Hondentopic

Ik lees al de hele tijd mee in dit topic. Gister hebben mijn vriend en ik eindelijk een soort definitief plan gemaakt en besloten echt op zoek te gaan. Na heeeeeel lang fantaseren, twijfelen, lezen etc. Net contact gezocht met het asiel waar we jaren terug onze kat adopteerden en de situatie besproken. Zij zag ook geen bezwaren. En nu dus als een maniak de site(s) volgen :grin:. Heb al lang zoā€™n mailalert. Ik ben heel blij dat het concreet mag/gaat worden nu, al is het niet te voorspellen wanneer.

We filteren specifiek op ā€œkan met kattenā€. Dat vind ik overigens ook het spannendste element.
Voorlopig kijken we niet naar buitenlandse adoptie, maar tips over adoptie enzo zijn welkom!

4 likes

Toen wij wilden adopteren heb ik heel lang gezocht naar een stichting die ik kon vertrouwen. Na maanden opzoek heb ik een stichting gevonden, na gevraagd bij kennissen en zo durfde ik bij deze stichting te adopteren.

Wij wilden wel een hond uit het buitenland omdat wij een hond wilden met goed ontwikkelde hondentaal en weinig traumaā€™s (weet je nooit zeker natuurlijk).

Wij hebben een hond geadopteerd via just a dog, de hondjes komen uit Portugal. Kirjaudu sisƤƤn Facebookiin | Facebook

Onze hond is van de straat naar een kennel en naar een pleeggezin gegaan. En toen ze er klaar voor was naar Nederland gekomen.

Ze is nu een week bij ons en het is echt genieten. Onze teckel is al zo knap gewend aan haar en de katten durven ook te komen kijken. Ze vindt de katten zelf een beetje eng en houdt braaf afstand haha.

2 likes

Leuk zeg en fijn dag het zo goed gaat! Hoe oud is ze?

Ik verhuisde halverwege de nacht naar de bank want we hebben nog geen logeerbed en mā€™n man kuchte me steeds wakker. Zo lief hoe blij Pā€™tje dan is, hij bleef liggen en draaide meteen zo op zā€™n rug en dan keihard bam bam bam kwispelen. En hij kwam vanmorgen een paar keer even checken hoe laat het was en even een kusje geven en aai halen ahhh zo lief straks slaap ik elke nacht op de bank (nee maar het is geen straf haha) :orange_heart:

10 likes

Ze is geschat op 1 jaar en 3 maanden nu. Maar een precieze geboortedatum weten ze niet.

Hier een foto van onze baby :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

28 likes

Ohhh zo schattig :heart_eyes:! En lekker fluffy mandjes :star_struck:

De hond van mijn buren is (weer) alleen thuis. Er wordt vuurwerk afgestoken hier en hij is zĆ³ bang dus ik hoor hem de hele tijd blaffen, janken en het hele huis door rennen. Echt zo zielig en ook gewoon best vervelend eerlijk gezegd.

3 likes

Mijn hart breekt echt van zulke berichtjes. Die pure paniek bij honden is echt zo zielig, k*t baasjes :cry::broken_heart:

Ik postte hier ongeveer een maand geleden dat mijn hond bang was van vuurwerk. We gebruiken sinds toen een supplement en het lijkt enigszins de scherpe randjes er een beeetje af te halen, maar heel veel verschil merkten we nog niet. Nu ben ik met haar bij mā€™n ouders in een andere stad en hier reageert ze heel anders op harde geluiden, zo gek! Als we in onze eigen stad buiten zijn en ze hoort iets dan wil ze zsm naar huis, maar hier kijkt ze even op en is ze zo weer af te leiden met een bal en kan ze weer verder spelen. Geen idee waardoor dit verschil nou precies komt (want ze is niet op specifieke plekken bang in onze eigen omgeving), maar het is zoā€™n opluchting, ook omdat we hier de rest van de week zullen zijn.

@NoTime Zo vreselijk zielig om een bange hond alleen thuis te laten :pensive: Weten je buren dat hij zo angstig is als ze niet thuis zijn? Ik zou misschien toch wel even langsgaan hoor, zo sneu.

Hoi, ik ben geadviseerd een hondenverzekerjng af te sluiten ivm toekomstige kosten. Ik had hier nog nooit over nagedacht en ik ben me aan het oriƫnteren. Hebben jullie een dieren verzekering?

