Hahaha maakt ook niet uit!
Ja dat is bij ons dus ook de afweging geweest. Wat bij ons denk ik wel verschil maakt is dat mijn vriend zicht had op aflossen, in de zin van dat het binnen een jaar afgelost gaat zijn. Daarnaast mochten we beide of een van ons zonder werk komen te zitten we ouders en familie hebben die bij kunnen springen. Dit maakte het risico voor ons mbt het niet af kunnen lossen ook minder.
Maar idd wat @Shaaar zegt maak die beslissing zelf. kijk wat de mogelijkheden zijn mocht je zonder werk oid komen te zitten. Een hypotheekadviseur kan je helpen maar is idd niet aansprakelijk.
Dat hij dat bij ons heeft gezegd komt misschien ook wel omdat het een ex collega van mijn zwager is, waardoor zijn belang niet enkel was om maar te ´verdienen´.
Mbt afschriften. Bij ons is het voordeel dat mijn vriend nog niet aflost, en pas vanaf januari hoeft af te lossen waardoor er niks op zijn bankafschrift te zien was. Een kennis van mij heeft dit opgelost door haar vader drie maanden te laten betalen zodat het niet zichtbaar was op bankafschriften. maar wederom de vraag, wil en ga je dit doen.