Nee is niet normaal, heel zielig zelfs want dit doet hij vanuit verlatingsangst. Zeker als hij nog jong is gaat er best wel veel training en geduld inzitten om een hond alleen thuis te leren zijn.
Heeft iemand een Franse bull en aanraders qua fokker? Of andere tips over beschikbare pups?
Daar was ik al bang voor. Die vorige was ook gewoon niet opgevoed. De kinderen ook niet . En ze zijn bereid een blafband om te doen maar dat vind ik zielig. Het is ook nog een hond uit t buitenland dus wie weet wat er gebeurd is. Maar t was nog wel een pup.
Maar voel me dan zoân zeikerd maar vind t gewoon ergerlijk. Plus ook zielig voor dat beest ook al vind ik honden echt niet leuk.
Wow ik lees het nu idd, ook mopshonden enz
Thnx voor de link
Klinkt inderdaad alsof ze te snel zijn gegaan met alleen thuis laten. Eventjes blaffen is niet zo gek in het begin maar een half uur is wel een teken dat de hond er nog niet klaar voor is.
Het is denk ik het beste om het gesprek met ze aan te gaan, hopelijk staan ze daar voor open. Ze zullen goed moeten trainen voor het goed gaat⊠daar kan de stichting hen wellicht bij helpen/adviseren. (en dat is dus niet laten blaffen tot de hond een keertje stil is)
Beter voor de hond en voor jou want een hond bij de buren die zo veel blaft is natuurlijk supervervelend.
Als je per se die rashonden wilt, zoek dan een herplaatser echt kleine puppy zijn ze toch maar heel even, en ook in asiels en verhuisdieren etc zitten rashonden, maar dan draag je niet direct bij aan de verdere doorfok.
Yes ik houd de asiels goed in de gaten!
Heeft er hier toevallig iemand een tip voor een jonge honden jachttraining in midden Nederland?
Ben zelf al op onderzoek uitgegaan maar tot nu toe zit alles vol.
Heel goed
Ik kwam laatst deze lieve franse bull tegen:
Ik weet niet zo goed wat âuitvallenâ precies inhoud? Ik stel me even wat dominantere reutjes die bijten en gemeen zijn om hun dominantie te laten zien? Je geeft in ieder geval aan dat jouw pup daar niet zo chill op reageert, met het gevolg dat ie evengoed uithaalt naar een andere hond. Je opmerking over het bijsturen en reageren op signalen geldt dan toch net zo goed op het gedrag van jouw pup? Ik vind je opmerking dus twee kanten op gaan.
Hopelijk is de stress een beetje bijgetrokken bij je pup en heeft ie er in het gevolg geen last van en kan die met leuke(re) honden spelen.
Ja ik ben ook niet blind voor het gedrag van mijn pup en neem deze ervaring ook zeker mee om hem in de toekomst beter te begeleiden als we nog eens in een soortgelijke situatie terecht komen. Verder wil ik er eigenlijk niet teveel over kwijt want het emotioneert me. Ik wilde het hier vooral even van me afschrijven omdat mijn pup heel zachtaardig is en ik aan hem merkte dat hij ontdaan was en ik daarmee zelf ook. Het is ook voor mij allemaal nieuw en soms frustreren dingen je gewoon. Hij is gelukkig weer helemaal zijn blije zelf en ik heb de afgelopen dagen zonder problemen met hem gewandeld dus daar was ik blij mee.
Ahhh fijn dat hij zich weer beter voelt!
Heel begrijpelijk hoor! Snap je situatie heel goed. En daarbij mag je hond ook voor zichzelf opkomen hoor. Op een gegeven moment is het klaar. De volgende keer alleen met een snauw dan hopelijk. Pubermannetjes zijn soms ook echt lastig op dat gebied. Ik heb er ook een.
Wat verdrietig en een moeilijke beslissing om te moeten nemen. Hoe staat het er nu voor, hebben jullie al stappen gezet?
Misschien is een bemiddelingsbureau voor herplaatsing iets voor jullie? Mocht je in Noord Nederland zitten dan heb ik nog wel een tip, een vriendin van me heeft recent een hele goede ervaring gehad toen ze een lastige hond moest afstaan ivm omstandigheden.
We wonen in Zuid Holland. Ik heb contact met een herplaatsingscoach, maar ik denk dat ze niet in zee wilt gaan vanwege een âadoptiecontractâ dat we hebben ondertekend (dat niet rechtsteldig is) en de hond terug naar de stichting moet en niet via derden weggedaan mag worden.
Wacht het nog even af, anders moet ik toch echt contact met de stichting op gaan nemen en hun geblaf aanhoren.
Oh, balen! Weet je waarom zij zich toch wil houden aan dat contract? Ik hoop voor je dat je nog om die stichting heen kunt.