Hondentopic

Ahh heb je zo’n waterblazer? Heb dat wel eens geleend van een buurvrouw met een labradoodle, dat maakt zo’n verschil vind ik. Maar beetje duur.

Ik was hem eigenlijk bijna nooit hij vindt het niet fijn en ik vind hem ook niet vies ofzo. Was je hem vanwege het verharen of altijd?

Hij had als pup heel veel maag en darm problemen waardoor hij vaak aan de diarree was dus eigenlijk is dat nog daarvan. Toen deden we hem regelmatig afspoelen en zijn achterkant wassen. Dus dat zijn we eigenlijk altijd blijven doen. Alleen omdat hij nu geen problemen meer heeft niet wel minder en minder vaak shampoo.

Ahhh, had hij ook giardia toen? Had Pixel iig, wat een drama was dat. Het heerst hier in de buurt altijd en hij loopt het nog steeds wel eens op, maar nu nu gaat het gelukkig vaak vanzelf weer over of we geven een kuurtje. Weerstand wat beter dan toen ie klein was.

Jaa! Was inderdaad een drama en een heel drama in de wijk. Uiteinderlijk was die giardia weg en toen had hij “ineens” voedselintollerantie, terwijl hij daarvoor nergens last van had. Van alles geprobeerd hij bleef maar last houden en hij piepte ook van de pijn. Dus nu krijgt hij KVV, daarmee gaat het goed. Heel lang heeft hij echt niets erbij gehad. Toen een keer een snoepje geprobeerd en een gekookt eitje, gelukkig kan hij nou bijna alles wel weer eten.

1 like

Ahh sneu! Fijn dat het nu wel goed gaat!
P heeft altijd gevoelige darmen gehouden en kan nu nergens meer tegen. Weet eigenlijk niet of intoleranties echt door giardia kunnen komen maar zou t niet gek vinden. Denk ook dat z’n gebit slechter is geworden omdat hij toen allemaal medicijnen voor z’n darmen moest. Dat heb ik iig van kinderen wel eens gehoord dat antibiotica krijgen in de tijd dat de volwassen tanden groeien slecht kan zijn voor het gebit.

Jaa, ik denk dat door de giardia die darmen zo gevoelig werden en daardoor heel heftig reageerden op “zwaar” eten. Ik denk dat hij niet tegen de tarwe in brokken kan. Maar het heeft wel jaren geduurd voor dat hij weer een extra kon hebben. Bij KVV merkten we wel snel verbetering! Jaa, dat is volgens mij zeker mogelijk hoor.

Ja als ik toen had geweten wat ik nu wist had ik dingen ook anders gedaan. Ik had toen ook echt een waardeloze dierenarts die hem eerst niet wilde checken op giardia en m al allemaal andere rommel had gegeven! Maar ik had een drolletje meegenomen dus vroeg of ze dat toch nog even konden controleren. Rolden ze nog net niet met hun ogen. Nu hebben we gelukkig een hele fijne dierenarts. Maar als hij nu giardia heeft herkennen we t wel. Fijn dat jullie hondjes t niet meer hebben gehad! Hier wonen erg veel honden en eenden en ganzen. Las een keer dat veel watervogels ook giardia hebben en als je hond (of een buurhond) zo nu en dan een ganzenpoepje opsmikkelt ben je zo weer de Sjaak.

1 like

Kwam deze tegen, wel een goeie!

2 likes

Iemand tips voor een goed kauwbot? Een nepperd want m’n hond heeft allergieën. En lekker stevig haha. Hij heeft nu wel twee van die neppe maar vraag me altijd af tot hoever zo’n geval nou mag worden ‘afgekloven’? Komen geen echte splinters vanaf maar gaat uiteindelijk toch aardig stuk.

Wij hebben deer antlers (een stukje van een hertengewei, is cruelty-free want herten verliezen hun gewei elk jaar). Er zit daar dus harde beenmerg aan de binnenkant en dat vinden ze lekker, maar het gaat echt heel erg lang mee en splintert niet. Ik had er drie gekocht maar onze puppy doet nu al 8 weken met 1tje dus echt prima voor de prijs.

