Ik heb nog een zwaar komische foto van Pixel toen hij in de zwarte ploemp was gerend haha hou je vast, ik ga m even zoeken
Met de hond van mān schoonouders er naast haha (die was niet stout en heel blij). Pixel had spijt hahaha
Het was toen even grappig maar al heel snel niet meer want het was heel dikke viezigheid die er echt uitgeschrobd moest. We waren in een vakantiehuisje in Zeeland en terwijl ik m stond te wassen in de douche kwam mān schoonvader binnen en rende pixel ineens uit de douche en schudde zich uit in de slaapkamerā¦ echt alles zat onder de zwarte zooi en stonk naar dood haha
Ik moet zeggen dat ik echt baat heb gehad bij het laten casteren van mijn hond.
Als mijn reu uitviel was hij echt bijna niet te houden en kon ik mezelf beter maar aan een lantaarn vasthouden. Meerdere gedragstherapeuten gehad maar vond hun advies echt knudde. Casteren heeft echt gezorgd dat mijn hond korter en minder heftig uitviel waardoor ik met wat andere handvaten wel kon houden.
@Coco superfijn! Kan me ook best voorstellen dat als een hond uitvalt uit frustratie en niet zo zeer uit angst dat het heel anders kan zijn! Maar vroegah werd als je hond een beetje trok soms aan de lijn al geadviseerd m te castreren, en dat is voor veel honden gewoon niet het beste. Maar ik denk ook niet dat je per se je hond niet moet castreren. Iemand van t forum heeft ook haar hond laten castreren omdat hij er soms gewoon ineens vandoor ging en verder echt nergens last van had. Ik geloof voor haar hond echt dat het de beste keus was!
Doggo linkte ook nog een artikel zag ik net:
Yes dat was ik!
Ik wilde eerst ook niet castreren, maar hij liep van het ene op het andere moment weg. En dan echt uren wegblijven omdat er ergens een loopse hond in het bos liep. Dat was niet te doen was ook bang dat ie de weg op zou gaan rennen, want hij had dan echt een waas voor zān ogen.
Uiteindelijk is hij door de castratie niet veranderd behalve dus dat weglopen en dat hij nu heel graag alles wil eten.
Maar castratie zou ik zeker niet meteen afdoen als iets slechts, soms is het voor de hond echt beter.
Mijn hond heb ik laten castreren omdat hij soms dagenlang niet wou eten. Zelfs de allerlekkerste dingen weigerde hij.
Je merkte gewoon dat hij heel onrustig was, veel huilen en weigeren mee te wandelen of juist proberen weg te lopen.
Maar vooral het niet willen eten was de grootste reden.
In gedrag naar andere honden merk ik nu geen verschil (was ook geen probleem), wel dat hij niet meer huilt, weg loopt en beter eet.
Dus ben daar heel blij mee!
Ik heb veel ongecastreerde reuen gehad in mijn lessen die echt āgefrustreerd reuengedragā vertoonde en dan was castratie voor veel mensen zoān opluchting. Ik denk ook dat in dit land met zoān hoge dichtheid honden het in sommige gevallen ook wel echt onoverkomelijk is, zoals @vuilnisglitter al aangaf. Maar ja, het is vooral natuurlijk ook dat de gemiddelde hondeneigenaar niet echt het verstand heeft om het onderscheid te maken tussen verschillende gedragsproblemen. Daarbij is castratie toch vaak uit gewoonte!
Ik had maandag laatst apporteer les met mān hond en hij moest over een hindernis springen en dan datgene pakken en terugkomen. Toen zei de trainster als hij dat ding heeft doe dan je ogen dicht en steek je hand uit zodat hij het erop kan leggen. En hij deed het nog ook, had ik echt niet verwacht haha! Ben zo trots op hem
Mijn hond is echt een nep Spanjaard. Hij heeft zo snel last van de warmte, maar heeft ook veel energie en wilt graag spelen dus ik moet hem echt constant afremmen. We doen veel denkspelletjes en hij speelt veel in zijn zwembad, maar ik merk dat hij weer gewoon lekker twee uur wilt struinen en wandelen.
