Oooooomg het lijkt erop dat ik toch een hond ga nemen samen met mijn vriend! Ze zou wel full-time bij mijn vriend wonen, maar in een gedeelde verantwoordelijkheid.
De oppashond die we mee hadden op weekend en waar de wens voor een hond mee begonnen was, is ondertussen veel vaker bij mijn vriend geweest, en we zijn er al helemaal aan gehecht. En zij aan ons. Baasje zit blijkbaar en in een turbulente periode en we hadden al gemerkt dat ze de hond duidelijk niet zo graag meer wou. Bracht ze regelmatig voor een heel weekend, om dan last-minute nog met 1 of 2 dagen te verlengen. Nieuwe relatie waar ze vaak is, en daar “kan” de hond niet mee (klein appartement + met jong kind). Ze gaat er mee samenwonen nu, en heeft beslist om de hond weg te doen super zielig, maar nu stelt ze ons dus voor of wij de hond willen.
Mijn vriend moet het allemaal nog eens goed doordenken, er zijn wat praktische moeilijkheden, maar we neigen echt naar ja want we houden nu al van die hond. We mussen haar elke keer dat ze weer weg is. Plus het is een hond uit Roemenië, en ik ken de geschiedenis niet, maar vermoedelijk dus straathond die al eea heeft meegemaakt, en het idee dat ze anders naar een asiel moet, breekt m’n hart. Ze zou zo veel beter af zijn bij ons.
We hebben beide nog geen ervaring met een hond “opvoeden” / verzorgen. Waar halen jullie betrouwbare info vandaan? Ik vind met kort zoeken veel tegenstrijdige informatie… Het is een redelijk jonge hond, maar wel goed opgevoed (ze kan zitten en terugkomen wanneer je haar roept, ze kent “nee” en wandelt met ons goed mee). Dus op zich is dat ok.
Wel is ze wat beschermend maar ons toe met vreemden, en wel wat angstig (van verkeer, van mijn lift werd ze panisch en dat weigerde ze totaal). Tegenover vreemden gaat ze soms grommen, maar met een duidelijke “neen” stopt ze wel.
Wat me meest zorgen baart: mijn vriend zijn vader was eens op bezoek, en hoewel hij al even in huis was en niet per se in haar buurt kwam, ging ze ineens grommen en naar zijn broek happen. Zonder erg, maar ik weet niet hoe je dat kunt vermijden / hoe je daarop best reageert?