Huizentopic

Jaa 40k vinden wij ook veel, maar het is gekocht toen de huizenmarkt op zijn gat lag. Dus daar zit ook al een groot verschil in, want als je kijkt naar de stijging van de huizenprijzen is dat 20,3%. Dus dat zou betekenen dat het 10k onder de vraagprijs ‘waard’ is. Dus daar gaan we ook op inzetten en hopen dat het lukt haha!

Heb in ieder geval veel zin in maandag om het huis nog een keer te zien. En dan zien we wel, het is ook allemaal ontzettend snel gegaan dus als dit huis het niet wordt zal ik balen maar is echt nier het einde van de wereld haha!

Haha van zo lang geleden denk ik niet dat je die vind idd :joy:

2 likes

We hebben gisteren een bod geplaatst op een huis en daarnet een tegenbod ontvangen :scream:.

Ons inziens nog te hoog dus we gaan een ander tegenbod plaatsen. Maar ik vind het wel gigantisch spannend!

Hoe vaak hebben jullie ene tegenbod gedaan/gekregen?

2 likes

Spannend!
Ik 1 tegenbod, wat maar iets hoger was dan mn eigen bod dus geaccepteerd. Wist dat er meer mensen aan het azen waren dus was iets te bang dat ze de onderhandeling zouden stoppen :sweat_smile:. Ik ga voor jullie duimen!

1 like

haha gelukkig zijn wij de enige mensen die een bod hebben geplaatst, morgen geven we een tegenbod en dan is het maar weer afwachten!
jaa dan snap ik dat je snel wil onderhandelen haha! aah dankje :yellow_heart:!

Yes, dat heeft allemaal met licht te maken. Daarom is het ook handig om een draagbaar spiegeltje te hebben waarmee je je opmaakt/je gezicht bekijkt bij daglicht. Ik sta voor de klas in het VO en met name tieners maken zich bvb alleen op in het kunstlicht van hun badkamer of slaapkamer, hierdoor kan bvb ook de kleur foundation helemaal naast zitten.

1 like

We hebben na wat onderhandelen een eindbod van de verkoper.
Een bod waar mijn vriend en ik ons in kunnen vinden en geaccepteerd hebben. Nu nog de schriftelijke bevestiging van de makelaar en het koopcontract tekenen en dan hebben we onder voorbehoud van financiering een huis :scream:

Alleen merk ik dat ik mij begin te irriteren aan mijn schoonvader. Hij bedoelt het allemaal goed maar blijft erop hameren dat we meer kunnen krijgen voor dit bedrag. En ja dat kan als je voor een dertien in een dozijn huis gaat op een minder fijne plek. Merk dat ik het best lastig vind, alsof hij het er niet mee eens is ofzo. Maar gelukkig laat hij nu toch wel doorschemeren dat hij het voor ons leuk vindt.

Nu heel gek in ieder geval. Twee weken geleden echt bedacht om een huis te kopen en nu, precies twee weken later hebben we zo goed als een huis!

Heel snel gegaan maar wel ontzettend leuk! Nu begint het echt geregel van hypotheek en dergelijke, waar we gelukkig de meeste documenten al voor hebben verzameld.
En daarbij ook de voorpret van het kopen van meubels enzo :blush:!

10 likes

Ooh wauw dat is ook snel gegaan! Maar ook wel heeel leuk lijkt mij! Moeten jullie veel doen aan het huis of kunnen jullie er zo in :blush:?

2 likes

Leuk!!

Heel herkenbaar verhaal, maar dan net andersom. Mijn schoonouders hebben al 1482358x gezegd dat we ECHT NIET TOT ONZE MAX MOETEN ZITTEN want je moet ook leuke dingen doen en je weet nooit wat er gebeurt en en en. Terwijl we nog laaaang niet aan onze max zitten qua hypotheek (en willen we ook niet). Hij heeft dit zelfs al 100x aan mijn ouders verkondigd ook. Super irritant. Terwijl mijn ouders dus super blij voor ons zijn.

Snap je irritatie tegenover je schoonvader. Hier hadden we hetzelfde. Ze zagen de buurt niet zitten en mijn ouders vonden dat we ook buiten de randstad moesten kijken (we werken beiden in de randstad). Inmiddels willen ze in onze vakanties met plezier in ons huis blijven en de omgeving verkennen. Dus het kan keren!

