Huizentopic

Hij is idd wel wat heftiger, denk door het kleurverschil? Wanneer de meubels er staan ziet het er sowieso anders uit!

Heeft iemand een goede tip voor een verhuisbedrijf ? Een kennis van ons (aan de andere kant van het land) heeft alles laten doen voor 400 euro. Maar ik kom bij ieder bedrijf online boven de 1000 uit.

Ik krijg morgen de sleutel. Ik vind het wel spannend. M’n plan is om er eind oktober te wonen

2 likes

@Truitje het is een nieuwbouwwoning, dus nu zit er alleen een badkamer en toilet in. Ik heb eigenlijk overal mensen voor ingehuurd (ik ben heel lui), dus hoef zelf niet veel te doen behalve alles uitzoeken.

Ik word echt moedeloos van de huizenmarkt! We zijn opzoek naar een koopwoning en hebben de afgelopen maanden op meerdere huizen een bod uitgebracht. De huizen waar we op bieden gaan standaard ver boven de vraagprijs weg. Ons laatste bod was op een woning met een vraagprijs van 2,5 ton. We hebben 2,6 geboden en het huis is volgens de makelaar verkocht voor ver boven de 3 ton!! Ik heb het gevoel dat ik gewoon geen schijn van kans maak.

Ik zoek in dezelfde prijsklasse (2,5 ton), heb ook al paar keer meer dan tienduizend meer geboden maar inderdaad geen schijn van kans. Ik ben al op het punt gekomen dat ik geen zin meer heb om te bezichtigen, ik heb het idee dat ik mezelf alleen maar een lekkere worst voor hou die ik toch niet kan opeten :sweat_smile:

Heb je al een aankoopmakelaar?

Nee, maar dat overwegen we wel. Iemand hier ervaring mee en heeft het daadwerkelijk meerwaarde?

1 like

Herkenbaar! Welke regio zoek je en hoe lang ben je al bezig?
Ik zit te overwegen om de minimale wooneisen omlaag te schroeven zodat we misschien meer kans maken, maar ben bang dat we dan iets kopen wat niet bij ons past.

Je kan het altijd proberen toch? Succes in ieder geval!!

Als ie echt al zo lang te koop staat gaan zo of akkoord met een (veel) lager bod. Of ze wachten op een wonder totdat iemand wel die prijs biedt. Zoiets hebben wij meegemaakt, huis stond al zooo lang te koop maar van onze eigen aankoopmakelaar hoorden we dat ze gewoon wachtten tot er een gek was die dat ervoor over had. Succes!!!

Wij hadden een aankoopmakelaar en hij heeft het geld er echt dubbel en dwars uitgehaald! We hebben het huis binnen 4 uur voor de vraagprijs gekocht en hij heeft het super hard en goed gespeeld. Wij wilden het zo graag dat we sws €10.000 meer hadden geboden. En zijn kosten worden bij de kostenkoper bij de notaris verekend dus die voel je ook niet echt. We hadden zonder hem echt nog geen huis gehad!

Dikke aanrader dus!

1 like

Herkenbaar 385 vraag, 407 geboden en weg voor tussen de 20 en 30 meer dan wat we geboden hebben.

Edit; met aankoopmakelaar, maar dus ook geen succes

Wij hebben nu een nieuwbouwhuis in optie!

Wij hebben er zelf geen een gehad (hadden intens veel geluk bij een renovatieproject), maar toen we de makelaar waarbij wij kochten spraken over de situatie in Utrecht (bellen als iets op funda staat en dat het al verkocht is, bezichtiging die afgelast werd vanwege verkoop etc.) kreeg ik wel het gevoel dat het meerwaarde had. Niet eens per se vanwege de service, maar ook omdat ze als makelaars best wel onder een hoedje spelen. Elkaar huizen gunnen, eerst huizen die op de markt komen onderling delen etc. Je komt er gewoon lastig tussen als je er geen hebt.

Met een aankoop makelaar weet je vaak 1 dag eerder dat iets te koop staat dan het op Funda staat. Ik vond het echt ideaal.

1 like

Hier een bevriende makelaar die het niet aanraadde. Terwijl ie dus onze aankoopmakelaar had kunnen worden. Wij hadden ook het idee dat zij eerder op de hoogte zijn van huizen maar hij zei dat dat eigenlijk niet waar is. Soms komt het voor dat ie het eerder wist (bv omdat ze een taxatie doen oid) maar het was niet perse zo dat hij alle huizen eerder zag. Maar wellicht ligt dat ook aan de regio?

1 like

Regio?

Een paar vraagjes aan de mensen die een nieuwbouwhuis hebben / laten bouwen:

• Als jullie een houten vloer hebben; waar hebben jullie deze gekocht en zijn jullie tevreden?
  • Als jullie na oplevering voor een dakraam/dakkapel zijn gegaan op zolder: waar hebben jullie deze gekocht ? :grin:

Wij moeten nu knopen doorhakken mbt vloer en lichtstraat (in de uitbouw) en ramen op zolder, vandaar dat ik erg benieuwd ben naar jullie keuzes en ervaringen.

Wij gaan ook definitief voor nieuwbouw. 1 okt tekenen en dan de hypotheek regelen, ben benieuwd.

1 like

Spannend! In welke regio ga je wonen?

Mensen ervaring met PVC visgraat? Tips waar je goed op moet letten? Ons huis wordt wel pas over 2 jaar opgeleverd, maar we willen ons binnenkort gaan verdiepen :sweat_smile:

1 like