Hondentopic

Jaa dat kan wel hoor, maar inderdaad wel met geduld. Eerst oefenen met aan de bak wennen, ernaast zitten, de bak aanraken, erin staan en zitten etc en heel veel belonen. Als dat goed gaat, kleine stukjes gaan wandelen aan de hand en als je echt het gevoel hebt dat hij ontspannen is, dan ook kleine stukjes fietsen. Denk dat je een beetje moet aanvoelen hoe en wat maar zou het rustig aan doen anders loop je het risico dat hij een keer schrikt en er bang voor wordt. Het is wel ideaal om te hebben zo’n ding en ook leuk om naartoe te werken samen!

1 like

@1103 en @NoTime ook bedankt voor jullie tips en ervaringen!

Ja ik denk dat ze het gewoon eng en ongemakkelijk vond (prinses op de erwt hoor die hond van mij). Moeilijk om te zeggen of het ras een negatieve invloed gaat hebben. Het zijn niet de meest heldhaftige honden, maar ze overwint toch ook wel weer gauw nieuwe dingen, soms ook sneller dan verwacht. Dus gezien jullie berichten heb ik wel hoop en moet ik het maar gewoon gaan proberen!

3 likes

Oh neee, onze hond wilde de afgelopen dagen geen brokjes meer, en we dachten: kut echt onze eigen schuld, laatste tijd waarschijnlijk te veel snackjes en beetjes eten van ons gegeven waardoor ze kieskeurig is geworden, dus dan maar even the hard way en even geen snackjes tot ze weer genoegen neemt met haar brokjes

Zie ik net dat ze voor de eerste keer loops is! Ohhh arm dier, waarschijnlijk voelt ze zich dus gewoon echt niet lekker. Nu wil ik haar liefde en lekkere snackjes geven, maar zal eerst even met m’n vriend overleggen. :pleading_face:

2 likes

Oh neee ik vond dat ook zo zielig bij onze hond :pleading_face: Ze had toen inderdaad ook een paar dagen nauwelijks eetlust, maar dat trok vanzelf weer bij. Kleine beetjes gekookte kip voeren helpt misschien wel. Honden kunnen echter wel even zonder eten, dus zou me niet zo’n zorgen maken. Als onze hond zich niet lekker voelt dan geven we vaak ook wat kookvocht van de kip, zodat ze in ieder geval nog wat vocht binnenkrijgt.

Gewoon lekker veel knuffelen als ze dat wil, het gaat vanzelf weer over! En uiteraard voorzichtig zijn buiten.

2 likes

Ze vreet echt alles in no time op, behalve haar brokjes. Dus kan niet uitsluiten dat er toch ook wat verwend kieskeurig gedrag bij zit. :sweat_smile: Maar kan wel merken dat ze ook veel rustiger is, gaat veel meer in haar mand liggen enzo.

Haha ja volgens mij had die van mij dat ook. Kieskeurige dozen zijn het :upside_down_face:
Maar ze zal er ook ongetwijfeld last van hebben. Ik heb mijn hond zoveel mogelijk gelaten - ze was ook pas net een maandje bij ons dus wilde haar ĂŒberhaupt niet te veel pushen - en gewoon meer aandacht gegeven als ze daarom vroeg. Misschien is het fijn om haar buik een beetje warm te houden met een dekentje? Die van mij vindt liggen onder dekentjes sowieso erg fijn :’)

Ik laat haar ook maar
 We hebben een parketvloer, dus heb net zo’n broekje met inleggers gehaald om te proberen, dan kan ze iig door het hele huis gaan zonder de vloer te ruïneren, anders moet ze in de aanbouw blijven en dat vind ik zielig als wij ‘s avonds op de bank zitten, dan wil ze er altijd bij zijn. En ze gaat normaal ook ochtenden mee naar het kantoor van m’n vriend, dus zou fijn zijn als ze dan een paar uur zo’n broekje aan kan. Tot nu toe lijkt ze het wel prima te vinden, haar sexy broekje!

Edit: en anders verzinnen we wel iets met oude handdoeken ofzo.

Wij hebben echt enorm veel wassen gedraaid tijdens haar loopsheid. Ze probeerde zichzelf zoveel mogelijk schoon te houden, maar op een gegeven moment kwam er zo vaak een druppel bloed uit dat we gewoon overal oude dekentjes hebben neergelegd. Het broekje bleef bij haar ook niet echt goed zitten (was de goede maat maar zakte toch steeds af) en ze duwde hem ook vaak opzij, dus er lagen uiteindelijk regelmatig druppels bloed in huis.
Ik raad Vanish Gold powergel aan, alles is weer schoon geworden :sweat_smile: Succes!

