Huizentopic

Zijn er mensen met zonnepanelen op het dak van een appartement/die dat gehad hebbeb?Zo ja, hoe bevalt het en levert het wat op?

Super lief en attent juist. Maar ik zou het doen omdat je het wilt geven, niet omdat het moet

Vraagje;
Volgende week komen ze bij ons de nieuwe aansluitingen (nutsvoorzieningen) leggen.
We hebben al een keuze moeten maken voor het aantal ampere etc. Maar hebben we vanaf dat moment ook direct stroom en of water en internet(glasvezel)? Je moet je dan nog altijd bij bijvoorbeeld een energieleverancier aansluiten toch? Kan iemand mij hierover informeren?

Na 2x op bestaande bouw te hebben geboden maar het bij lange na niet geworden zijn… gaan we voor nieuwbouw.

Ons perfecte huis bleek nog niet onder optie te staan, dus wij hebben die optie nu. Gister bekeken waar het ongeveer op zou komen met meerwerk. Financieel zou het allemaal makkelijk haalbaar moeten zijn. Over 2 weken een hypotheekgesprek bij een nieuwbouwspecislist (hebben al bij Hypotheker gehad dus weten al een beetje hoe en wat) en bij de makelaar om eea te bespreken.

Het zou echt bizar zijn als dit lukt, zo plotseling, maar vooralsnog zie ik geen addertje onder het gras. De oplevering zou over ongeveer een jaar zijn!

7 likes

Gisterochtend de sleutel van ons huis gekregen en meteen bezig geweest met schoonmaken en verven (1 muurtje haha). S avonds alles verhuisd en vannacht er al geslapen! Echt super snel gegaan.

6 likes

Pff ik word een beetje moe van al het gedoe rondom de hypotheek, elke keer willen ze wel weer wat anders hebben :weary:. Accountant die even op zwart op wit geeft dat ik doe wat ik zeg dat ik doe, mijn oude arbeidsovereenkomst terwijl ik de nieuwe al aangeleverd heb, loonstrookjes van het afgelopen HALF jaar. Als het goed is hebben ze nu alles maar echt een hoop gedoe allemaal…

-Eind frustratie modus-

Nog 6 weken als alles meezit. PLEASE geen vertragingen meer :crossed_fingers:

3 likes

Via een adviseur bij lloyds! En gelukkig hebben we een super adviseur die zelf belt en dingen regelt dus dat scheelt heel veel! Maar het is soms echt even gedoe haha!

1 like

Wij kregen 1 juli de sleutel van ons nieuwe huis, wij hadden qua hoeveelheid werk ongeveer hetzelfde als jullie. Uiteindelijk zijn wij pas 2 dagen voor overdracht oude huis verhuisd, omdat die rommel echt niet te doen is met een dreumes. Ik zou aanraden om in ieder geval de bovenverdieping “af” te hebben qua vloeren enz. Dat in ieder geval de slaapkamer af is als jullie er gaan slapen, zodat je in ieder geval een plek hebt om je terug te trekken. Ik zou echt heel onrustig ervan worden als ik dan constant dingen om me heen zag die nog afgemaakt moesten worden.

1 like

Als het financieel even kan zou ik een leeg huis verbouwen. Met zo’n nieuwe vloer krijg je wellicht veel stof, verf lekt overal op, kozijnen moet je mogelijk schuren wat veel stof veroorzaakt en je krijgt waarschijnlijk vrij veel afval, plastic en karton. Zou dat zelf echt niet graag tussen alle meubels gedaan hebben.

1 like

We gaan het toilet beneden nog renoveren, maar dat kan pas volgende maand (dan heeft het bedrijf pas een plekje). De badkamer willen we ook nog doen, maar pas over een jaartje of 2!

Hangt er een beetje vanaf of je het erg vindt om tussen het klussen te wonen, zeg maar. Zit je dan niet met dubbele lasten?

1 like

Ze hebben de visgraatvloer gelegd in ons huis. Ik heb bewust heel veel gesprekken stalen en interieuradviezen bekeken en vergeleken etc en 3 keer gevraagd of de gekozen vloer niet te druk zou zijn. (op de staal viel het mee)
Nu is hij gelegd. Heb ik daar 4300 euro voor betaald. En ik vind hem echt te druk :disappointed_relieved: :roll_eyes: krijg het er gewoon benauwd van als ik ernaar kijk. Zonde.

Dit is wat ik wilde en ook als inspiratie had laten zien en heb gebruikt:

Dit is geworden:

Ik vind het mooi! Misschien als de meubels erin staan dat het beter oogt?

Als je duidelijk de inspiratie hebt laten zien en door stalen en het voorbeeld niet had kunnen weten dat dit het zou worden, zou ik dit aankaarten bij de vloerenzaak. Wellicht kunnen ze er iets aan veranderen (door schuren/oliën), nieuwe vloer leggen of in ieder geval aanzienlijke korting geven.

Wat balen zeg dat je niet tevreden bent! Wat mij opvalt is dat de plankjes in jouw voorbeeld breder zijn en de kleur anders is (minder nerf en kleurverschil en licht eiken). Ik denk dat je daar wel iets mee kunt als je dit als voorbeeld hebt aangegeven. Al denk ik wel dat het rustiger oogt als je meubels er staat.

Oeh wat jammer, ik vind dit ook wat druk. Volgens mij komt het vooral doordat er heel veel kleurverschil zit in de verschillende planken, dat geeft een groot contrast. Op jouw voorbeeld zijn de planken allemaal nagenoeg dezelfde kleur. Is het hout? Dan zou het nog wel op te lossen zijn toch?

Het is pvc dus helaas niets aan te veranderen. Ik heb de staal ook bij mij thuis gehad en ook daar oogt hij een stuk rustiger (misschien omdat het om een klein stuk gaat of misschien net wat rustigere planken naast elkaar op de staal zaten). Hoop echt dat het met meubels inderdaad wat rustiger oogt. Heb echt een aantal keer gevraagd aan ze of het niet te druk zou zijn. Anders morgen maar eens bellen maar zie daar echt tegenop, ben gewoon voort moe van alle keuzes en stress en het gedoe.

Ah wat balen! Wat voor meubels heb je? Ik denk ook dat het best wat rustiger kan ogen als er meubels staan hoor. Maar snap je gevoel, zou er ook heel erg van balen (En had ook wel iets voor mij geweest)

1 like

Ja je plaatje is wel van een veel kleiner oppervlak. Maar het grote kleurverschil is wel iets wat je kunt aankaarten, denk ik.

Het lijkt er op dat je voorbeeld hout is en pvc is natuurlijk wel anders. Maar zou inderdaad bellen en vragen of ze eens langs willen komen en dan ook aangeven wat je daadwerkelijk wil (veel/weinig noesten, rustig). Ook omdat je maar 1 ‘plank’ gezien hebt en dat maakt t lastig om dan groot te kijken denk ik. Is t bij een grote zaak of kleiner?

1 like