Wij hebben ook geen verzekering. We sparen iedere maand €50 en gebruiken dat echt alleen voor de dierenartskosten, dus niet voor voer of trimmer.
Ik ging door de posts even kijken wat nu zou kosten en vergoed wordt, maar mijn hond is al te oud. Hij is 8 en kan alleen maar tot 7 jaar.
Bij eventueel volgende is het inderdaad slim voor eerste paar jaar, vaccinatie, castratie etc.
Dank allen. Hij is nu 8 maand en het is geen rashond. Het is een mixje uit het buitenland. Als pup van 14 weken gekregen. Is hier nu net gecastreerd dus dat heb ik al gehad. Ik ga me nog even verdiepen, zag wel dat OHRA zo te zien het meest gunstige is voor mij.
Als ik bij Aegon de voorwaarden lees dan worden vaccinaties en castratie/sterilisatie niet vergoed. Sowieso een eigen risico van 50,- per declaratie. Dat is meestal de hele rekening
De enige keer dat ik echt wat meer heb uitgevende is bij de orthopeed om wat dingen te checken aan zijn pootjes (200 euro) maar ook problemen met knieën en ellebogen worden niet vergoed. Of het vaststellen wel, dat is mij niet duidelijk? En toen hij op vakantie ziek werd, maar ook dat is niet standaard vergoed.
Hoe gaat het met jullie hondjes vanavond? Ik hoop dat het meevalt met het vuurwerk en dat ze niet te bang zijn
Wij zitten net als vorig jaar in een huisje op de Veluwe en hier is de hele dag al wel wat vuurwerk, maar het valt mee. Heb het wel het idee dat het vorig jaar minder was, maar onze hond lijkt er gelukkig weinig last van te hebben. Vorige jaren was ze echt bang dus ik hoop dat het lekker rustig blijft vandaag
Aah lekker op een huisje op de Veluwe en heel fijn dat het helpt ook voor je hond
Die van mij is gelukkig heerlijk relaxt ook al gaan er buiten steeds meer hardere knallen af:
Ben wel benieuwd of hij straks nog wilt plassen, dat ging vorig jaar ook wat minder
Wij zitten ook in ene huisje, zuiden des lands. Maar buiten park best wat vuurwerk. Hij blaft veel. Hopelijk is het zo afgelopen. Iig nog niet op het park (er is ook een verbod) en beter dan thuis waar voor de deur wordt afgestoken.
Volgend jaar maar op tijd hutje op de hei zoeken.
Wij zitten ook in een huisje, waddeneiland, op park is het vuurwerkvrij. Helaas word er in omgeving wel wat afgestoken.
Maar gezien bij ons thuis al maanden elke dag tot diep in de nacht word afgestoken is dit wel beter soort van.
Maar de angst is groot, ook echt door afgelopen tijd. Ook bij mij.
En waren net klein beetje aan bijkomen van alle ellende. Maar kleine knallen zijn genoeg heel bang te zijn. We merken nu echt de impact van alle vuurwerk bij de hond en bij mezelf.
Succes met de angstige hondjes @Panorama (en voor jezelf) en @Lichtknopje en alle andere hondjes die liefde nodig hebben vanavond. Gelukkig is het na vanavond weer voorbij!
Mijn pup heeft er gelukkig helemaal geen last van tot nu toe en in mijn stad is het al weken prijs. We slapen vannacht wel ergens anders dus ik hoop dat hij hier ook rustig blijft.
Misschien moet ik volgend jaar toch wat met dierenarts overleggen voor evt middeltje. Hij schiet nu zo in stress, als je wat laat vallen al.
Elk jaar wordt het erger.
Dit is de eerste oud&nieuw voor/met mijn hondje. Tot nu toe heeft hij nergens last van en hier zijn ook al wel langer af en toe knallen te horen. Zal om middernacht vast ook wel zijn dus we gaan het zien. Maar ik begreep wel dat honden wel vaker pas na 1 of 2 keer oud&nieuw te hebben meegemaakt angst ervoor kunnen krijgen… Hij zit nu in de vensterbank naar buiten te koekeloeren achter het gordijn Liefs voor iedereen en aan alle (bange) hondjes!
Tot nu toe gaat het goed. Hier vooral veel knallen van carbid bijv. En dan denkt ie steeds dat er iemand thuiskomt maar da is nie
Hartjes voor alle honden vanavond!
Ondanks mijn positieve bericht van een paar dagen terug heb ik gisteren op de valreep toch nog medicatie opgehaald bij de dierenarts. Ze durfde soms de drempel niet eens meer over, was buiten heel gespannen, en mijn vriend en ik waren mentaal ook helemaal gesloopt erdoor gisteren.
Onze hond is met de medicatie gelukkig wat relaxter en deed het vandaag echt een stuk beter. Net wilden we nog even naar buiten om te plassen (vorig jaar lukte dat alleen nog in de middag op oudjaar, en daarna pas de volgende ochtend), maar precies toen was er echt een keiharde knal en toen vluchtte ze meteen weer richting voordeur. Ik vind het zo sneu
M’n hond wijkt niet van m’n zijde en zit het liefst helemaal op m’n schoot. Ze is voor het laatst om 5 uur naar buiten geweest, maar heeft niks gedaan en wilde direct naar huis toe. Ze heeft ook haar avondeten nog niet op.
Succes allemaal nog deze avond
Hier ook eerste keer oud en nieuw met de pup. Hij had alleen problemen met gillende keukenmeiden en ineens ook met ambulances maar veel geoefend deze week en het gaat goed. Hij heeft alleen al niet meer gepoept sinds vanochtend dus dat wordt nog wat.
Sterkte aan alle hondjes en aan jullie
Hier ook de eerste oud en nieuw voor de hond. Ze hoorde de hele dag al knallen van het carbidschieten, en dat vond ze al heel vervelend. We zitten ver in het buitengebied, maar toch hoor je nu ook van alle kanten knallen. Gelukkig ligt ze toch veel tegen ons aan te slapen, maar ze durfde net nauwelijks in de tuin te plassen en ze drinkt ook te weinig naar mijn zin. Arme schat
Veel succes nog allemaal vanavond!
We hebben dit jaar ook voor het eerst een thundershirt aangedaan en ik denk niet dat het daar aan ligt, maar ze ligt nu in ieder geval lekker te tukken
@Sax wat hebben jullie gekregen?
Na jaren ellende gaat het hier nu heel goed gelukkig! Ze is wel angstig maar blijft grotendeels bij ons op de bank liggen ipv de hele avond trillend en hijgend in paniek door het huis hollen. Ik denk dat het een combinatie is van 1) twee rustige jaren waarin ik in een huis in het bos heb gezeten en de hond kalmeringsmiddelen kreeg. Dat heeft wel iets doorbroken. En 2) we wonen nu in een buurt waar veeeeeel minder wordt afgestoken dus de spanning bouwt niet al maanden/wekenlang op.