Had jullie hond ook klachten?
Nee niks! Hij had wel echt heeeeeeel veel chocolade gegeten en we waren er optijd bij om hem bij de dierenarts te laten braken. sommige kwamen er met papier en al uit
Yep, mijn hond had heel schaaltje (meer dan 1zakje pure paaseitjes ook Tony etc) opgegeten.
Kwam er pas achter toen hij begon te kotsen van de verpakking. Hij dronk veel en veel gekotst en diarree. Had dierenarts gebeld maar maag leegpompen was te laat want hij kotste al en was ongeveer 2 uur daarvoor gebeurd. Die zij, bel maar als die begint te shaken. Hij kon wat hyper worden van de chocolade.
Nacht was die ziek, tig keer eruit geweest met hem, ook beneden geslapen bij hem. De volgende dag was die wel ok, at niet, dronk wel en was fit. Volgende dag als vanouds.
Hij woog toen ongeveer 14kg.
Chocolade sint was denk ik melkchocolade, daar zit al minder dat stofje in dan puur. En een lab weegt ookwel wat denk ik.
Je kan altijd dierenarts even bellen.
Edit: zie dat je al gedaan hebt! Hopelijk komt ie er goed door.
Aah gossieā¦
Ja onze lab is wel 35+ denk ik. Sint was 60 gram, eigen dierenarts was dicht. Kregen een noodnummer en die gaven het advies om in de gaten te houden en dat het op zich geen kwaad kan.
Ben vooral geschrokken van mijn vriend die echt helemaal stond te gillen.
Gelukkig heeft die wat kiloās! Ik zat me suf te googlen en vond toen zoān tabel.
Mijn hond zat er ver boven en pure choco, maar ook veel gekotst.
Ik was ook helemaal in paniek en huilen etc. Mijn hond keek alleen maar droog wat is er met jou? Ik ben oke. Naast zijn gekotst etc was ie verder normaal.
Je kan nog kijken op de verpakking hoeveel chocolade er echt in zit of dat voornamelijk suiker is. Misschien stelt dat nog gerust.
Edit: https://www.antigifcentrum.be/voeding/vergiftiging-door-chocolade-bij-honden
10 gram melk per kilo dus 60gr zou die aankunnen.
Om 60 gram melkchocolade zou ik me geen zorgen maken bij een labrador.
Onze vorige hond van 15 kg heeft eens een schaaltje bonbons leeggevroten (stuk of 10). Vonden we wel even spannend maar er gebeurde helemaal niks. In bonbons en ook in zoān Sint zit ook helemaal niet zoveel cacao natuurlijkā¦
Hopelijk merkt jullie hond er ook niks of weinig van!
Gelukkig! Lijkt me echt even schrikken, maar fijn dat hij gewoon lekker heeft gekakt.
Fijn! Hij ziet er chill uit.
Ja hĆØ Hij heeft gelukkig helemaal nergens last van gehad.
Gelukkig!
Hoii, sorry dat ik zo kom binnenvallen. Wij overwegen om onze eerste hond te kopen. We denken aan een teckel. Nu wil ik me goed voorbereiden, bv door me te verdiepen in de opvoeding van een hond. Hebben jullie aanraders in de vorm van boeken/websites?
We zijn beide wel opgevoed met honden, mssr tegenwoordig zijn er toch andere inzichten.
Het boek: Een hondenleven lang fysiek en mentaal in balans - elke pup een goede start
Door Martine Burgers.
Daarna de rest van de serie.
Dan ga je uit van nieuwe kennis want veel oude theorieƫn zijn erg achterhaald.
We hebben heel veel aan het puppy en puber boek gehad en hebben nu ook een volwassen hond in balans.
Verder een goede trainer (niet elke hond is geschikt voor hondenschool onze gaat/ging beter met 1-op-1 lessen of met maar 1 hond erbij bijv), en weet waar je hond vandaan komt. De basis begint daar en niet pas bij je thuis.
Succes met informatie verzamelen.
Na een hele tijd wachten word als het goed gaat over 2 weken een nestje Golden Retriever pups geboren bij onze fokker. We hebben lang op de wachtlijst gestaan en nu het zo ver is ben ik zo zenuwachtig! Ben opgegroeid met Golden Retrievers in het ouderlijke huis. Geen hond in huis vind ik echt verschrikkelijk, ik mis het gewoon echt al jaren. Ben helaas afgekeurd en breng zo ongeveer de hele dag alleen thuis door, kan niet wachten om een maatje voor het leven te hebben, ofja zijn levenā¤ļø Besef echt wel dat het zwaar gaat worden maar weet ook dat ik al mijn tijd en energie in de hond kan steken. Moest janken van geluk toen we het belletje kregen, al moeten we nog even afwachten.
Wat leuk! Deel je een foto hier als het zover is?
Ik zie zoveel teckels bij mij in de wijk maar ik vind teckels over het algemeen echt vrij pittige beestjes. Komt natuurlijk door waar ze voor gefokt zijn, daar zou ik me nog wel in verdiepen.
Onze terriƫr is nu als puber ook onwijs pittig gebleken, met veel instinct dat naar boven komt. Wij maken nu dus ook een inhaalslag met de kennis daarover, zodat we hem beter begrijpen.
Ik zit in de auto met de hond want de kopers van ons huis willen nog een x komen kijken en de hond is super gestresst deze week door al t heen en weer gedoe naar t nieuwe huis enzo. Sta er helemaal achter en dit is echt even fijner voor hem dan onbekende mensen in ons huis maar het voelt ook wel heel dom hoop maar dat die lui niet lang blijven hangen of achter onze auto parkeren haha (ik kan geen autorijden dus kan ook niet weg haha)
Ik heb een kruising kortharige dwergteckel/Jack Russell Een erg leuke combo al zeg ik het zelf!
Ik had idd gelezen dat ze behoorlijk eigenwijs en soms pittig kunnen zijn. Je berichtje schrikt me wel een beetje af haha. We gaan uiteraard op puppy cursus enz. Ik moet er nog maar even overna denken.
Hoe lang vinden jullie dat je volledig thuis moet zijn met een pup? Op het hondenforum hebben ze het over minimaal 2 maandā:thinking: Ik neem toch aan dat de gemiddelde mens wel werkt en niet zomaar 2 maand vrij isā¦ Is het dan eigenlijk gewoon niet haalbaar? Hoe doen andere mensen dit dan?
@Vlaai: wat fijn!
Ik heb vandaag voor het eerst op een galgo gereageerd! Hij is via een stichting in Nederland gekomen, dus nu gaan we een vragenlijst invullen en van daaruit samen bekijken of het inderdaad een goede match is. Ik probeer terughoudend te zijn in mijn enthousiasme want de kans bestaat natuurlijk ook dat het toch niet goed past, maar het is wel erg moeilijk haha