Hoe was het?
Hebben jullie honden ook zo een last van extreem haar verlies? Nog tips wat ik er aan kan doen?
Normaal heeft hij ook wel een ruiperiode van een paar weken maar het duurt nu al maanden en het lijkt ook niet minder te worden.
Het is trouwens een kortharige hond (bully achtige)
Advies vragen bij een trimsalon welke borstels je moet gebruiken en verder gewoon janken en 600 keer per dag stofzuigen
Wij hebben een gewone stofzuiger en een dyson vind dat wel ideaal want die pak je gewoon even lekker snel, maakt het wat minder vervelend. Ik vind een gewone stofzuiger wel nog nodig voor 1-2 keer per week.
Het was een hond met te veel gedragsproblemen voor een beginner als ik, dus we gaan weer verder kijken
Ja niet normaal! Kan ondertussen wel een tweede hond maken met al dat haar
Hier viel het eigenlijk heel erg mee, totdat ik gisteravond ging kammen en er een halve hond af kwam. Ik vermoed dat het bij onze langharige Duitse Herder ligt aan de hoge temperaturen van vorige week!
Toevallig twee maanden terug naar de timmer geweest en verder borstel ik hem zelf
ja, je leert ermee leven mijn garderobe is er inmiddels op aangepast. Droeg altijd veel zwart maar inmiddels niet meer omdat ik er dan echt goor uitzie met al die haren.
Ik heb een erg verharig ras. Kwam ik nadat ik hem had pas achter.
Het is nu 10x zo erg door warmte. Je ziet het nu ook eraf vliegen als hij langsloopt, ookal borstel ik hem.
Ik heb een furminator en een rubberen en wat daarmee afkomt is zoveel. Helaas heeft mijn hond geen geduld dus kan max 5 min borstelen met koekjes anders vind hij niet meer leuk. Ookal geniet hij er wel van. Maar na 5 min loopt ie weg.
Zat weleens na te denken om naar een trimmer te sturen maar hij heeft kort haar.
Vraag me af of dat dan zin heeft of alleen betaal voor het wassen.
@Bertha Heb vanalles hier van een furminator tot een paardenborstel. Maar vind zelf die simpele rubbere ruit borstels het fijnst en shampoo van pet head in watermeloen .
@Autumn @Random @NoTime
Hier was het normaal ook wel te doen, maar het is nou zo extreem niet te normaal Mijn dochter kan niet eens op de grond spelen want alles zit onder de haren. Ik ben bang dat hij straks kaal word ofzo
@Lichtknopje Ik heb dat ook wel eens gevraagd aan mijn vorige buurvrouw die trimster was. Maar zij zei dat dat echt niet nodig is tenzij je je hond niet zelf kan wassen omdat hij bang was. Je kan het wel doen maar dat is dan meer voor het gemak/luxe.
Verschilt denk ik enorm qua wat je hond zān vacht nodig heeft. Wat bij jouw hond werkt kan weer heel anders zijn voor een andere hond. Een vriendin is trimster dus zij had voor ons dingen uitgezocht. Voor onze haarbal hebben we echt een herdershark (voor de ondervacht, dat haalt ook echt de losse pluizige plak haren eruit) nodig en zoān borstel met metalen pinnetjes voor de bovenvacht. We hebben ook een kam met lange pinnen maar die gebruik ik niet zo vaak, en een metalen (paarden) kam voor de gevoelige delen zoals oren en liezen. En als ik zān buikje ermee doe is hij helemaal aan het genieten.
Furminator is een soort scheermes borstel dus zou ik nooit zomaar gebruiken, kun je echt de vacht mee verpesten!
Jaa die gebruik ik ook niet meer! Alleen zo een rubbere eigenlijk. En ik spoel hem elke 2/3 weken af onder de douche en dan fohn ik hem. Gebruik niet altijd shampoo want dat is slecht. Maar met dat afspoelen komt er ook zoveel haar vrij