Thankss!
@Li5anne dankje! Ja wij nemen geen meubels mee dus dat wordt al een aardige kostenpost hehe
Thankss!
@Li5anne dankje! Ja wij nemen geen meubels mee dus dat wordt al een aardige kostenpost hehe
Zijn er hier ook andere mensen een huis aan het bouwen (2017 - heden) en wat is de indicatie wat je ongeveer kwijt bent in totaal? en wat voor soort huis met welke inhoud en afwerking heb je dan daarvoor? ik heb het idee dat wij (ook al bouwen we in eigen beheer dus zonder aannemer) belachelijk veel geld betalen. We kiezen dan ook wel voor de beste afwerking etc maar we zijn nog niet eens klaar. Gelukkig hebben we het geld wel maar het moet ook een beetje logisch zijn en niet dat we straks met taxatie een ton meer kwijt zijn dan het huis waard is bijvoorbeeldā¦
Wij hebben een huis verbouwd ook in eigen beheer, dat kostte ongeveer 40k - 45k. Hiervoor hebben we het hele huis gestript en opnieuw opgebouwd. Nieuwe badkamer, keuken, elektra, afvoeren, leidingen, stucen, draagmuren weg, deurposten, vloer + vloerverwarming, plafonds etc etc. Huis is ongeveer 120m2.
Pff ik zou echt graag in contact komen met meer mensen die een nieuwbouwhuis hebben gekocht die op dit moment gebouwd wordt (of al is opgeleverd). Het is voor zowel mij als mijn vriend de eerste keer dat we een nieuwbouwhuis kopen en ik heb het gevoel dat we over ZOVEEL dingen moeten nadenken, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Kan me nu al druk maken om hoe het straks gaat na oplevering, hoe ik regel dat alles volgens een bepaald schema gebeurt en op welke volgorde alles moet gebeuren etc.
Zijn er meer die in deze fase zitten? Misschien kunnen we tips/ideeƫn uitwisselen haha
Hier zijn ze begonnen met bouwen, heb alle keuzes qua meerwerk etc dus al gemaakt. Maar het deel vanaf dat het opgeleverd wordt kan ik ook nog tips voor gebruiken
Help, nieuw in dit toppic. We willen vandaag een bod gaan doen. Haat de onzekerheid dat je niet weet waar je aan toe bent!
Bij ons zijn ze ook net begonnen met de bouw. Dus alle meerwerkkeuzes al gemaakt, maar nu nog veel te kiezen qua vloeren en vensterbanken etc. Wil altijd meedenken!
Dankjewel! Is in Almere, helaas is flink overbieden hier de regel. Hebben een aankoopmakelaar, dus ben blij dat veel uit handen genomen wordt. De verkopende makelaar is wat mij betreft geen fijne, dus ben blij dat we er niet alleen voor staan.
Dat klinkt wel heel goed qua budget, hebben jullie veel moeten onderhandelen?
Bij ons was alleen het stucwerk (binnen en buiten al 30k)
In totaal zitten we nu op de prijs van 425K. We moeten nog inrichten een tuin, oprit, terras, poort, tuinhuis, raambekleding etc. Dus zullen wel rond de 500k uitkomen zodra alles klaar en af is. Is wel een groot huis, 205m2 / 750m3 inhoud ongeveer.
Ja geluk heb je ook zeker nodig. Fijn dat het bij jullie gelukt is, hoop dat het hier ook zo gaat. En anders jammer, er komt vast wel weer Een ander leuk huis. Maar deze locatie is zo geweldig!
Ons huis wordt volgende maand opgeleverd, meeste is wel geregeld maar moeten nog wel een en ander regelen voor buiten zoals de schutting. Ik heb veel gehad aan het topic over projectmatige nieuwbouw op tweakers.