1 like

Mijn hond heeft een beste vriendin in de buurt en speelt met haar zoals hij met geen andere hond kan spelen. Staat mijn pup vanavond voor de deur te piepen en te springen dat hij eruit moet dus ik na aarzelen toch maar mijn schoenen aangedaan en met hem naar buiten. Hij had wat diarree vandaag dus ik dacht nog “knap hoor dat hij dat zo aangeeft”.

Komen we twee straten verderop op het veldje en zie ik in de verte zijn beste vriendin lopen. Wilde hij dus naar buiten omdat hij haar rook (ze is loops) en helemaal niet omdat hij zijn behoefte moest doen :laugh:. Hij blafte en piepte ook de hele buurt bij elkaar toen zijn grote liefde mee naar binnen werd genomen :sweat_smile::pleading_face:. Dit is dus blijkbaar hoe het is als je puppy reutje een puber reu wordt? :thumbsup::joy:

10 likes

Oooohh zo lief :pleading_face:

1 like

Jup! Hier ook periode last van gehad, gelukkig zakt die “verliefdheid” als pubertijd vordert. Het kost wat tijd maar hij is hier overheen gegroeid.

1 like

Onze hond heeft de bank kapot gebeten tijdens het alleen zijn. :tired_face: hij had altijd moeite met alleen zijn maar we hadden echt vooruitgang geboekt. Gister ging ik weer oefenen met hem maar ik ben uiteindelijk naar huis gerend toen ik het live zag gebeuren op de camera haha.

Door de chemische castratie is hij aanhankelijker geworden en zijn we wat dit betreft eigenlijk weer terug bij af
 het is een schat van een hond maar vind dit zooo lastig. Ga maar weer contact opnemen met de hondenschool voor hulp. :slightly_frowning_face:

morgen mogen we bij de pups gaan kijken :pleading_face: heb er zo’n zin in! krijgen ook al weken dagelijks fotoupdates van de fokker, zo leuk omdat op die manier mee te maken.

8 likes

Ah wat spannend en leuk!! Echt super veel plezier alvast met die kleine prulletjes :smiling_face_with_three_hearts:. En hoe loopt het proces bij jullie? Mogen jullie zelf kiezen of wordt er voor je gekozen welk pupje bij jullie komt wonen?

thanks! ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat ik niet zeker weet of ik het droog ga houden hahaha

dat weet ik nog niet, maar dat zal ze morgen wel vertellen. ik ben gewoon zo benieuwd aaahhh zo gek dat we dan onze nieuwe beste vriend of vriendin gaan ontmoeten.

2 likes

Ik moet echt even iets opbiechten, weet me er helemaal geen raad meer mee.

Ik heb drie jaar geleden een hond geadopteerd uit het buitenland die a) nooit naar Nederland had moeten komen in mijn mening, 2) totaal misplaatst is in ons gezin.

En ik kan het niet meer aan. Na drie jaar durft hij nog steeds niet met mij mee te lopen, is hij nog steeds bang voor mijn vriend en elke andere man. Hij functioneert totaal niet in onze woonwijk. Hoe lief die ook is, ik kan het gewoon niet meer.

Hij leeft echt op van andere dieren/honden, nu mijn kat is overleden is die zo extreem ongelukkig in huis en er komt hier absoluut geen nieuw huisdier in. Hij hoort op een véél rustigere plek te wonen met andere dieren/honden. Niet bij ons.

Ik weet gewoon niet meer wat we moeten? Hij is mijn verantwoordelijkheid, want het is mijn schuld dat ie hier is, maar ik kan gewoon echt niet meer en heb er echt psychisch onder te lijden.

Wat verdrietig :disappointed: Misschien kun je contact opnemen met de stichting.

Ik ben het wel van plan. Ik vind het echt rot, hou echt van hem hoor maar dit is echt voor niemand goed meer. Ook niet voor hem.

De vrouw van de stichting was echt een kreng maar ja, daar zetten we ons maar even overheen.

Hopelijk werkt ze er niet meer. Zou ook een andere stichting kunnen proberen misschien? Of via je dierenarts vragen of zij weten wat je zou kunnen doen. Onze dierenarts heeft wel eens geholpen met het herplaatsen van honden.
En als je nog ergens twijfelt is dit misschien fijn voor herkenning En toch is het een lieve hond - sande druk Heb m zelf ook maar nog niet in begonnen.

1 like

Ik zag laatst voor het eerst een ‘herplaatsingscoach’. Misschien kan je bij zo’n persoon meer/beter hulp krijgen dan bij de stichting? In dit geval was zij degene die de selectie maakt en een baasje zoekt. Hoe verdrietig de situatie ook is, soms is houden van soms ook loslaten. Jij zit dagelijks in die situatie en als zowel jij als de hond doodongelukkig zijn, dan moet je soms minder populaire keuzes maken. Heel veel sterkte!