Zijn pas wezen kijken bij aangesloten tegelbedrijf bij het nieuwbouwproject. Die vragen echt achterlijke prijzen, dus waarschijnlijk gaan we het casco laten opleveren.
Kijk je ook in dorpen zoals Bergschenhoek?
Zegt niet heel veel want wij betalen daar ook nog 1500 kaal voor een eengezinswoning wat echt belachelijk is maar even niet anders kan :’)
Maar vooral blijven reageren, wij zijn uiteindelijk uitgekozen uit heel veel andere kijkers omdat we aanboden best een half jaar vooruit te willen betalen èn vooral omdat we er echt voor langere tijd (jaar of twee) wilden wonen tot we gaan kopen.
Zijn die prijzen inclusief leggen? Mijn ervaring is dat leggen vooral op de vloer echt behoorlijk prijzig is. Dan kan het aan het eind van de rit toch nog verassend duur uitpakken.
Ja inclusief leggen. Voor de oude tegels kregen we nog geen 300 euro terug. De tegels die we hadden uitgekozen waren prima qua prijs, maar met leggen kwamen we op 3x zoveel uit. Het zat bijna 3000 boven wat we begroot hadden voor tegels incl leggen met de prijzen die we online tegen kwamen. En we waren al eens wezen kijken, dus we wisten ongeveer hoe duur de tegels waren die we wilden.
Aha! Zou even goed rondkijken, ik had zelf ook met legprijzen dat er gesproken werd over x euro per m2. Uiteindelijk 4x zoveel per m2 betaald. Alle tegelzetters die we tegenkwamen gaven aan niet per m2 te werken, maar met vaste dagprijzen waardoor het duurder werd. Achteraf had bij ons de projecttegel dus gunstiger geweest qua prijs, ware het niet dat hij lelijk was. Maar ik denk dat het op grotere oppervlaktes misschien wel goedkoper zou zijn.
Wij hebben dezelfde ervaring; wilden voor één muur de vloertegels laten doorleggen en werd echt ee hoofdprijs voor gevraagd. Nu besloten standaard op laten leveren en laten dan na oplevering één muur nieuw betegelen
We gaan het nu ook standaard laten opleveren met paar wijzigingen in de indeling. Daarna plaatsen we eigen tegels erover en kunnen we de badkamer volledig indelen zoals we willen. Ook veel dingen die we willen boden ze vanuit het project niet aan of tegen de hoofdprijs.
We hebben gelukkig familieleden die wel kunnen tegelen, dus dat scheelt. Misschien alleen een tegelzetter nodig voor de visgraat in de wc
Ja, daar kijken we ook! Wow 1500 is echt veel, maar wel fijn dat jullie uiteindelijk wat hebben gevonden. Via wat had je dit huis gevonden?
@Neverfull Ben wel benieuwd wat ze daar bij jullie voor vroegen?
Wij laten de badkamer en wc wel gelijk doen, ook een beetje uit gemakzucht (en we hebben het geld er voor over).
Bijna 9000 voor alleen tegels. Verder zouden we nog minimaal 4000 voor het overige sanitair kwijt zijn en dan hebben we nog niet eens de douche, wastafel en spiegel die we willen.
En de badkamer is maar 7m2
Holy moly, dat is echt gekkenwerk ja
Wij betalen nu 4500 voor badkamer en wc incl tegel- en sanitair upgrade en douche. Gaan nog wel een ander wastafelmeubel kopen en de douchewand kopen we ook zelf.
En de keuken zit er bij ons ook niet in, dus dat speelt ook een rol.
We laten nu wel de leidingen in de badkamer verslepen om de wastafel op de goede plek te krijgen. Verder laten we alle basis dingen erin zetten, en gaan we na oplevering zelf tegelen, extra muurtje met nis plaatsen en hangen we al het sanitair op dat we willen. En dan zijn we heel erg veel minder geld kwijt.
Zit iemand hier in een kleine VVE? Wij zijn maar met 2 appartementen maar ik vind die zakelijke rekeningen zo duur… Ben benieuwd bij welke bank andere kleine VVE’s zitten.
Ons huis is ergens in december af. Maar het kan begin december zijn, eind december en het kan natuurlijk ook nog meer uitlopen. Alleen ik vind het zo moeilijk met meubels kopen omdat overal een levertijd op zit. Een bed en een bank willen we nieuw en dat duur 9 tot 12 weken. Maar dat is dus lastig omdat we pas in november waarschijnlijk te horen krijgen wanneer het huis af is.
Neem je dan de gok om gewoon te kopen want als we het gaan kopen als we er pas inzitten duren 12 weken me te lang. En ik zie het ook niet zo zitten om tijdelijk een bed te verhuizen maar misschien dan maar een matras?
Wat zouden jullie doen?
Is er een optie dat je het 12 weken van te voren koopt en dat wanneer het toch eind december wordt je het nog een paar weken kunt laten opstallen in het magazijn van de desbetreffende leverancier? Ik weet dat je bij montel het een paar weken in het magazijn kan laten voor een x bedrag.
Ons huis in oktober als het goed is af. Onze bank kan bij de leverancier blijven tot wij bellen om ‘m te komen afleveren, tafel hebben we wel opgehaald (in delen) en in de garage bij mn ouders staan. Eettafel stoelen willen we wel eerder halen, die prop ik wel ergens in een berging. Of ik bestel ze meteen als we sleutel hebben en zet ze op zolder.
Oh ik wist niet dat dat kon (toevallig hebben we een bank bij montel gezien haha)! Maar dat zou wel fijn zijn! De ouders van mijn vriend hebben wel een opslagbox ergens maar ik weet niet of daar een bank en een bed in passen.
Ik ga eens kijken of het bij het bed ook kan!
Bed duurt bij ons 15 weken, maar mag daarna nog max 4 weken in de opslag blijven. Heb je dus nog wat speling!
Gewoon even bellen met de leverancier. Als je een marge geeft van wanneer ongeveer valt er altijd wel iets te regelen.
Ik zou het zelf heel erg waarderen en zou het zelf ook doen, omdat ik zo ben (Ben behoorlijk attent). Maar het hoeft niet, ik heb de nieuwe bewoonster ook 2x laten komen en die had niets bij, maar dat vond ik niet raar of erg.