Spannend! Mocht je nog een tip willen voor een goede maar ook goedkope notaris in Almere, let me know
Wij. We hebben heel lang over alle opties getwijfeld. En nu vraag ik.me af of het wel goed is. Ik wil bijvoorbeeld heel graag stompe deuren en dat hebben we nu (a 3000 euro voor bijna alle deuren), en nu ben ik bang dat dat best een dommr keus was en we gewoon opdekdeuren hadden moeten kiezenā¦
We hebben 45k extra bij gefinancierd, maar hopen zo min mogelijk van dat bedrag te hoeven lenen. Alleen ben ik bang dat we het toch moeten gebruiken want we komen uit op een begroting van 110k (inclusief meubels, badkamer, keuken, vloer etc).
We zijn dinsdag voor het eerst gaan kijken bij een huis en waren beide meteen verliefd. Nu hebben we dinsdag een gesprek gehad bij de bank en was dat al een fijn gesprek en daar kwam uit dat we het bedrag kunnen lenen voor dit huis. Woensdag hebben we een gesprek gehad met een onafhankelijke hypotheek adviseur die ons zoveel meer heeft kunnen vertellen (hypotheek opsplitsen zodat we rente langer vast kunnen zetten, hoe we het moeten doen met eventuele lagere taxatie, bepaalde ontbindende factoren etc).
Daarnaast heeft hij ons heel erg geholpen met de keuze wel of geen aankoopmakelaar. Het bedrijf waar hij werkt biedt ook aankoopbegeleiding, maar hij zei eigenlijk dat hij het zonde geld zou vinden. Dus hij heeft het een en ander uitgelegd en vertelt waar we op moeten letten. Super fijn!
Nu dus druk bezig met opvragen van bepaalde gegevens (voor hoeveel is het gekocht door de huidige bewoonster? Wat is er aan veranderd afgelopen 3 jaar? Lang leve oude verkoop fotoās! Hoeveel is de waarde ongeveer gestegen afgelopen jaren etc.)
Maandag gaan we voor de tweede keer kijken en nemen we beide onze vaders mee, die zakelijker zijn en zonder emoties kijken haha.
Daarna willen we wss een bod uitbrengen dat best flink onder de vraagprijs ligt. Juist om onderhandelingsruimte te hebben en wij weten voor hoeveel zij het gekocht heeft (40000 minder dan de huidige vraagprijs). Daarnaast heeft het de vorige keer 8 maanden te koop gestaan. Wij waren de eerste mensen die kwamen bezichtigen toen de woning er al ruim 3 weken op stond. Opzich niet heel lang maar laat wel zien dat er geen run is op de woning.
Ook weten wij dat we verkoopster graag snel weg wil, dus dat speelt ook wel mee.
Maar of we het huis nu wel of niet kopen ik vind dit als stressvol! Alle document voor zover mogelijk vast in orde maken of kijken welke we nodig hebben etc.
Het plannen van bezichtigingen, het bedenken van een bod, met welk bedrijf in zee te gaan mbt hypotheek/wel geen aankoopmakelaar/eventuele bouwkundige keuring.
Heb echt respect voor een hoop hier met een nieuwbouw of zelf gebouwen huis! Kan me echt voorstellen dat dat een slopende periode is!
Aaaah, als ik het tegenbod accepteer heb ik een huis gekocht Zo raar en zo spannend dit allemaal.
Gaat ineens ook heel snel. Was eigenlijk rustig aan het rondkijken met t idee dat het nog heel lang duurt voordat ik n keer geluk heb (zoek iets in Utrecht en geen mega budget). Maar blijkbaar kan het ook ineens snel lopen!
Voel me heel volwassen nu
Spannend! Je bent in ieder geval goed voorbereid qua bod. Heb je kunnen achterhalen waarom het zo lang te koop staat met zo weinig interesse? Ik had het idee dat de huizenmarkt overal wel in beweging was maar misschien is mijn beeld gekleurd omdat ik in de Randstad woon.