Wij hebben een verzekering bij ohra, voorheen reaal maar die bestaat niet meer. Zijn er heel blij! Eerste jaar hadden we het er sowieso uit met vaccinaties + sterilisatie en daarna besloten om hem aan te houden en dat is echt de beste beslissing geweest! Nu heeft onze hond ook epilepsie (wisten we toen nog niet) maar de maandelijkse medicijnen zijn duurder dan de premie die we betalen. En we hebben de MRI scan ook (grotendeels) vergoed gekregen en die was meer dan ā‚¬1000. Vind het heel fijn dat we nergens over na hoeven te denken en niet voor verrassingen komen te staan. Premie is ā‚¬25 per maand.

1 like

Ik zit ook bij Ohra en betaal denk ik iets van 22 euro voor de basisverzekering. Je weet nooit wat er gebeurt in de toekomst, dus zou er zeker een afsluiten.

1 like

Ja ze weten het, hij kan sowieso slecht tegen alleen zijn, hij blaft en huilt en dan veel. Heb het vaak aangegeven maar ze doen er niks mee. Vind het ook heel zielig voor ā€˜m.

Nee. Meeste ras gerelateerde dingen werden toen (8 jaar geleden) niet vergoed. Ik zou het er niet uithalen. Soms twijfel ik alsnog af te sluiten maar hij is nu al 8 en premie is stuk hoger dan 25 euro.
Ik zeg altijd voor de grap dat mā€™n spaarrekening voor hem is.

1 like

Hetzelfde hier.

Ik leg elke maand geld apart voor dierenarts/operaties/medicatie

2 likes

Ik las ergens (weet niet meer of het hier was) de
tip om in elk geval voor het eerste levensjaar een verzekering af te sluiten.

Wij zaten er nog over te dubben toen we onze pup net in huis hadden, en toen kwamen we er bij de eerste controle achter dat een hoektandje getrokken moest worden. Je verzekering gaat pas een week of 4 na inschrijven van start, dus voor ons was het al te laat haha. We hadden vanaf toen het plan om elke maand te sparen maar dat is niet bij te houden. Tot nu toe hebben we een operatie gehad, chemische castratie, oorontsteking, een wondje en de gebruikelijke vaccinaties. As je twijfelt, sluit het dan in elk geval op tijd af voor het eerste jaar.

1 like

Ik weet niet wat ik heb gedaan. Of eigenlijk nu wel want uit stress bij de verzekeraar gebleven waar de pup vanuit de fokker al bij verzekerd was en ik bang was voor die vier weken wachttijd en met zoā€™n jonge pup geen tijd om het goed uit te zoeken. Maar ik betaal nu 36,- p/m en daar zitten niet eens een vergoeding voor vaccinaties of castratie bij. :thumbsup:

1 like

Als je zelf een spaarpotje hebt dan is verzekeren niet nodig. Uiteindelijk wil de verzekering toch altijd dat je meer oplevert dan kost. Ik zou het er niet snel uithalen. Als ik de lijst zie wat ze allemaal niet vergoeden, dan blijft er volgens mij heel weinig over.

2 likes

@Helix2009 Wij hebben onze hond ook niet verzekerd. Had er toen (5 jaar geleden) naar gekeken en zoals anderen ook zeggen kreeg je dan veel niet vergoed dus dacht ja waarom doe je t dan. Uiteindelijk is hij best wel veel gaan mankeren helaas dus denk dat we het er nu misschien toch uit hadden gehaald. Maar bij zoveel aandoeningen krijg je niks of maar een klein deel vergoedā€¦ het is gewoon een gok die je neemt. Als je spaargeld hebt komt het vast wel goed, wil je meer zekerheid dan verzeker je.

1 like

Wij hebben onze hond ook niet verzekerd, nu 1,5 jaar. Onze dierenarts heeft wel een eigen ā€œverzekeringā€ waarbij je een vast bedrag per maand betaald en alle ontvlooiing/ontworming vergoed krijgt + 20% korting op alle consulten en medicijnen. Je zou ook nog kunnen kijken of er een dierenarts in de buurt is met zo iets. Vooral als je meerder honden hebt kan dat alles bij elkaar veel schelen

1 like