Dankjewel! Was bloednerveus of het mooi uit zou pakken, maar was het waard.
Wauw, heel mooi! Ik wil dit ook in mān keuken maar dan met grijze tegels.
Niet vanuit een project maar in eigen beheer, maar veranderd niets voor het antwoord denk ik: badkamervloer en douche laten betegelen en wc vloer en reservoir, beiden met plint. 4000 euro. (exclusief tegels). Een mega bedrag. Hij vertelde er 8 dagen mee bezig te moeten zijn en heeft ook de vloer onder de tegels gemaakt. Maar is er maar 4 dagen mee bezig geweest. Ik wil dit nog aankaarten maar weet niet goed hoe. Vind het een belachelijk bedrag (uurtarief van meer dan 100 euro dus )
Dat is zeker wel fors! Bij ons zou het om een totaal oppervlak van ongeveer 50m2 (vloer + muren badkamer en wc) gaan, waarbij onze tegels al rond de 3500 gaan kosten. We hopen rond de 6000-7000 uit te komen. We krijgen nog wel iets terug voor de tegels die bij het project horen, maar dat zal denk ik minimaal zijn.
Hebben mensen nog tips voor bouwtechnische keuringen? Wij willen een klushuis kopen, maar heb geen idee wat je kan verwachten.
Behalve het eindrapport, daar staan allemaal voorbeelden van op eigen huis
Wauwww mooie tegels!!
@Groendrummertje nooit een huis kopen zonder bouwkundige keuring! Dat iemand een slechte had betekent niet dat je het dan maar niet moet doen. Als achteraf iets mis blijkt te zijn, heb je geen poot om op te staan.
Je kunt het in de ontbindende voorwaarden meenemen. Stel dat er uit de keuring blijkt dat er voor meer dan 5000 euro aan moet worden veranderd/aangepast om het bewoonbaar te maken, dat je dan van de koop af kunt zien.
Je betrekt het nu wel heel erg op je eigen situatie en dat is niet de norm. Heel vervelend dat het zo mis is gelopen maar normaal gesproken, kunnen er zo wel dingen aan het licht komen die je anders niet had geweten en je heel veel geld hadden kunnen kosten. Wat @Ladyhawke zegt.
Yes, alleen wij konden een soort upgrades kiezen. Je hebt je basistegels maar wij vonden die niet mooi. Dus de upgrade die wij kozen vanuit het project was 1000 voor de badkamer, 500 voor het toilet.
@Captain_Oates Ik ook voorjaar 2020! Ze gaan bijna beginnen (dit project gaat vrij snel)
Dat van zichtbare en onzichtbare dingen maakte ook dat ik t vrij nutteloos vond, want kun je inderdaad zelf ook doenā¦ Maar het was een fijne bevestiging en hij had een apparaatje om het vocht in de kozijnen te checken. Nu wilden we die toch al vervangen maar als je daarover twijfelde kan het nuttig zijn.
En hij had een nuttige tip over het opnieuw voegen van de buitenmuren dus dat was ook mooi.
Ik heb geen bouwkundige keuring laten doen bij de woning die ik recentelijk heb gekocht. Stiefvader zit een beetje in de bouwkunde en die heeft wat dingen gecheckt die zichtbaar zijn. Woning is ongeveer 35 jaar oud, volgens hem was het niet nodig. En daar vertrouw ik op, anders pech.
Wel spannend maandag krijg ik de sleutels!!
Ik vroeg mij af, hoe zien jullie dat als je 2 biedingen wilt doen op 2 verschillende huizen als je beide leuk vind maar niet op een wil gokken?
Mooi zeg. In welke omgeving zit deze tegelzetter? Wij willen ook zo iets, maar niemand reageert nog op onze oproep op werkspot.
Hij komt uit Purmerend, maar wij uit Utrecht, dus zijn werkgebied is vrij groot. Denk trouwens dat niemand reageert vanwege de bouwvak. Vorige week was bij hem de laatst mogelijke week voor dat hij stopte.
ooh shit jaā¦ niet aan gedacht.
I feel you Kost nu even bloed zweet en tranen, vooral veel energie en discussies. Maar straks ben je dat hopelijk allemaal weer vergeten, praat ik mezelf ook altijd aan.
Is de stukadoor van te voren wezen kijken bij jullie voor hij de offerte maken? Of staat er iets in de offerte voorwaarden over de afwerking van de wanden, heeft deze van te voren gevraagd in welke staat het huis was?
Ik en mijn vriend hebben er ook veel irritaties door, maar ook trotse momentjes samen dat we dit zo kunnen doen. (alhoewel ik eigenlijk alles doe en hij vooral tegen iedereen heel hard roept dat hij er zo klaar mee is).
Ahhh wat een frustratie! Wat een hels karwei nu, maar straks is alles af en dan zijn jullie vast meeeega blij en trots op het resultaat en zijn alle irritaties heel snel vergeten. Maar nu is het even kut en daar moet je doorheen. Niks is voor altijd, better days to come!!
Hier ook mega irritaties vanwege een verhuizing en een huis wat nog steeds niet verkocht is veel stress dus niet altijd even gezellig. We hebben maar besproken (ook op aanraden van iemands advies hier) wat meer van elkaar te pikken, wat vaker te slikken ( verkeerde topic?) en niet overal direct heel fel tegen in gaan en dat gaat 7/10 keer goed.
Edit: weet iemand hoe het zit met stroom (en water ook trouwens) in een nieuw huis waar je nog geen leverancier hebt gekozen. Is er dan stroom of is dat een hele stomme vraag haha. Wij zitten met dubbele lasten en willen die lasten uiteraard zo laag mogelijk houden. Nu moet ik ook zeggen dat het me een beeetje ontschoten is en morgen krijgen we de sleutel () en gaan we dus los met klussen. Weet iemand hoe dit zit?
Ook andersom, het zou dus kunnen dat we straks in het nieuwe huis wonen en het oude huis niet verkocht is. Dan wil ik eigenlijk direct de elektra in het oude huis opzeggen. Alleen wanneer er een bezichtiging is heb ik wel stroom nodig voor stofzuigen en dergelijke
Je bent verplicht om het af te sluiten, weet het fijne er niet van maar wij hadden het niet gedaan en kregen de rekening alsnog en een hoop gezeur!
Dus ook verplicht bij twee huizen, ook al woon je niet in een van de huizen? Gedver bij dubbele lasten dacht ik altijd aan dubbele hypotheeklasten maar er komt dus veeel meer bij kijken