Ik denk dat het van jullie zelf afhangt. Wij hebben 1,5 jaar geleden een jaren dertig woning compleet verbouwd. We hebben toen een aantal offertes laten opmaken door aannemers, maar dat ging om zulke belachelijke bedragen dat we uiteindelijk besloten het zelf te willen doen. Nu zijn wij allebei wel goed in dingen regelen, onderhandelen (mijn man met name ) en plannen, waardoor het redelijk soepel is gegaan. We hebben hierdoor meer gedaan dan de aannemer ons voorstelde, voor de helft van het geld, dus voor ons is het het wel waard geweest.
Wel hebben we soms gedoe gehad met werklui die zich niet aan afspraken hield, of verantwoordelijkheden op elkaar afschoven. Maar ik ben er wel zeker van dat ik dat gedoe de meerprijs van een aannemer niet waard had gevonden.
Dus als je van jezelf weet dat je goed kunt plannen, werklui aanspreken op afspraken en een beetje kunt onderhandelen, zou ik het zeker zelf doen.
Succes!
Edit: als je erg ver weg woont van het te verbouwen huis is een aannemer misschien onvermijdelijk, want wij gingen ‘s ochtends vaak voor werk naar het huis om werklui op te vangen en na het werk weer om te kijken of alles goed liep en zelf nog wat te klussen