Huizentopic

Thanks voor jullie reacties @Oenkie en @Tubing! Ik ga ermee aan de slag

Oei, zonde! Heb je de oorzaak van de lekkage achterhaald? En mocht de schade niet afnemen of zelfs verergeren dan denk ik dat je die schade wel kunt melden bij je inboedelverzekering.

1 like

Wij hebben dit ook gehad op een meubel met fineerlaagje. Het heeft best wel even geduurd voordat het vocht eronder weg was maar het is weer helemaal glad getrokken en je ziet er niets meer van. Hoop dat dit bij jou ook het geval gaat zijn!

1 like

Wat super fijn!! Veel succes met klussen :blush:

Ben zó blij dat morgen de bouwvak voorbij is. Gaan ze eindelijk weer verder met de bouw van ons huis. Wachten duurt zó lang :persevere:

2 likes

Het plan om een huis te kopen speelt al een tijdje maar wordt nu steeds concreter.
Afgelopen weekend zijn we bij de hypotheekadviseur geweest en werd echt overspoelt met info. Vind het eigenlijk best overweldigend allemaal. Een huis kopen gaat om zoveel geld!! Dit maakt me ergens een beetje bang. Zeker in de regio waar ik kijk (Rotterdam). Huizen gaan zó verschrikkelijk snel. Je moet echt snel een bod doen na een keer bezichtigen. Over de aankoop van een tas neem ik soms langer de tijd om over na te denken.
Vandaag heb ik een bezichtiging gehad bij een huis waar ik echt een beetje verliefd op ben. Ik ga voor de eerste keer een bod op een huis uitbrengen en vind het echt zo spannend! Overzie ik het allemaal wel en weet ik wel wat ik doe? Herkennen meer mensen dit gevoel?

2 likes

Ja zeker. Mijn vriend zei toen ook, je denkt langer na over een shirt. Het is een half uurtje bezichtigen en hop bod doen. Maar wat ik wel heb gemerkt, het is echt een gevoeldsding. Dus als je nu een goed gevoel hebt, ga ervoor.

Same! Hoewel de duur van de bouwvak mij echt meeviel (3 weken). Dacht dat dit echt 6 weken ofzo was…

1 like

Ik krijg volgende maand de sleutel!
Ik ga in een complex wonen en er is veel gedoe over rolluiken of screens. Ik baal hier wel van, als je een eensgezinswoning koopt heb je dit niet.

Dan heb je weer ruzie om een schutting of een voortuin… altijd wat haha!

2 likes

Haha ja dat is waar, maar als je buren dan niet dezelfde schutting willen kan je er twee naast elkaar plaatsen op je eigen grond :rofl:
Ik merk dat ik nu al frustraties krijg tov m’n complexbewoners… Er was ook al gedoe over se vloeren en of deze wel of niet verlijmd mogen worden.

Ja dat wilde wij ook, maar dan betaal je echt zoveel meer… dus we zijn nog in overleg haha!

1 like

Hier werd ook lekker gelummeld. Gedoe over bijvoorbeeld gemeenschappelijke kabels die door de muren van de woningen op de onderverdieping liepen (alsof niet alles door elkaars muren heen loopt). Gewoon lekker achterover leunen en de grootste kemphanen het uit laten vechten. Haast hebben de meeste dingen toch niet.

1 like

@Blush ja dan wordt het idd een stuk duurder. Hier hadden buren een stuk verder het op hun eugen helft geplaatst omdat ze er niet uitkwamen en toen hebben die andere buren uiteindelijk niks geplaatst :scream:

@Shaaar ik ga dat nu idd maar doen en mij eerst op mijn eigen inrichting concentreren.

1 like

Mijn vriend en ik zijn al bijna een jaar op zoek naar een ander huis en het wil maar niet lukken. Er zijn altijd zoveel mensen tijdens een bezichtiging en iedereen is dan enthousiast.
Ik word er een beetje moedeloos van en ik probeer van alles. Ik dacht misschien heeft iemand hier nog tips om een woning te vinden of via via, dat iemand hier zit die misschien iemand kent die toevallig gaat verhuizen.
Wij zoeken een huurwoning in Rotterdam of omgeving dus bijvoorbeeld Schiedam, Dordrecht, Gouda eventueel Den Haag.
Verder minimaal 2 slaapkamers en max €950 inclusief servicekosten.
Helaas is kopen geen optie voor ons.

Ik heb je gepbt!

1 like

Kijken we ook inderdaad!

Wij hebben ons ingeschreven bij o.oms! Toen hebben we een keer gereageerd op een woning en mochten wij al kijken voor de kijkavond. Als we toen ja hadden gezegd dezelfde dag was de kijkavond niet doorgegaan. Ik zie dat het aanbod nu niet echt is wat je zoekt maar ik vind hun service echt fijn. En als je je al inschrijft heb je al je documenten al aangeleverd!

1 like

Thanks! Daar heb ik nog niet gekeken. Kost dat geld om je in te schrijven?
@anon95960165 Holland2stay ken ik ook nog niet, dus daar ga ik ook nog kijken!

Ja 30 euro maar dan kan je de huizen die je voorkeur hebben toevoegen. Dus je hoeft je niet per huis elke keer opnieuw in te schrijven! Je moet wel echt veel invullen en documenten aanleveren

2 likes