1 like

ooh fijn dat ik niet de enige ben! Aah bemoeien met financiële mogelijkheden is ook schijt irritant! Alsof je dat allemaal echt niet zelf kan bedenken. Maar dan ook ngo tegen je ouders vertellen ellende :weary:

@Shaaar ja ook zoiets, je bedenkt zelf toch hoe en wat en wat goed voelt. Merk wel door alle meningen dat ik begin te twijfelen. Was op de foto’s al verliefd op het huis, toen gaan kijken en daardoor bevestiging gekregen dat wij het echt een heeel leuk huis vinden. Maar door de mening van mijn schoonvader ga je dan toch twijfelen. Gelukkig nu gerelativeerd dat wij het echt heel leuk vinden en wij er moeten wonen. En wss vind hij het uiteindelijk toch ook wel een heel leuk huisje.
Maar super dat ze het nu wel inzien en dat ze zijn bijgedraaid! :blush:

2 likes

Hele late reactie, maar ik zou je graag volgen op IG! Lukt alleen niet om je een DM te sturen hierover omdat je profiel verborgen is?

Heh, echt? Is m’n profiel verborgen? :sweat_smile: ik zoek al een hele lange tijd hoe ik dat moet doen. Nou ja… beter! Ik stuur je een dm.

1 like

Hahaha dat duurt nog wel even idd! Maar wat een mooi vooruitzicht! :blush:

1 like

Volg vooral je eigen gevoel, jij moet er uiteindelijk wonen. Tuurlijk kan je altijd meer krijgen voor bepaalde bedragen, maar als dat op een plek is waar jij je niet thuis voelt schiet dat ook niet op. Vaak hebben ouders ook gekocht in een tijd waarin huizen een acceptabele prijs hadden, dus dat helpt ook niet.

1 like

Oh wow dat is ook gigantisch snel! Maar wel super dat het jullie droomhuis is! En fijn dat natuurlijk alles nu geregeld is :blush: wanneer krijgen jullie de sleutel?

Bij ons zit er mbt de hypotheek iets langer tussen. De officiële hypotheek aanvraag kunnen we pas 1 september indienen aangezien mijn vriend nog in zijn proeftijd zit. Daarom hebben wij op voorbehoud van financiering op 8 weken ipv de gebruikelijke 6 weken. Gelukkig was dit volgens onze financieel adviseur prima mogelijk dus dat scheelt :blush:! Wij krijgen waarschijnlijk 31 oktober de sleutel dus opzich nog steeds best snel!

@Shaaar
we hebben nu een dijkhuisje uit de jaren 30 inclusief bepaalde elementen van toen. Daarom vonden we dit huisje ook zo leuk! En idd prijs per m2 is misschien hoger dan op andere plekken maar dat is dan ook een heel ander soort huis. En wij moeten er idd wonen! En dat is wat telt.

2 likes

Voor ouders is het inderdaad moeilijk te begrijpen wat huizen nu kosten. Mijn ouders hebben 35 jaar geleden een huis gekocht voor 25000 euro… Tja, dat kan dus nu niet meer he. 300000 euro vinden zij een enorm bedrag maar dat is nu eenmaal de prijs in mijn regio.

Klinkt heel gaaf! Ben zelf altijd direct verliefd op huizen met oude elementen en begrijp erg goed dat je daar meer voor betaalt.

@Serendipity die prijzen zijn zo bizar. Het eerste huis van mijn schoonouders staat te koop voor 200.000 meer dan waar zij het ooit voor kochten (wordt waarschijnlijk nog fors overboden want enorm populaire wijk). Kan me bijna niet voorstellen dat een huis ooit zo goedkoop geweest is.

2 likes

Nee eigenlijk niet, haha. Heeft hier eerder gewerkt is een opleiding gaan doen. Ze wilde hem na zijn opleiding heel graag terug en hebben hem een aantal keer gebeld ‘wanneer hij nou eindelijk klaar was en terug kwam!!’. Nu is hij klaar en heeft direct een vast contract, maar enkel ‘formeel’ een proeftijd omdat dat van bovenaf moet. Dus ja er kan van alles gebeuren maar ik ga er niet vanuit.

Jaa kan ik mij heel goed voorstellen, zeker in de huizenmarkt van nu! Ooh dat is wel fijn, lekker het nieuwe jaar beginnen in een nieuw huis :blush:!

1 like

@Truitje @Shaaar Ja gek he! Wij hebben een huis gekocht in dezelfde gemeente dan mijn ouders (een straat verderop eigenlijk :sweat_smile:) dus het is ook wel echt dezelfde buurt enzo. Ze hebben natuurlijk wel heel wat gerenoveerd in huis. Hun huis is nu 300000 euro meer waard dan 35 jaar geleden. Laat ons hopen dat onze huizen ook stijgen in waarde!

1 like

Ik heb een vraagje. We hebben bij de laatste bezichtiging een biedingsformulier gekregen. Maar ik snap niet zo goed wat ze bedoelen met termijn financiering en termijn bankgarantie. Wat ik denk is dat termijn financiering betekent hoelang het gaat duren voordat ze denken dat de financiering rond is? Die andere hetzelfde maar dan voor de bankgarantie?