Verder waren we gisteren naar het park en er waren best veel andere (grote) honden en ik vond het maar een partij eng met m’n puppy van 16 weken (mini teckel dus echt heel klein). Alle honden waren los en de grote honden kwamen allemaal op 'm af om te spelen. Op zich had 'ie er zelf heel veel pret in en rende ook steeds terug om te spelen maar ik vond het echt eng, er hoeft maar 1 grote hond net te hard te bijten en mijne is dood…

Ohh wat leuk, een kaninchen teckeltje dan! Ik heb de mega versie :heart_eyes:

2 likes

Aangezien jij betrokken bent bij de adoptie uit buitenlandse asiels, was ik benieuwd of je mij nog wat info kon geven.
Hoe weet ik welke organisaties betrouwbaar zijn en echt het beste met de honden voor hebben? Er zijn zooo veel stichtingen die honden uit het buitenland halen, en ik vind het moeilijk om te bepalen of ik in zee ga met een goede stichting. Uiteraard kun je veel bepalen adhv je gevoel als je bij een hondje gaat kijken, maar ik zou graag daarvoor al filteren. Heb jij tips hiervoor? Of weet jij uit eigen ervaring goede stichtingen (omg. Rotterdam, heb helaas geen auto)?

Je kunt op deze facebookpagina vragen of zoeken naar ervaringen bij een bepaalde stichting: https://www.facebook.com/groups/BuitenlandseHonden/
Daarnaast erop letten dat er een uitgebreide gedragsbeschrijving bij de hond zit, het liefst ook met filmpjes. Dat ze testen op leishmania, hartworm etc. Dat er informatie beschikbaar is bij welke asiels of dodingsstations ze de honden halen. Of ze zelf ook kritisch zijn naar adoptanten en ook veel vragen aan jou stellen of je leefsituatie. Verder zul je toch of de hond van het vliegveld moeten halen of eventueel bij een gastgezin en die zitten door heel Nederland. Dus kleine kans dat je dat zonder auto gaat lukken (OV met een buitenlands hondje die net in NL is zéker niet doen). Misschien kan je via verhuisdieren.nl of hhin.nl dan beter zoeken op Nederlandse een herplaatster die in de buurt zit.

1 like

Zijn hier toevallig hondenbezitters die weleens met hond de grens over zijn gegaan zonder inenting voor rabiës? Ik overweeg een paar dagen in ons ooster buurland, maar hond is daar niet tegen geënt en kan dat ook niet meer op tijd regelen. Wordt er überhaupt op gecontroleerd?

Ik doe het altijd wel. Maar ben nog nooit gecontroleerd erop. Maar weet of ze nu met corona strenger zijn.

1 like

Ben nog nooit gecontroleerd maar laat m wel altijd inenten ertegen omdat we vaker naar t buitenland gaan. Zou m voor vertrek wel halen, al werkt ie volgens mij als na drie weken ofzo. Maar dan heb je iig nu nog gedaan wat je kon.

1 like

Die prik vind ik wel het officeelst. Stempel helemaal afgeplakt, speciaal muntje erbij om te laten zien dat die echt gezet is.

Schijnt weleens mee gefraudeerd te worden.

Dat denk ik ook.
Veel zijn jonger dan 15 weken en ze mogen pas vanaf 3 maanden die prik en dan 3 weken wachten. Doet zo’n broodfokker echt niet.
Kwam laatst pupje tegen en die hadden ze al met 6 weken, dat is toch best vroeg al. Dacht minimaal 8 moest zijn.

Nooit zonder de inenting de grens over geweest maar ben nog nooit gecontroleerd en al heel vaak in het buitenland geweest. Zelfs bij de grens controle in Slovenië vroegen ze niet om zijn paspoort. Ik zou het echter niet aandurven eerlijk gezegd. Zeker in deze tijd, stel ze controleren je wel een keer. Hoewel het vooral voorkomt in Oost Europa zijn alle landen wel streng qua eisen. Bij een controle moet je echt kunnen aantonen dat je hond gevaccineerd is. Dus als je wel gecontroleerd wordt kan je hond in het ergste geval wel in beslag worden genomen en in quarantaine worden geplaatst. Kleine kans dát ze je controleren, maar zou mij geen lekker gevoel geven. Denk ook aan een eventueel bezoek aan de dierenarts, je weet maar nooit, dan controleren ze het natuurlijk ook.

1 like

Altijd gedaan met rabies vaccinatie, nooit gecontroleerd. Gaf eens met onze paspoorten ook gelijk het paspoort van mijn hond en werd alleen maar boos aangekeken (altijd naar balkan landen met mijn hond). Maar het is je hond en ik zou het nooit riskeren. Je weet het nooit.

Wel vaker meegemaakt dat alle auto’s voor ons helemaal leeg werden gehaald en onderzocht naar goederen die je niet mag importeren/exporteren (bosnie, niet eu land) en ze beetje vies naar onze hond keken en zeiden van ja rij maar door.

Ben nu een weekje weg zonder hond en mis hem zo erg.