Huizentopic

Via Kamernet worden ook wel eens appartementen onderverhuurd.

Ik heb mijn droomhuis gevonden (in Gent) maar ik ben bang dat er meerdere mensen op azen. Het staat pas 6 dagen online maar is al meer dan 1300 keer bekeken en als ‘superpopulair’ gemarkeerd op de immosite die ik gebruik. Het is ook al 2x gemarkeerd als ‘favoriet’. Ik heb net een mailtje gestuurd naar de makelaar en zal 2 januari eens bellen, maar ik weet niet zo goed wat mijn kansen zijn. Ik wil mezelf nu ook niet 2 dagen heel veel hoop geven om dan immens teleurgesteld te zijn. Mensen die hier ervaring mee hebben of dit kunnen inschatten?

Als de markt vergelijkbaar is met een redelijk grote stad in NL ben je na 6 dagen te laat. Zeker met zulke cijfers. Dus als je iets wilt zou ik sowieso bellen ipv mailen, dat gaat sneller. Als je de optie hebt. Maar ik vrees dat het misschien al te laat is. Al kan het rondom feestdagen net weer anders lopen.

Volgens mij zei de mevrouw van een bekend Scandinavisch keukenbedrijf dat wij de factuur direct bij levering moesten plaatsen. Zodra iets op jouw erf geplaatst wordt is het van jou. Of het klopt weet ik niet, maar bij ons werd wel uitdrukkelijk verteld om gelijk bij de chauffeur af te rekenen

Als het huis verkocht wordt met een immokantoor is er waarschijnlijk een kijkdag waarop een bod geplaatst kan worden. Wij waren een paar keer te laat voor de eerste kijkdag en toen bleek dat het huis effectief al op de eerste kijkdag verkocht werd voor de vraagprijs.
Het huis dat we uiteindelijk konden kopen (Ook Gent, hele populaire buurt) lukte enkel omdat we de allereerste kijkers waren en we dus als eersten de vraagprijs hebben geboden. Jawel, na een bezoek van 20 minuten. Echt krankzinnig als ik erover nadenk.
Na ons boden nog twee koppels de vraagprijs, dezelfde dag, dus het huis was hoedanook op één dag verkocht geweest (met slechts 10 kijkers).

@LapizLazuli

Ik had de hoop ook echt opgegeven, maar ik krijg net bericht dat ik dit weekend het pand mag bezichtigen. Ik kan het echtttt niet geloven en omdat ik best wel een pessimist ben denk ik nu alleen maar dat er iets scheelt met het pand en het daarom niet verkocht raakt :sweat_smile: Zoals Lapislazuli al zei, het is echt niet evident om iets in Gent te kopen!

2 likes

Natuurlijk is dat spannend!
Ik heb er ook wel aan getwijfeld of we het wel goed zouden doen. Maar achteraf hebben we echt de beste keuze ooit gemaakt. Het is logisch als er zoveel geld op het spel staat dat je onzeker wordt.
Ik denk nog langer na over het kopen van een horloge dan een huis. Want je moet tegenwoordig heel snel beslissen.

2 likes

Hebben wij 1,5 week ook gehad en het bod was afgewezen. Nu gaan we morgen bij een ander huis voor de tweede keer kijken en als het huis weer bevalt gaan we een bod doen, maar ben bang dat het weer wordt afgewezen en kan nu alleen negatieve dingen van het huis zien. Heel normaal denk ik. Hoop niet dat het hetzelfde huis is haha

We hebben net een huurhuis bezichtigd, mooi huis maar er moet écht veel gedaan worden. Veel dingen slordig afgewerkt en we gaan er qua opslag wel in achteruit, als we het krijgen. We hebben nu 1 berging in huis en 1 losse schuur. Dan alleen een berging waar ook de wasmachine moet. Wel 2 slaapkamers (8 en 7,5m2) extra en ruimte om nog een inbouwkast te maken. Én een tuin. Alleen is het voor mn vriend wel lastig omdat je in de tuin niet achterom kan en hij nu al zijn gereedschap in de extra schuur heeft (zzper)

Begint bij ons met een B. Super leuk en spannend. En als het niks wordt, komt er wel weer wat anders :star2:

Edit: heb jullie een aankoopmakelaar?

Hebben jullie wel iets van een financieel adviseur?
Als je dat laat vallen bij de verkopers werkt dat vaak in je voordeel omdat dat wat meer zekerheid geeft dat je het kan financieren.

Met sommige dingen voel ik me zo dom. Net water afgesloten. Nouja dat ging wel makkelijk maar toen was ik klaar en bij de afronding stond: “Let op met nieuwbouw kan de aanvraag tot 6 weken duren.” :sweat_smile:
En net als dat we stadsverwarming in het gebouw hebben dus ik denk niet dat we gas nodig hebben? Maar ik heb hierover een mail gestuurd naar de woningbouw maar nog geen reactie. En als dat ook 6 weken duurt pff

Joepie, veel succes!

Hmm het klinkt niet heel veel beter in mijn ogen. Wegen de punten (ik denk tuin en extra kamers) hier tegen op? Wss gaat nu sowieso een van die kamers gebruikt worden voor de opslag. Ik zie dat nu ook bij ons nadat wij dit jaar zijn verhuisd naar een huis met veel minder kastruimte.

Uit je eerdere berichten hierover op het forum heb ik het idee dat je dit huis wel heel graag wilde toch? Heb je het niet te veel opgehemeld voor jezelf?
Sorry dit bericht klinkt heel negatief van mij :sweat_smile: geef mijn nachtdienstbrein maar de schuld. Maar goed strekking van mijn bericht. Denk er goed over na: is het je waard. Of moet je niet nog wachten op een andere kans, ook al kan dat lang duren in deze markt.

Voor mij weegt t wel op tegen die minpunten. We hebben nu 2 slaapkamers en 2 dakterrassen maar ik zou graag met oog op de toekomst en onze dochter nu, een tuin hebben en extra slaapkamer. Ook omdat er nu al veel in onze slaapkamer staat haha. Sowieso wonen wij heel fijn in deze buurt (zelfde straat) en voelen we ons heel veilig. Ik denk wel dat ik het opgehemeld heb voor mezelf, maar mocht er een schuurtje passen in de tuin (wat volgens mij wel mogelijk is), is een probleem al opgelost…

Een fijne buurt is heel belangrijk! Ach en dat er nog veel gedaan aan moet worden, is zo gebeurd. Als je dan een fijn huisje hebt. hoop ik op goed nieuws voor morgen.

1 like

Uit nieuwsgierigheid, vinden jullie het niet zonde dat er zoveel moet gebeuren en het dan niet van jullie is? Voor mij zou het voelen als verloren kapitaal. Hoe zien jullie dat?

Ja en nee. Ik meer dan mn vriend. Maar echt leuke, betaalbare, huizen in een oké buurt zijn hier bijna niet te krijgen

Dan is het ook wel anders. Je eigen plek creëren is natuurlijk ook leuk.

1 like

Wat is ‘verouderd’ en ‘nieuw’? Wat zijn de huizenprijzen in de omgeving van beide woningen en zijn die de afgelopen jaren toegenomen of afgenomen? Hoe blij ben je nog met je dierenpark en extra grote tuin/veel grond als je kids straks uit huis zijn?