Dit is alleen in grote steden geloof ik hoor. Ik werk in de vastgoedsector en kan bij data waar verkoopmakelaars ook bij kunnen. Onze grens was overbieden met 30-35 omdat dat overeenkwam met de gemiddelde prijs per vierkante meter. Dat appartement was dus echt vrij laag op de markt gezet. En het was ook wel een a-locatie. Laat je er niet door afschrikken!
Zouden jullie het normaal vinden dat als je al een aanbetaling van je nieuwe keuken hebt gedaan de verkopende partij je vraagt de (resterende) factuur te betalen als ze de keuken al wel hebben geleverd in dozen?
Ze konden hem zelf pas 6 januari plaatsen maar blijkbaar was het materiaal al wel gereed. Ze konden deze prima in ons nog lege nieuwbouwhuis zetten, maar vervolgens sturen ze diezelfde avond de factuur ā aangezien ze hem geleverd hebben en binnenkort gaan plaatsenā. Wij hebben beiden zoiets van; we betalen pas als hij geplaatst is, maar hebben geen idee wat normaal is in deze situatie.
Ik zou pas betalen na plaatsen. Stel dat er iets niet goed is of gaat, heb je nog wat achter de hand.
Is je huis en inboedel al verzekerd? Daar waarschuwden ze ons voorā¦ Dat apparatuur nog weleens uit lege huizen geroofd wordt.
Zou even naar de voorwaarden waaronder je hem gekocht hebt kijken. Daarin staat doorgaans ook wanneer je betaalt. Als het er niet in staat zou ik wachten tot plaatsing, maar vanuit hun perspectief snap ik wel dat ze daar niet aan doen aangezien de keuken in kwestie al in jullie huis staat. Vind het dus niet per se raar.
Bedankt voor je reactie! Hebben jullie dit zelf aangevraagd? En heb je de gehele hypotheekbedrag āverzekerdā?
Jaa wij hebben wel het hele hypotheek bedrag verzekerd omdat meer een beetje ānutteloosā was. Maar wij hebben niet een heel duur huis dus dat scheelt ook veel haha
Ik weet niet in welke regio je een huis wil kopen, maar wij hebben in juli ons huis gekocht voor 7500 onder de vraagprijs. Dus echt niet overal is het een gekkenhuis !
Regio Eindhoven, Tilburg en Den Bosch.
Laten wij net in die regio een huis hebben gekocht haha, iets meer richting Breda maar woon een kwartier van Den Bosch en Tilburg af. Dus wij wonen niet in de stad maar in een dorp dus dat heeft bij ons wel wat uitgemaakt. Maar vrienden van ons hebben een huis in Boxtel voor de vraagprijs gekocht. Dus het kan wel!
Wij hebben 1 maand geleden een huis gekocht in De parel van het zuiden zegmaar en op maar 5 min. fietsen van de binnenstad en hebben iets meer dan 10k onder de vraagprijs betaald. Het kan dus echt nog wel! Ligt ook zeker aan je huis natuurlijk. Wij gaan nog wel e.e.a. eraan verbouwen en dat moet ook allemaal maar net kunnen in je situatie, maar maakte wel dat we het onder de prijs hebben kunnen kopen en er niet zoān mega run op was als hoe dat soms bij andere woningen is die bv. instap klaar zijn.
Jazeker! Vanaf opleverdatum al alles verzekerd. Mijn man denkt dat ze dit nu doen om de afschrijving, als wij pas na de plaatsing betalen zitten we al in 2020.
Zij vroegen overigens zelf of het goed was als de keuken ( dozen) dus alvast bij ons zouden staan, achteraf misschien een beetje dom
Ik denk dat we het eerst even laten, ook thnx @Shaaar voor je reactie.
Niet vanwege de afschrijving, maar vanwege de omzet. Staat er een betaaltermijn op de factuur? Waarschijnlijk vervalt de factuur pas na plaatsing van de keuken.
Zeker haha.
Er staat ā per ommegaande betalenā. In het contract staat ook ābij leveringā. Dus het klopt allemaal wel. Wat ik alleen vervelend vind ( het is een klein familie bedrijf met altijd goed en prettig contact) is dat ze het dan niet zo brengen ( ā zouden jullie het dit jaar nog kunnen betalen vanwege onze administratie?ā). In plaats daarvan was het ā ons magazijn zit vol, kunnen we het alvast bij jullie neerzetten?ā en vervolgens de rekening diezelfde avond droppen. Eerder was de afspraak gewoon dat ze het op dezelfde dag zouden leveren en plaatsen. Nouja, volgens de lettertjes klopt het allemaal, het is m.i. gewoon niet netjes.
Ik zou misschien aanbieden de helft de betalen oid, en anders zeggen dat ze de dozen tot plaatsing wel weer mogen komen ophalen.
Hmmm ik vind het ook niet netjes, maar ik denk dat de kans groot is dat de leverancier het ook niet erg vindt als je pas na levering betaalt. Factuur opgesteld en verstuurd = omzet, ongeacht of de factuur al betaald is of niet.
Wij moesten op de dag van levering de factuur betalen. Maar het plaatsen van de keuken volgde wel de dag daarop.
Was ook een klein familiebedrijf. Dus weet ook niet echt wat āgebruikelijkā is.
Zoān klein familiebedrijf kan het zich natuurlijk ook niet permitteren om dingen niet goed op te lossen mocht er iets zijn. Dan bestaat een kleine zaak niet heel lang meer als dat vaak voorkomt. Dus daarom durfde ik het wel aan.
Oh en, bedenk me net dat ik voor de montage een aparte factuur kreeg. En die moest ik na plaatsing betalen.
@millefeuille @metel @DahliaDavin
Het is gewoon heel dubbel. Aan de ene kant had ik absoluut niet moeilijk gedaan als de vraag gewoon was geweest; willen jullie dit nu betalen, juist omdat het een klein bedrijf is met wie het contact goed loopt. Maar juist doordat dit nu op een hele onpersoonlijke manier ( het voelt gewoon een beetje sneaky voor mij) gebeurt en Ć³Ć³k nog omdat het hen beter uitkomt met stallen vanwege opslagruimte tekort en het afronden van 2019 maar dat niet zo wordt benoemd denk ikā¦ je wacht maar mooi tot oudejaarsdag met je factuur ( en zo gaan we het nu ook doen).
EDIT: wij hebben overigens geen aparte factuur voor materiaal en montage ( zou zogenaamd ons kado zijn gedaan, ik heb daar altijd mijn vraagtekens bij maargoed we hadden alsnog een mooie prijs)
Ja, de manier waarom is echt niet netjes! Dat zou mij dan ook wel voor het hoofd stoten. Wordt dan ook een beetje een principe kwestie .
Goed dat jullie een besluit hebben genomen!
Heeft iemand tips voor het vinden van een tijdelijke huurwoning? 3 maanden.