Ik heb vandaag weer contact gehad en ze komt toch langs! Ze heeft enkele contacten binnen de stichting waarin ik heb geadopteerd. We gaan een afspraak maken om bij mij kennis te maken.
Draagt iemand van jullie outdoorlaarzen bij het uitlaten?
Ik ben namelijk op zoek naar een fijn paar, voor het wandelen in het bos en door het hoge gras.
Die van de ANWB vallen af, die zijn veel te wijd namelijk.
Heb Aigle, Dubarry en Applejack online gezien, maar geen idee hoe ze vallen?
Ik heb wel wandelschoenen die ik alleen draag met uitlaten maar die zijn gewoon van Van Haren. Heb ze al een aantal jaar en bevallen prima.
Ik heb meestal bergschoenen aan of chelsea boots van dr martens. Een x blundstone geprobeerd maar die pasvorm zat me echt nog beroerder dan een regenlaars van 5 euro maar vind ze wel heel leuk. Ook (waterdichte) chelsea boots van teva gehad maar die werden erg snel lelijk.
Dubarry’s vallen erg klein. Ik heb maat 39-40 en draag maat 41 in Dubarry’s. In veel watersportwinkels zijn ze te passen.
Volgende week woensdag komt de adoptiecoach langs en ik ben ZO opgelucht. Ik heb geen idee hoe het moet gaan vanaf hier, maar ik hoop echt dat hij snel naar een pleeggezin mag waar ze een goed huis voor hem kunnen zoeken.
Blaffen honden voor de lol? Google vertelde me wel dat ze er een fijn gevoel van krijgen. Maar neem aan dat ze beginnen met een reden. Ik ben net eindelijk naar de buren gegaan omdat t nu echt meerdere dagen langer dan een half uur was. En ze gaan t blafbandje weer om doen. En hoewel dat hopelijk t probleem voor mij oplost, denk ik dat dat beest zich alsnog eenzaam voelt. En dat vind ik dan weer zielig.
Wat sneu
Was dit de buitenlandse hond die geadopteerd was? Die hebben toch vaak problemen met alleen zijn. Zo sneu dat ze de blafband als oplossing zien… mijn hond heeft verlatingsangst en het is gewoon een lang proces om dat zo goed mogelijk te trainen. Die hond is duidelijk oncomfortabel alleen en kan dat straks ook niet meer goed uiten. Lekker symptoombestrijding.
Ja precies. Ik vind honden echt niet leuk (sorry) maar nu wordt er niks aan t probleem gedaan. Blijkbaar vind ie t niet fijn alleen te zijn. Net was ie toevallig ook aan t blaffen en hoorde ze m bij terugkomst terwijl ze toen maar 10 minuten weg was. Denk gewoon dat t geen goede match is qua hond en gezin (2 hele drukke koters, beide ouders werkend, verder gewoon ook regelmatig geschreeuw ). Maar begin er dan niet aan denk ik, zeker als je al zon blafgeval hebt gehad. Al is dit wel een ander ras.
@Bertha Ja vind t ook gewoon sneu voor dat beest. Maar ik heb er nul verstand van en we zijn ook weer niet zulke goede buren dat ik er meer van kan zeggen zeg maar.
Ik vind dit zo ontzettend zielig. Waarom neem je in godsnaam een huisdier.
Ach sneu zeg. Maar kan me voorstellen dat als je niet van honden houdt het geblaf nog vervelender is.
Nou mag toch hopen dat niemand elke dag een half uur hondengeblaf chill vind? Soms wel meerdere keren per dag. Daarnaast is t voor dat beestje natuurlijk ook gewoon niet wenselijk. Alleen beetje jammer dat dit hun oplossing is.
Nou… of ze heeft geen blafband om. Of t werkt niet. Ze is zelfs nog terug komen lopen om tegen dr te schreeuwen dat ze op moet houden😭 Arm beest.
Edit nu voor een 2e keer om te schreeuwen. Zo gaat t toch nooit goedkomen.
Ik weet niet of dit al onder verwaarlozing valt, maar misschien kun je overleggen met de dierenpolitie (144) over wat je hiermee kunt doen? En als ze dit nog geen verwaarlozing noemen kun je het niet-noodnummer van de politie bellen.
Ik snap echt dat het enorm vervelend en stressvol is voor jou (en ja hoor, ook ik - met hond - vind blaffen vaak echt heel irritant), en voor het welzijn van de hond zou die gewoon ergens anders heen moeten.
Echt heel zielig vind ik het. Er wordt niet eens gekeken of die hond wel past in de situatie.
Eens met @Sax. Word er gewoon helemaal naar van als ik het lees alleen al. Ik zou er zelf heengaan want kan hier echt niet tegen, maar ik snap ook dat niet iedereen dat doet. Maar zou dan wel verdere stappen ondernemen voor jezelf en de hond.
Ben er mee eens dat dit niet oke is hoor. Maar wat gaat t niet noodnummer van de politie hiermee doen? Bedoel een blafband is niet strafbaar neem ik aan en schreeuwen neem ik aan ook niet. Het is verder wel stil gebleven dus hoop dat t goed gaat nu.
Aanhoudend hondengeblaf valt gewoon onder geluidsoverlast! Dat kan je ook melden bij de wijkagent, gemeente en als je huurt de verhuurder.
Misschien heb je hier wat aan:
https://nsg.nl/file/594/