bank, de gemeente, mijn ouders, en mijn oom, met een huis waar in de toekomst nog wel wat aan de gevel en de schuur gedaan moet worden.
Lijkt me heel verstandig! Uiteindelijk komt er ook wel iets anders voorbij, duurt alleen misschien langer. En in de tussentijd kan je misschien je studieschuld verder aflossen?
@SeatLeona is er ook een optie 3, doorzoeken naar een huis met een iets kleinere tuin, maar niet aan doorgaande weg, waar ook het een en ander aan moet gebeuren, maar niet zoveel als bij optie 1? Ik vind de investeringen in beide huizen behoorlijk fors en vraag me dan af of je uiteindelijk de komendr 20 jaar blij gaat zijn met zoān compromishuis
Wij hebben net een huis bezichtigd waarvan we vooraf dachten āte klein, maar wel goed om te zien zodat we weten wat we nĆet willenā
Is het dus een super mooi en knus, sfeervol huis.
We gaan er even een nachtje over slapen, maar denk wel dat we een bod gaan doen. Zijn ook wel bereid uiteindelijk de vraagprijs te betalen als dat moet.
Het moet niet, zeker niet als je zelf zeker weet fat je het kan betalen. Het kan alleen de verkopers soms net overhalen om jullie te kiezen. Aan de andere kant maak je dan ook weer extra kosten.
Maar lees net dat jullie geen bod gaan doen.
Dat is hoe de markt nu in elkaar zit.
En waarschijnlijk gaat het nog voor meer dan de vraagprijs weg.
Waarschijnlijk dit huis niet vanwege ligging. Verkoopmakelaar vond het zelfs te duur.
Ik heb binnenkort een bezichtiging van een huis dat ik echt heel graag zou willen hebben (op de fotoās) en ik word er nu al zo gespannen van. Ik hoop dat ik het of echt helemaal niks vind, of een van de weinige geĆÆnteresseerden ben (maar dat is een illusie).
Voor de mensen trouwens die huizen zoeken, gratis tip van Flip (mocht je dit nog niet doen); like makelaars in je regio op FB. Het aanbod komt daar vaak net een paar dagen eerder dan op Funda, en dan kun je dat dus al voor zijn en hopelijk een van de eerste zijn mocht je interesse hebben!
Hier momenteel echt veeeeel frustratie. Heb het al tijden onwijs druk op werk, dus ben daar in de avond en weekenden ook wel over gestresst enzo. Maar daarbuiten gaat het momenteel echt rot tussen vriend en mij. Constant over alles meningsverschillen en discussies. Badkamer gekocht maar wss toch net ff iets verkeerd gemeten, en dus een āprobleemā in ruimte wat we voor dinsdag moeten oplossen, wilde hij na meerdere keren vanuit mij aanhalen niet aannemen en dus constant ruzie. Zegt hij gisteren pas: āmisschien heb je toch gelijkā. Ook dat misschien gastā¦ ik word er zowel boos als verdrietig van. Ik zou alles regelen verder rondom de aannemers etc. Een hele planning, maar al die mannen zijn drie weken geleden komen kijken en meten en zouden RONDOM het nieuwe jaar de offerte sturen. Hebben ze nog niet binnen, maar hij zeurt al 1,5 week erover omdat hij zeker weet dat ze gezegd hadden dat het voor oudjaar zou zijn. Is gewoon niet zo, maar constante ruzie hierover. En je mag er best iets over zeggen, maar wel normaal. En anders moet je het zelf maar doen / ze even bellen. Maar nee, alles bij mij droppen. En dan hebben we het nog niet gehad over eetkamerstoelen. We gaan vandaag weeeer kijken. Als het aan hem lag, hadden we het al lang gekocht. Maarja ik vind niks leuk hĆØ. Ok, ben misschien wat kritischer dan hij, maar wil niet volgend jaar weer nieuwe spullen kopen. Wil niet kopen om het kopen. En dit klinkt voor buitenstaanders mss echt lachwekkend, maar ik ben zo gefrustreerd/verdrietig. Ook echt even leeg met gevoel richting vriend en zou hem liever even niet zien. Zo klaar me de kritiek en wantrouwen op alles ipv normaal dingen zeggen.
Helaas zijn we ruim overboden, dat hadden we ergens ook wel verwacht. Op naar de volgende! We hadden wel een persoonlijke brief geschreven en dat vonden zowel de verkoper als de makelaar een goede zet, dus die houden we erin.
@Insouciance Kijk jij toevallig in dezelfde stad als ik? Of kijk jij in de stad wat Noordelijker met de H?
Oh ik snap je helemaal! Wij zijn aan het verbouwen en hoeveel ruzies/discussies we al hebben gehadā¦ Ontelbaar gewoon. Ik wil wat meer op het budget letten en spaargeld overhouden. Hij daarentegen vindt dat we het geld moeten uitgeven. Echt, we hebben ondertussen 18 stopcontacten in de woonkamer, 18!! Want ja een xbox, tv, playstation,ā¦ heeft hij echt nodig hoor. Dus ik begrijp je helemaal!
Ik vind het niet lachwekkend. Begrijp heel goed dat dit frustreert. Helemaal als dan alles bij jou wordt neergelegd en vervolgens klagen maar zelf niets doen. Hoop het snel opklaart en/of dat jullie het kunnen uitpraten (als het je echt heel hoog zit). Verwacht dat de offerte ergens volgende week komt dus dan houdt hij daar misschien ook over op te zeuren. Sterkte!
@Serendipity @hoppa Lekker om hier al te kunnen ventileren en fijn om dan ergens herkenning te krijgen. āGelukkigā ben je dus nooit de enige. Wel over gepraat, maar bij mij persoonlijk zit het nog wel hoog. Dus vandaag maar ff beetje proberen af te koelen. Merk wel dat mān vriend hierin sowieso meer gestressed in is dan ik ben. Maar hij heeft toch wel een handje van om sommige zaken snel snel af te willen handelen, en als het niet gaat zoals hij wil kan hij dat echt niet loslaten. Erg ongeduldig daarbij ook. Net begon hij al over het wasrek met kleding opruimen terwijl we nog boodschappen aan het doen waren. Rustaaagh! Goeie combinatie hierbijā¦