Oh goed om te weten dat er veel snijverlies is. Dat maakt het inderdaad ook meteen wat duurder dan een gewone laminaat. Maar wel zoveel mooier, ook al is het dan geen echt parket. Heb je een foto van jullie vloer?
Wauw! Netjes gelegd ook!
Wij zijn nu bezig met kiezen van een energieleverancier maar ik vind het maar lastig allemaal die nutsvoorzieningen. Op de siteâs kan je vaak ook berekenen op wat voor een bedrag je uitkomt. Maar ik heb totaal geen inzicht in hoe veel je ongeveer verbruikt?
We zijn met zijn tweeĂ«n, om het weekend met zijn vieren en de woning is nieuwbouw en wordt âenergiezuinigâ
Energiegebruik kan van zoveel dingen afhankelijk zijn. Is het een gasvrije woning? Dan kun je daar rekening mee houden gezien gas duurder is dan stroom. Krijg je zonnepanelen? Deze wekken (in gunstige omstandigheden) ongeveer 200 kWh per zonnepaneel per jaar op. Heb je veel apparatuur in huis dat vaak aanstaat zoals bijvoorbeeld computers? Een aquarium?
Ook het aantal ramen in huis kan van invloed zijn op het verbruikt. Zo verbruikt een hoekwoning meer energie dan een tussenwoning omdat je dan meer warmte verliest via de ramen. Hoe is jullie gedrag qua verwarming en lampen aanzetten? Dit soort dingen spelen allemaal mee haha. Heb je een idee wat je op dit moment verbruikt/per maand betaald? Wellicht dat je dat als leidraad kunt nemen.
Ik zou persoonlijk het maandbedrag wat hoger inzetten dan lager. Vertrouw het eerste jaar trouwens ook niet teveel op die verbruiksmanagers die energieleveranciers gebruiken. Bij nieuwbouwwoningen gaan deze soms hele rare dingen aangeven.
Wij hebben de sleeeeeeutel! Ik voel me alleen heel machteloos en onrustig omdat we zelf nog niet veel kunnen doen⊠stucen en de tegelvloer leggen worden komende 2/3 weken gedaan, daar kunnen we zelf aan de slag. Wel al wandje voor de inloopkast en het dakraam gezet!
Mensen met nieuwbouw, binnen hoeveel tijd waren jullie verhuisd? Wij hopen 1,5 maand. Is dat reëel?
Ah gefeliciteerd! Wij hadden 6 weken en om ons heen hoorden we dat dat wel erg weinig was, maar is allemaal gelukt. Succes!
Ja het hoeft niet helemaal klaar te zijn voor ons om te verhuizen. Begin december komt de keuken, als we eerder klaar zijn ga ik daar niet op wachten haha! Heb verdomme al lang genoeg gewacht
Dat eerste klopt niet helemaal. Het klopt wel dat gas duurder is dan stroom, maar als je een gasvrije woning hebt heb je dus een waterpomp. Die dingen kosten heel veel stroom en zijn, naar verhouding, dus duurder dan gas.
@Vloeistof het laatste advies is trouwens sowieso goed. Liever hoger zitten dan te laag, dat verschil krijg je later toch terug.
Ik ben ook op zoek naar een woning geen haast gelukkig. Ik wil graag rond a mersfoort wonen. Ik betaal nu 1300 euro voor een appartement en dat vind ik gewoon teveel voor een woning waar ik geen tuintje of balkon heb. Ik ben alleen
Mijn plan was om in 4-5 weken te verhuizen. Ik heb alleen lekkage gehad en mân plafond moet opnieuw gespoten worden door de bouw. Nu zal het iets minder dan 2 maanden worden.
Oh balen! Hoe kwam dat?
hey leuk, ik woon ook in die omgeving. gekkenhuis hier he pffff.
Ze hadden geen sifon onder mân ketel geplaatst. Baal echt, want mân muren zijn al gedaan en vloer en keuken ook.
Holy shit, en nu? De schade vergoeden ze wel neem ik aan?
Hoe schatten jullie vooraf in wat een verbouwing aan een huis kost?
Ik kijk nu wat rond naar oudere huizen waar bv een nieuwe badkamer/keuken in moet, maar ook isolatie en ik vind het zo lastig om in te schatten wat je dan nog ongeveer kwijt zal zijn / of ik dat dan nog kan betalen. Op google moet je vaak direct een offerte aanvragen dus ik word daar niet veel wijzer van.
Wij hebben in een maand verbouwd en verhuisd na de sleuteloverdracht (woning was projectmatig gerenoveerd): muren gestript, laten stucen, vloer laten leggen, keuken laten plaatsen, geverfd. Maar het was gekkenhuis en lukte allemaal maar net.
@kringel: wat het kost is natuurlijk superafhankelijk van de staat van de woning Ă©n wat je wilt. Wij zijn aan badkamer, keuken en wc 20.000 kwijtgeweest. Vloer 2500. Stucwerk: 4000. Daarnaast kosten koper en dubbele lasten. Ik zou kijken wat je allemaal noodzakelijk moet veranderen en dan steeds de prijzen die daarbij horen opzoeken (bijv. Stucwerk kost ongeveer x euro de m2). Alles x anderhalf, want het pakt vaak duurder uit en je wil niet geldloos zitten. Daarnaast ook een flinke post maken voor kleine dingen. Wij zijn uiteindelijk alle bonnetjes samen bijna 2000 kwijtgeweest bij de bouwmarkt.
Ja ze lossen het allemaal op gelukkig!
Wij hadden 6 weken, maar was eigenlijk te kort.
@kringel
Wij zitten nou tegen de 20.000 euro aan en zijn nu aan het sparen voor de badkamer.
Voor dat bedrag hebben we: een nieuwe keuken, beneden verdieping gestuucd, bovenverdieping vliesbehang, 3 verdiepingen nieuwe vloer, verven/sauzen, voortuin nieuwe schuttingen en tegels, achtertuin nieuwe schuttingen en tegels en word nu een overkapping gebouwd. Maar mijn vriend en zijn vader zijn erg handig. Verder kan je natuurlijk besparen door dingen zwart te laten doen door kennissen. Maar dat kan alleen als je het van je eigen geld bespaard. Voor bouwdepot heb je bonnen nodig. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Maar wil je alles laten doen of wil je het zelf doen? Als je bijvoorbeeld zelf de badkamer eruit sloopt en hem dan laat plaatsen scheelt al erg veel. Mijn vriend had alles zelf voorgesmeert voor het stuucwerk erop kwam, scheelde ook veel.
Bij onze bank was garantstelling geen optie (Of iig niet met onze wensen, zoals nhg). Een schenking kon wel (uiteindelijk niet nodig geweest). Zou even een goed rondje maken langs de banken.