Wow wat een gedoe joh, hopelijk heb je snel en datum. Wel heel tof, Londen! Wat voor soort huis heb je gekocht? Hoe werkt het daar met hypotheken enzo?
Lief van je!!
Een Edwardian maisonette, dus gebouwd rond begin 20e eeuw, in Zuid Londen! - Het is later gesplitst en wij hebben de benedenverdieping en de helft van de tuin haha. Echt hilarisch want de tuin is dus echt 1,70 meter breed ofzo (wel 8 meter diep en een tuin in Londen is sowieso al uniek dus who cares).
Hypotheken werkt volgens mij wel vergelijkbaar alleen leg je 'm dus maar voor 3 jaar vast. We hebben ook best een hoge hypotheek want we hadden simpelweg maar 9% ofzo om in te leggen. Maar we kunnen dit dus wel verlagen door weer meer in te leggen over 3 jaar! Ik denk dat we hier sowieso maar een paar jaar wonen want maar 1 slaapkamer!
Bij ons gaat deze week het dak op onze woning! Zo vet om te zien hoe ons huis er echt uit komt te zien. Is nog steeds maanden wachten, maar heb er wel onwijs veel zin in… Argh, ik ben zó ongeduldig.
Wow echt al heel mooi ingericht ook, komen jullie spullen nog in natuurlijk maar echt veeel mooier dit dan de gedrochten die ik vaak zie langskomen in Engelse woonprogramma’s ( Kirstie en Phil). Hopelijk ook geen tapijt in de badkamer
Succes verder, klinkt wel best stressvol!
Hahhaa jaaa ze hebben het de afgelopen twee jaar compleet gerenoveerd dus het is vrij instapklaar voor ons.
Inrichting is inderdaad super mooi maar dus vooral IKEA?! Behalve de banken is bijna alles van de IKEA dus het is nog best ‘haalbaar’ voor ons om het er ook zo mooi uit te laten zien.
Love Kirstie en Phil, nog leuker vind ik Homes Under The Hammer (veilingen) waar je dus echt ziet hoe ze het opknappen haha.
Jaa ze kunnen er nog wel onderuit (en wij ook). Maar zij hebben natuurlijk ook kosten gemaakt met een verkoopmakelaar en een notaris enzo. Dus de kans dat ze eronderuit willen is natuurlijk niet zo groot want dan ben je je investering kwijt. Zelfde voor ons, we kunnen er onderuit maar we hebben nu al zo’n 2000 euro in kosten gemaakt met keuringen en notaris enzo!
Ik denk dat het wel na 15 oktober wordt maar ik heb nog hoop! Thanks!
Ik weet niet of keramisch parket hetzelfde is? Wij hebben het bij een tegelhandelaar gekocht. Ons huis moet nog opgeleverd worden, maar twee vrienden van ons hebben het ook. Bij beide woningen echt prachtig! Je ziet bijna niet dat het tegels zijn. Wij hebben de vloer van het merk Novabelle.
Edit: en hun geven idd aan dat het onderhoud heel makkelijk is, kan gewoon dweilen etc.
Wij hebben net als @Blush ook onze vloer van het merk Novabelle. Krijgen er veel complimenten over en ben er ook heel blij mee. Je ziet inderdaad bijna niet dat het tegels zijn. Wij hebben het liggen op de gehele benedenverdieping en in de douche.
Is ook lastig! Maar ik denk dat je de juiste keus hebt gemaakt
Ik heb lekkage in m’n huis gelukkig gaat de bouw het oplossen maar ik baal zo erg
Ik heb morgenvroeg de voorschouw, iemand heel last minute tips?! Of is het echt alleen heel goed kijken
En alles voor jezelf opschrijven ook! Dat je kunt nalopen of het ook echt aangepast is
Kijk of de extra opties juist uitgevoerd zijn en ga inderdaad de checklist langs. Als je dan nu ziet dat er iets niet is uitgevoerd, kunnen ze dat nog oplossen voor de oplevering. Scheelt je weer allemaal mensen in je huis na oplevering.
Thanks all! Heb er onrustig van geslapen terwijl het waarschijnlijk niks voorstelt, haha! Ik ga er nu heen!
Ging goed! Paar slordigheidjes, maar geen grote dingen gelukkig. Alleen discussie over één ding, maar dat komt goed! Wij hebben gelijk volgends de lijst met meer- en kinderwens.
Ah wat lastig lijkt me dit! Als er iets is wat ik tegen vond vallen in de huizenjacht is het het doen van compromissen, zoals waar jullie nu ook voor staan. Is er niet een soortgelijk huis in een betere buurt? Of is het doorlopend verkeer niet persé heel gevaarlijk/overlastgevend? Wikken en wegen, succes in ieder geval!
–
Wij gaan vanmiddag weer naar de keukenzaak. Zijn toch aan het twijfelen over het frontje van onze gekozen keukenkastjes. We hebben nu een zwart/witte keuken uitgezocht, maar met onze grijze vloer wordt dat wel erg koel en industrieel. We willen misschien toch voor een houten frontje gaan, maar ik ben ook weer bang dat ik daar snel op uitgekeken raak. Iemand ervaring met een houten keuken?
Dit is onze inspiratie, alleen dan met een licht grijs/bruine vloer. We hebben geen bovenkastjes, dus het blijft wel rustig ogen. We hebben ook geen vissengraatvloer maar een PVC vloer in tegelvorm (45x90cm). We laten vanmiddag een 3D tekening maken met de nieuwe kleuren, maar ik snap het argument ‘te druk’ ook.
Geen idee trouwens of dit mode is, we kijken vooral naar wat we mooi vinden.
Wat balen! Ik heb van vrienden hier inderdaad vergelijkbare ervaringen gehoord. Weet je al meer inmiddels? Ga je weg uit B?
Edit: zie nu je andere berichtjes! Vet hoor, gefeliciteerd!
Wat leuk een huizentopic te vinden!
Wij zitten midden in de voorbereidingen van onze tweede nieuwbouwwoning!
Zijn nu overwegingen over meewerk aan het maken. Willen sowieso laten uitbouwen naar achter, en de zolder laten indelen (2 slaapkamers en 2 draaikiepramen).
Daarnaast overwegen we de garage in de bouw mee te laten isoleren, en de helft van de garage bij het huis te trekken. Dus ook de vloerverwarming etc zal doorgetrokken moeten worden.
En we overwegen een deel van de (veel te grote) slaapkamer bij de badkamer te betrekken, zodat die 3.5x3.5 wordt, ipv 3.5x2.4…
Maar van die laatste twee hebben we nu opgevraagd wat dit gaat kosten…
Hier ook veel ervaring met nieuwbouw? (of totale verbouw, dat komt natuurlijk beetje op hetzelfde neer…)
Zag al iets over PVC voorbij komen - hier ook de wens tot visgraat pvc.
Nee, nog steeds niks. Alleen dat het nu minstens eind oktober wordt - Dus meer dan drie maanden al!
Hopen dat we deze week een update krijgen.
Hebben nu een Airbnb geboekt in Brx (vlakbij B) om toch maar ergens te wonen want ik heb geen zin om twee weken bij vrienden te logeren… £1250 verder voor 11 nachten eek.
Ja ga weg uit B maar ga dus naar T verhuizen (onder B) dus ik blijf in de buurt!