Ik heb destijds ook zonder aankoopmakelaar gekocht, dit was wel 6 jaar geleden dus toen had je nog echt een kopersmarkt. Heb mān bod onder de vraagprijs onderbouwd door offertes voor te leggen van de broodnodige renovaties en nog even goed de nadruk gelegd op het feit dat het al anderhalf jaar te koop stond! Vond het allemaal heel spannend in mān eentje maar het is goed gelukt. Ik heb wel een keuring laten doen nog voordat ik Ć¼berhaupt een bod deed, ook om beter in kaart te brengen wat er gerenoveerd moest worden. Dat vond de verkopend makelaar echt belachelijk maar ik heb mān poot stijf gehouden en dat was maar goed ook want bijvoorbeeld de badkamer zag er prima uit maar bleek veel vocht achter de muren te hebben. Zo kwam er nog wel meer uit die keuring dat ik goed kon gebruiken.
In ieder geval, een keuring zou ik sowieso doen!
Waarschijnlijk vanwege het feit dat het een kleine (80m2) jaren 30 woning is, dus dat er maar een selectief groepje (voornamelijk starters) naar opzoek zijn. daarnaast staat het niet in een grote stad maar echt in een dorpje. dus mensen moeten er echt naar opzoek zijn zeg maar.
Ook heeft de makelaar aangegeven dat de verkoopster snel weg wil, dus dat maakt de onderhandeling hopelijk ook al iets makkelijker .
En gelukkig is het hier idd niet erg verhit, gelukkig maar zodat onderhandeling mogelijk is. Ben heel benieuwd, we gaan het zien maandag!
We hebben iig een zo goed mogelijk beeld proberen te scheppen van de woning zodat we idd goed kunnen bieden en hopelijk iets kunnen onderhandelen!
Aah fijn dat het jou in ieder geval toen is gelukt! Ja wij hebben mbt de keuring zoiets van dat laten we opnemen in de ontbindende voorwaarden. als er voor meer dan 5000 nu aan gedaan moet worden we van de koop af kunnen zien.
Nee, heb er wel over getwijfeld, want daar waren we wel bang voor, maar vind het niet beklemmend. Wilde sowieso hoog tegelen, want ik vind het vaak geen gezicht als de tegel voor de afzuigkap ophoud. Zitten twee ramen en een deur naast, hangen inmiddels lampen voor en de ruimte loopt door aan de andere kant. De rest van de ruimte is ook alles (zowel keuken en wanden) spierwit, dus er mocht ook wel wat heftigs tegenover.
Wij zitten nu net in de fase van het rondkrijgen van de hypotheek. Vorige maand de koop- en aannemersovereenkomst getekend.
Wat ik je kan adviseren; ga op instagram op zoek naar nieuwbouw projecten. Daar leer je zoveel van en je kunt alles vragen als je iets wilt weten.
Lang verhaal haha! Ik heb via fb gezocht naar het adres van het huis, ik was namelijk benieuwd hoe populair het huis was. Dus of het veel gedeeld/gereageerd was. Zodoende kwam ik bij de oude bewoners uit die een bericht hadden geplaatst dat hij huis te koop was. Dit bericht kwam uit 2015. Hierdoor wist ik dat het in 2015 te koop heeft gestaan en gezocht op adres x + 2015 en kwam ik op koop.woning. Nu uit en daar stonden de oude fotoās nog .
Gelukkig lukt het ontspannen redelijk, ben er wel veel mee bezig haha maar ben mij ook bewust dat het dit weekend niet verkocht wordt. Dat ze sowieso wachten tot maandag of wij ook gaan bieden mocht er een andere bieding zijn haha
Ik vind het ook absurt hoeveel je kan vinden. Wij hebben dan voor ā¬2,65 een document verkocht waarin de huizen die op deze postcode verkocht zijn staan + de verkoopprijzen. Hierdoor weten wij dus voor hoeveel de huidige eigenaar het huis heeft gekocht (40000 onder de huidige vraagprijs en 12500 onder de vraagprijs van toen) maar in die uitgebreidere documenten die er staan staat echt heeel veel info.
Best gek dat iemand dat zomaar kan opvragen eigenlijk. Zonder dat jij daar weet van hebt