Huizentopic

Lijkg me sowieso een goede. Herinner me nog dat zo’n hypotheek hele andere voorwaarden had dan een reguliere. Die maakten bij ons dat we liever minder luxe afwerkten en terwijl we er woonden sparend de rest afmaakten, dan in een keer alles doen.

Ik heb eventueel nog wel een goede hypotheekadviseur als jullie die nog nodig hebben! Hele fijne man die gewoon naar je thuis komt en met documenten regel was echt heel fijn! Hielpen ons super hiermee!
Legde alles heel fijn uit en liet ook de mogelijkheid zien in bepaalde constructies mbt een hoger hypotheek bedrag (bijv. X bedrag 20 jaar rentevast en Y bedrag 10 jaar rentevast) zodat je al met al op een hoger hypotheek bedrag uitkwam. Iets wat bij de Rabobank voor ons toen niet 123 mogelijk was :blush:.

Garant staan was ook best een ingewikkelde constructie aangezien de meeste banken er niet heel erg om staan te springen, maar door de hypotheek in 2en of in 3en te hakken is soms ook vele mogelijk. Laat maar even weten of je het nummer wil van die hypotheekadviseur of nog iets wil weten :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Garantstellingen doet voor zover ik weet geen enkele verstrekker meer aan. Schenking kan uiteraard wel!

Wij hebben vorig jaar nog een hypotheek met garantstelling afgesloten, weet niet hoeveel er in de tussentijd nog is aangepast maar het is ons toen wel gelukt!

Wij in 2015, was volgens mij niet eens zoveel gedoe. Alleen een bankgarantie af geven geloof ik.

1 like

Zoek je koop of huur dan?

Wij krijgen net een nieuwe nieuwsbrief binnen. Door het slechte weer van de afgelopen weken hebben ze wat vertraging opgelopen, maar de verwachte oplevering is daardoor wel verplaatst naar februari/maart naar mei/juni :sleepy: vind het echt heeeeel kut. Al onze muren (zonder garage) staan en het dak zit er al op. Gaat het dan serieus nog 7/8 maanden duren? :cry: Ik baal, ik wist dat het wel wat kon uitlopen maar vind dit zo lang. Wil gewoon weg uit ons crappy flatje. En ons plan is/was om in juni/juli te gaan trouwen, dat zie ik allemaal niet zitten zo. We zitten dan nog midden in de verbouwing/verhuizing. Wil eigenlijk vanuit mijn nieuwe huis trouwen, me daar klaarmaken enz, mooie foto’s… Dat gaat nu in rook op :pleading_face:

Ah shit wat balen…
Dat ze onder het dak zitten is wel positief, zeker met de winter / het slechte weer op komst nu…

Wat was de totale bouw tijd die ze hadden bedacht dan? Hier streven ze naar 9-12mnd namelijk, na eerste paal…

Heeft er iemand ervaring met screens?
Wij twijfelen zo hard over het al dan niet plaatsen van screens. Als we screens zouden plaatsen dan willen we dat het liefst nu doen want dan kunnen ze nog ingebouwd worden (wat altijd mooier zal zijn dan opbouw). We weten alleen niet of het echt zo nuttig is als dat de ramenwinkels doen uitschijnen. We wonen in België dus we moeten sowieso al aan bepaalde eisen voldoen (voor het E- en S-peil), maar voor de screens geraken we er echt niet uit. We kennen ook niemand die screens heeft…
Onze grootste ramen zitten op het zuidwesten, daar zou dus wel wat zon doorkomen en dat zou de temperatuur in huis doen oplopen. We gaan wel voor driedubbel glas.

Wij gaan voor onze ramen op het zuiden ook screens laten steken binnenkort (we zijn bezig met een grote verbouwing). Het grootste voordeel is denk ik de temperatuurregeling in de zomer omdat de zon zelfs je raam amper kan bereiken is je opwarming binnen veel minder. Ook vond ik het een groot voordeel dat ik dan geen gordijnen moet hangen omdat we echt met hele hoge ramen zitten (gelijkvloers tot 1e verdiep).

1 like

Zo stom. Ons huis zou naar verwachting in december worden opgeleverd. Kreeg ik net mail dat het pas eind januari/begin februari gaat worden. Baal hier echt van :worried:

We hebben een nieuwbouwhuis (onder voorbehoud) gekocht en moeten nu aangeven over meer/minderwerk. We willen sowieso een uitbouw, dakramen op zolder en de badkamer iets vergroten. Maar zijn er nog meer dingen die echt van belang zijn die je beter meteen kunt laten doen? Buitenkraan doen we ook, en mijn vriend wil per sé extra zonnepanelen (dan mag ik de keuken uitkiezen zei ie, okeuh). Maar we hebben dus volgende week al een afspraak met de werkvoorbereider omdat ze al begonnen zijn met de bouw en ze dingen moeten bestellen. Mijn hoofd draait echt overuren deze dagen, haha

Super late reactie, maar we zouden eigenlijk de oplevering in februari/maart hebben :frowning:

Ik weet niet wat kost maar:

• dakramen zou ik niet doen in de bouw, hebben nu 2x nieuwbouw gekocht en tot 2x toe waren we met achteraf plaatsen kleine 1500€ goedkoper uit! Gewoon vroeg inplannen dat ze ze in week van oplevering zetten ;)!
  • zonnepanelen idem. Zijn via de aannemer vaak heel duur.
  • badkamer / uitbouw moet je wel meteen doen want dat doe je later niet meer zo snel.

Kijk verder naar je garage: is die onderheid? Geïsoleerd?
En of je genoeg WCD’s hebt! Zijn ze vaak karig mee haha.

Verlichtingspunten in je tuin: ook handig. Extra stoppen voor eventueel quooker?
Stopcontact op TV hoogte als je dat doet in je slaapkamer. Anders lelijke snoeren.

Deuren:opdek of stomp.
Kozijnen: hout of niet? Allemaal
Van die kleine en toch dure dingen haha

1 like

Misschien Grohe Red? (Weet even niet of die een stuk goedkoper is dan Quooker)

Wij hebben een Selsiuz kraan, zelfde idee, scheelde een derde in kosten uit m’n hoofd.

1 like

Convectorverwarming in de woonkamer.
Extra stopcontacten.
Extra stroomgroepen.
Dichte trappen ipv open
Goot langs de vloeren voor kabels van apparatuur

Dit zijn een aantal dingen die wij destijds hebben laten doen. Convector vond ik uiteindelijk niet zo fijn.

Wij krijgen ook een selsiuz kraan. De verkoper raadde juist een quooker ook af door het spetteren (hand dichter bij het kokend water) en dat een cooker blijft stromen als je wegloopt (onveiliger met eventueel kleine kinderen).

1 like

Trapkast en vloerverwarming! Dakraam zou ik later doen. En goed nadenken over stopcontacten, waar die wilt. Denk dus alvast na over de indeling / inrichting.

Verschilt ook per aannemer. Wij hebben bijv. wel dakramen en zonnepanelen gekozen (huis wordt nu gebouwd) en was goedkoper dan de mogelijkheden voor na de oplevering. Dus gewoon goed inlezen, dan zit je altijd goed @SpeedOfSound :slight_smile: