Huizentopic

Almere!

M’n pvc visgraat wordt in oktober gelegd.

Wie heeft er verstand van het opstookprotocol? Ik snap er niks van en ik heb ook niemand in m’n omgeving die het weet.

Als ik er op Google krijg ik best veel resultaten :wink:

1 like

Ja maar zelfs dan lukt het mij nog niet :sweat_smile: heb al meerdere sites gelezen, maar ik snap niks van watertemperatuur

Er zit een verschil tussen water temperatuur en temperatuur wat je thermostaat aangeeft.
De meeste hebben het over de water temperatuur, die moet even omhoog gebracht worden. sommige noemen 40 graden en anderen 55 graden water temperatuur.

Ik geloof dat er iemand in het interieurtopic laatst geplaatst heeft vooral te letten op de kleurverschillen tussen verschillende planken. Bij haar was het drukker geworden, dan ze hoopte. In tegenstelling tot hout valt het dan niet op te schuren en/of bij te werken qua kleur. Anders zou je even in dat topic moeten kijken.

Ai, rot als het dan tegenvalt. Wij willen ook heel graag PVC visgraat, alleen ben ook bang dat het (te) druk uit gaat vallen. Mag ik weten van welk merk deze is en type/kleurnummer?
Hopelijk valt het met meubels erop mee.

Wil je per sé pvc? Anders moet je eens de VT wonen eiken visgraat vloer bekijken. Die is zo mooi.

Na even wennen vind ik het toch wel mooi geworden. Op de foto lijkt het ook heftiger dan in het echt, in het echt oogt het gelukkig iets rustiger. Dit is de kleur beige van ambiant spigato.

Edit: eiken is ongeveer 2 keer zo duur en daar zie je alle krassen/vlekken op. Daarom hebben wij voor pvc gekozen. Ik wil wel dat ik kan leven in huis :grin: (ben niet zo netjes dat ik telkens ieder vlekje of zandkorrel weg poets)

Heel graag PVC ivm vloerverwarming en omdat het praktisch is, hoewel ik hout eigenlijk wel het allermooist vind.
Wij hebben nu montinique licht eiken gezien en die lijkt voor ons nu het mooist en het rustigst. Toch blijft het lastig om een definitieve keuze te makenđŸ˜©

Op de site en in de Karwei ziet die er heel mooi uit ja. In werkelijkheid is het een vloer met verschillende kleuren planken. Van grijs naar beige naar geel en roze. (wij hadden een aantal staaltjes meegenomen) En het is maar een heeeeel ienieminie laagje hout (geen Europees hout) wat daarop zit en snel splijt.

Uiteindelijk toch overstag gegaan voor een echte houten visgraatvloer van een vloerboer en nog geen minuut spijt gehad.

Foto’s gevonden!

En houtlook tegels? Dat hebben wij gekozen en zo blij mee!

2 likes

Jaa snap ik. Wij het hele jaar al aan het verbouwen, niets voor mij.

Ohhh wauw, wat een verschil. Vond die vt wonen vloer ook niet goedkoop, 50 euro pm2 ofzo toch?

Ik zou ook graag een echte houten willen. Maar met mijn hond is die denk ik zo beschadigd, PVC eigenlijk niet eens overwogen.

1 like

Dit wilde ik ook zeggen, wij hebben het ook & ook erg blij mee.
Ook gemakkelijk in onderhoud.

2 likes

Dat ze dit voor die prijs durven te verkopen.

1 like
Even in een spoiler want het is echt een rant van een kwartier over huizen kopen in het buitenland :(

Ah ik moet echt even mijn frustratie hier kwijt want ik ben zo zo gestresst.
Ik heb eind juli met m’n vriend een huis gekocht, hier in Engeland. Ik ben natuurlijk Nederlands dus ik weet sowieso niet zo goed hoe het hier allemaal werkt en voor m’n vriend is het ook z’n eerste huis.

Anyway we hebben eind juli dus ons bod geaccepteerd gekregen maar het werkt hier allemaal zo raar. Op het moment dat je bod geaccepteerd wordt zit je er legaal gezien dus nog niet vanaf. Tot het moment dat je contracten uitwisselt, en dat is 1-2 weken tot een paar dagen voor de sleuteloverdracht, kun je er dus gewoon nog onderuit. En de andere partij dus ook.

In de praktijk gebeurt dat niet zo super vaak want dan ben je natuurlijk wel al je solicitorskosten kwijt en je hypotheekadviseur kosten enzo.

Anyway, wij hebben toen aangegeven dat we graag snel wilden verhuizen maar we zitten nu nog steeds te wachten, en contractueel kunnen we de verkopers dus totaal niet pushen. We hebben 2 maanden opzegtermijn (en 2000 pond per maand huur) dus we moesten ons huis wel opzeggen een maand geleden - Waardoor we er nu dus 15 oktober uit moeten.
Tot op vandaag kregen we best vaak updates en zei de verkoper ook dat ze probeerden om het begin oktober allemaal rond te krijgen. Nu hebben we vandaag te horen gekregen dat 7 Oktober (onze originele ‘richtdatum’ het sowieso niet gaat worden en dat we moeten stoppen met bellen?!(mijn vriend belde 3x per week naar de makelaar voor een update van de verkoper)

Je moet hier dus met de HELE keten (dus de koper, verkoper, verkoper van de verkoper, etc etc) een datum afspreken die voor iedereen werkt.

Anyway ik zit nu in de stress want het is dus redelijk waarschijnlijk dat we 14 oktober nog geen huis hebben en we hebben oook geen familie even dichtbij wonen. En dan moeten we dus eerst al ons meubilair naar de opslag verhuizen en verhuiskosten en dan maar voor onbepaalde tijd in een airbnb gaan wonen a 80 euro per nacht?
Wat me nog het meest dwars zit is gewoon de onzekerheid - Of het nou 1 oktober, 15 oktober of zelfs 1 november wordt, ik ben gewoon een planner en wil weten wanneer ik erin kan! Nu kan ik NIKS. Heeft geen zin om al in te pakken, heeft geen zin om uberhaupt ook maar plannen te maken voor de komende maand.

Anyway sorry dit lucht op. Ik hoef ook niet echt advies want het werkt gewoon zo anders hier maar ik baal gewoon ontzettend en ik kan er (behalve bij m’n vriend) echt bij niemand mee aankomen :frowning:

Ahhh woensdag voorschouw en dan nog maar 1,5 week!

2 likes

Is de opzegging van je appartement nog terug te draaien? Lijkt me in deze onzekerheid fijner om wat meer geld kwijt te zijn, dan dat je straks moet overbruggen. Maar als het niet anders is
 Balen zeg!

Klopt! Het is dus zo dat je pas een overdrachtsdatum overeenkomt als iedereen in de keten ‘wil’ verhuizen (dus pas als hun huis ook klaar is in essentie).
We hebben het contract al wel getekend want dat wordt hier gewoon naar je huis gestuurd - Alleen daar komt dus nog een datum bij die wordt toegevoegd door onze solicitor.

Pfff ik woon in Londen dus het is vooral gewoon heel DUUR. Als je het vergelijkt met Amsterdam woon ik qua reisafstand gewoon in Amstelveen of Zaandam ofzo (45 minuten fietsen naar m’n werk in het centrum) en dan nog betaal je echt de hoofdprijs. Rond het centrum wonen is gewoon geen optie; een 1-bedroom apartment rondom het centrum is gewoon makkelijk 600k tot 1.2 miljoen haha.