Huizentopic

Mijn vriend en ik kwam bij een winkel terecht en ik zag echt een hele mooie kast voor in de woonkamer en er was ook een mooi tv meubel wat er goed bij paste. Nu zijn we nog niet echt gericht aan het kijken en hebben we nog niet veel gezien dus ik wil wel verder kijken.

Alleen mijn vriend vond het ook duur terwijl ik het wel mee vond vallen. Maar ik woon nog thuis en heb echt flink kunnen sparen. En hij amper. Dus dat vind ik wel lastig. Door dat verschil heb ik het idee dat het onze keuze in inrichting gaat beĂŻnvloeden.

Ik heb ook meer spaargeld, dus ik heb aangegeven dat ik de meubels grotendeels aanschaf. Is dat geen optie?

Fijne bijkomstigheid is dat ik ook het meeste te zeggen heb :sweat_smile:

1 like

Ik heb dingen die mijn vriend te duur vond en ik het waard vond gewoon zelf betaald. Hecht ook veel meer waarde aan of iets mooi is. Prima deal, zijn we beiden blij.

2 likes

We hebben vandaag een bod gedaan. Weer eigenlijk wel zeker dat het niet geaccepteerd wordt, ga uit van een tegenbod. Maar ik haat het wachten, en het gaat al zo traag met de verkoper/verkopende makelaar. Dat we volgende week zondag op vakantie gaan maakt het ooo niet makkelijker

Dankjewel voor je uitleg! Ik had dit ooo neergezet bij mijn contactpersoon bij mijn bank en kon mij hetzelfde zeggen. Had dit ongeveer al in gedachten.

We gaan inderdaad een bod uitbrengen en ik denk dat wij best flexibel zijn met de voorwaarden. Wij gaan mee met de datum van uitlevering die de verkoper wilt en verder financieringsvoorbehoud en bouwkundige keuring. Verder hebben wij geen eisen, vooral omdat het huis zo goed als af is. Ik hoop dat het wat wordt.

Ik vind het wel heel spannend omdat er eigenlijk nog best veel op je afkomt waar je dan aan moet denken haha.

Bij ons is het het omgekeerde. Mijn vriend zou veel meer geld willen uitgeven aan meubels terwijl ik eerder bij Ikea zou kopen. Bij mij gaat het niet echt over geld want we hebben allebei meer dan 4 jaar nog thuis blijven wonen terwijl we fulltime werkten dus wel veel kunnen sparen maar ik kan het er moeilijk aan uitgeven

Onze ‘oplossing’ is om een mix van ikea en duurdere meubels te kopen. We hebben een eindbudget afgesproken waarvan we alles willen kopen en een groter deel daarvan gaat bijvoorbeeld naar onze hoekbank.
Waar hebben jullie een mooie kast gezien? Wij zijn nog steeds op zoek!

1 like

Ook al me re toch? Ben benieuwd waar/ welk huis. Zit nu helemaal in funda Haha.

1 like

Nee hier kijk ik niet meer omdat alles boven mijn budget is. Ik kan gewoon niet meer meegaan met het bieden. Dus kijk nu naar huizen 15 minuten met de trein noordelijker. :stuck_out_tongue:

Seven days in delft! Ik zie hem niet online staan of op instagram maar een leuke winkel vind ik!

1 like

ah oke! dat is volgensmij ook een best leuke stad (als we dezelfde bedoelen) en inderdaad een stuk betaalbaarder!

Nou tot nu toe zegt iedereen: ‘oh echt? Zou er niet dood gevonden willen worden, zo saai!’ Het begint met een L :joy:

Gelukkig vermaken mijn vriend en ik ons wel en hier is het nog iets rustiger en goedkoper op de huizenmarkt. Maken we tenminste nog een kans haha!

haha, dan hebben we het inderdaad over hetzelfde!

Nou het is inderdaad een stuk betaalbaarder, niet zo gek ver van je oude woonplaats. Helemaal de huizen aan het water zijn mooi (maar vast niet betaalbaar). Een vriendin van mij heeft recent een nieuwbouwwoning gekocht helemaal in het zuiden (bijna bij de ovplassen) ik schrok bijna hoe ‘weinig’ ze ervoor had betaald.

Ja klopt allemaal. Ik ga nu hetzelfde bedrag bieden voor een eengezinswoning met 3 woonlagen dan een appartement van 70m2 (waarbij ik nog te laag zat
). Het is voor mij een geruststelling dat het ook zo kan namelijk.

Het stukje waar je vriendin heeft gekocht is inderdaad heel mooi. Als ik geen studielening had, zou ik daar ook hebben gekeken maar dat ligt helaas net boven mijn budget.

1 like

Het klinkt misschien een beetje stom, maar ik zou meubels juist wel apart kopen. Dus jij de bank en hij bijvoorbeeld de tafel. Mocht je later toch uit elkaar gaan is het wel duidelijk wat van wie is en moet je niet een inboedel verdelen waar je allebei voor de helft aan hebt betaald. En zo kun je ook (in overleg) de spullen kopen die jullie beiden mooi vinden.

1 like

Woehoe morgen gaan we het voorlopige koopcontract tekenen :blush:! De sleuteloverdracht is wel een weekje later geworden, maar so be it.

Hoe gaat het met de rest van de (nieuwbouw)huizen, huizenjacht, wachten op de sleutel etcetc? :grin:

5 likes

Wat leuk! Ik vond het voorlopige koopcontract tekenen heel leuk. Voor mijn gevoel was het daarna allemaal veel echter en durfde ik ook plannen te gaan maken voor de inrichting enzo.

Wij moeten nog 2 weekjes wachten tot de overdracht. Voor mijn gevoel duurt dit wachten nog het langste van alles omdat we heel graag aan de slag willen

1 like

Aah wat spannend! Ja kan mij voorstellen dat het voor je gevoel eeeuwen duurt haha! :joy:

1 like

Welke kleur is het mooiste op de muren, in combinatie met een wit plafond en plint (rechts op foto), de kleur vloer(ondergrond) en de stalen/aluminium zwarte deuren/kozijnen?(links op foto)
1 is iets lichter en net meer beige
2 is iets donkerder en net meer grijs

Wij hebben een koele lichtinval in het huis en ik wil een rustige warme lichte uitstraling van het geheel.

• 1
  • 2

0 stemmers

Hoe lang is het in Nederland wachten op de sleutel? In BelgiĂ« minimum 3 maand, maximum 4 maand. Als het langer dan 4 maand duurt moet de eigenaar ‘boete’ aan ons betalen voor elke dag dat hij er langer in woont. Ondertussen al 2 maand aan het wachten en ik word echt ongeduldig!

Vaak de datum die je bespreekt.
Zo staat het ook in het koop contract.

1 like