Wat een mooi iets, ik heb het even opgezocht. Ik denk dat ik ga kijken of ik er één in de buurt kan vinden om contact mee op te nemen.
Ik geloof dat er ook asiels zijn die aan bemiddeling doen. Dus dan blijft de hond ook bij je wonen totdat er een geschikte baas gevonden is. Wellicht ook handig om naar te informeren.
Misschien kan je contact opnemen met Dierentehuis Almere. Zij nemen niet herplaatstbare dieren op.
Deze meid liep nu al te bibberen buiten
Het truienseizoen is blijkbaar weer begonnen.
@Krabsalade Hoe is het nu met je hond en haar mooie onderbroek?
Lief dat je het vraagt! Op zich wel goed, behalve dat ze nog steeds geen brokjes eet, wel letterlijk AL het andere wat je haar voorzet, dus nu mix ik de brokjes maar met wat natvoer. De broek vindt ze prima en hij werkt ook goed, echt grappig dat er mini maandverband eigenlijk in zit!
@Koffiebroodje Haha zo leuk die hondenvriendjes, onze loopse Golden Retriever is vriendjes met een tekkel-mannetje, ze zijn even oud, hij heet Herman, echt fantastisch, die kwam gisteren ook als een dolle op ons afgerend, haha! Gelukkig is ie te klein om onze hond te kunnen dekken.
Haha leuk, tekkel Herman. Wij zijn vriendjes met een tekkel genaamd Truus, ook van dezelfde leeftijd . Tekkels hebben vaker echt Nederlandse namen valt me op!
Haha dit is zo waar. Ik ken een teckel Roosje, een teckel Molly (Duitse teckel overigens haha) en een teckel Nol
Ik vind Molly zo’n lieve naam voor een hond maar mijn vriend wilde haar niet naar een drug vernoemen
Onze pup is beste vriendjes met de buurman teckel maar die heeft een Duitse naam genaamd Brati vernoemd naar een worstenmerk😂
Verder hebben de teckels in de buurt wel echt Hollandse namen zoals jaap, guus etc.
In onze buurt zijn teckels ook echt in de meerderheid qua ras/soort
Edit: wij hebben een een luikje gemaakt in de schutting zodat de honden kunnen spelen, call us crazy.
Dankjewel voor dit bericht . We hebben er nog even heel goed over nagedacht, en heb zojuist contact opgenomen met een herplaatsingscoach. Het gaat gewoon echt niet meer, ik durf tenzij het 6.00 in de ochtend, donker en uitgestorven is gewoon niet meer met hem naar buiten.
Zit even terug te lezen en ik vind het knap dat je het 3 jaar hebt geprobeerd!
Menig mens had het allang opgegeven. Als je er zoveel stress van krijgt en de hond lijdt ook onder stress, dan is dit toch het allerbeste; nieuw plekje voor hem vinden waar ie weinig prikkels krijgt.
Dapper besluit en het komt vast en zeker goed. Op z’n pootjes terecht wilde ik typen
Hou je haaks!
Zo dat is ook heel heftig! Kan me voorstellen dat het flinke impact heeft op je leven. Mijn ouders hebben er ook ooit voor moeten kiezen, onze hond kon niet aarden in een druk gezin. Daarna was hij supergelukkig bij een alleenstaande man. Dus er kan veel moois uitkomen, ondanks het verdriet. Heel veel succes en sterkte!
Wij hadden gisteren een puppydag met de pups uit het nestje. Was leuk om ze weer eens te zien maar vier puberende reuen bij elkaar was niet de hele tijd een daverend succes . Twee ervan vielen steeds uit naar de rest. Maar waar het derde pupje zich er niets van aantrok, deed de mijne het anders. Toen de uitvallende pups even niet oplette sprong hij op de rug en klemde de hond vast om hem even flink te bijten . Ik loop vaak met hem los en in losloopgebied en hij heeft nooit ruzie maar ja na dat getreiter snap ik het wel. Baalde er wel echt even van.
Hij had er blijkbaar wel veel stress van want hij heeft savonds nog even de hele slaapkamer (hij slaapt daar ook) gemarkeerd .
Wat sneu, wat zal hij zich onveilig gevoeld hebben!
Ja echt heel sneu! Hij is zelf zo zachtaardig . Komende dagen maar even extra goed opletten of hij nu geen stressignalen toont bij andere honden. Echt zonde hoe andermans honden (en opvoeding) voor slechte ervaringen kunnen zorgen. Maar daar weet jij natuurlijk alles van.
Ik vind uitvallen echt geen slechte opvoeding (wél soms een kwestie van baasje heeft weinig oog voor wat de hond fijn/niet fijn vindt) en vind niet dat dat gecorrigeerd moet worden. Zou hem inderdaad even rustig bij laten komen, geloof dat het 48 uur duurt oid voor adrenaline weer daalt
Ach wat sneu. Ik heb een hele zachtaardige reu die precies zo reageerde. Zocht nooit ruzie maar als een andere hond lelijk deed of hem treiterde klapte hij erop. Om de week erna beteuterd in een hoekje te liggen.
Verder wat @Bertha zegt. Wij zijn best lang bezig geweest hem het vertrouwen te geven dat wij het oplossen en hem uit de situatie halen.
Uitvallen is niet altijd een teken van slechte opvoeding maar ik vind wel dat als je een pup hebt van 6 maanden dat het jouw taak als baas is om je hond leren kennen, te reageren op signalen en proberen bij te sturen waar nodig. En dan is het jammer als dat niet gebeurt (ook door wat er gedeeld werd in de groep) en mijn hond daardoor een vervelende ervaring oploopt die zorgt voor verminderd vertrouwen.
Zeker, vind het inderdaad een kwestie van dat baasjes beter moeten kijken, maar dus geen slechte opvoeding
Vraagje, is het normaal dat een hond een tijdje blaft zodra de eigenaren weg zijn? De buren hebben sinds 2 maanden een jonge hond. Elke keer als ze weggaan blaft dat beest. Varierend van eventjes tot soms echt wel een half uur/uur.
Voorheen hadden ze een hond de verspreid overdag blafte maar deze doet t dus aan een stuk door zodra ze weg zijn. Kan t komen omdat ie nog jong is en t nog moet leren of zijn we gewoon weer fucked?