Hondentopic

Shit mijn hondje heeft tijdens het wandelen 1 walnoot te pakken gekregen en opgegeten. Op internet lees ik overal dat dit slecht is bij ‘teveel’. Het was er maar 1 die uit zijn schil lag, maar alsnog. Ze is maar 15 kg ofzo…

Bij twijfel gewoon altijd de dierenarts bellen

1 like

Hoe gaat het nu met haar?

Misschien ter geruststelling, mijn hond is ongeveer even zwaar en had ooit een heel zakje met pure chocolade eitjes stiekem opgegeten. Kwam pas erachter toen hij moest overgeven van de folies wat om zo’n eitje zit. Ik in paniek, dierenarts kon niks doen, vreselijkste nacht van mijn leven maar na heel wat kotsen, veel drinken en diarree heeft hij het overleeft. De dag erna at en dronk ie weer normaal.

2 likes

Worden de puppers nog een beetje verwend vandaag?
Pixeltje heeft een prachtig roze bontje gekregen :stuck_out_tongue_winking_eye:

15 likes

Lief! Die van mij heeft een bot gekregen en laat nu al de hele avond gore stink scheten :nauseated_face::joy:

1 like

Die van mij heeft een bot gehad en gisteren kwam de waterblazer binnen en net heeft ze het snoer doorgeknaagd😑

Gelukkig het snoer niet in het stopcontact maar wel zonde van het geld. Misschien is dit haar manier om te melden dat die blazer een slecht idee is haha

O nee dat is balen. Misschien kun je het nog opgeven bij de verzekering (inboedel)?

Oh nee!!! Wat stout!

Oh helemaal niet aangedacht kan dat nog wel is proberen. Thanks voor de tip!

1 like

Dankjewel voor het vragen! Alles is goed gegaan, heb haar in de gaten gehouden maar niks aan de hand.

2 likes

Wij gaan morgen op vakantie en nu heeft onze hond net bloed overgegeven :worried:. Heb de dierenarts gebeld, die klonk niet heel erg ongerust maar vanwege onze vakantie gaan we zo toch even langs.

Veel bloed? Onze hond heeft wel eens een virus gehad waardoor hij veel moest spugen en toen was er een vaatje geknapt. Was ik suuuuuper erg van geschrokken maar dierenarts vond het ook niet zo spannend

Nee, niet super veel. Bloed lijkt altijd al veel vind ik, zeker vermengt met speeksel/slijm. Maar eerst gaf ze een beetje modder-achtige substantie over maar dan licht rood met wat rode vlekken er in. Daar twijfelde ik over, maar daarna kwam er nog echt helder rood slijm. Ze heeft de afgelopen dagen niet eerder over gegeven of iets geks gegeten (dat wij weten) en ze gedraagt zich verder ook normaal. Heb wat foto’s gemaakt voor de dierenarts, zo maar even kijken wat ze zegt. Vind het gewoon kut dat we haar de komende dagen dan niet (zelf) extra in de gaten kunnen houden :pensive:

Ohh ze gaat niet mee op vakantie?
Hopelijk valt het mee en ben je zo gerustgesteld!

Nee, we gaan een weekje naar Curacao dus ze kan niet mee. Ik hoop het ook! :crossed_fingers:

Oh nee, dat is wel het laatste wat je wilt voor je op vakantie gaat… Waren jullie al veel in huis bezig met inpakken enzo wat voor stress kan hebben gezorgd?
Wij waren voor onze vakantie al twee dagen van tevoren gaan inpakken en de ochtend voor vertrek had ze diarree en moest ze veel braken. Ze leek ook te denken dat ze niet mee mocht (mijn ouders bleven tijdens onze vakantie in onze woning en daar bleef ze met zo’n sip hoofd naast staan terwijl wij de auto inpakten), maar toen we eenmaal onderweg waren was er niets aan de hand, hele vakantie ook geen gekke dingen meer :woman_shrugging:t2:

Ah wat zielig dat ze zo sip was :pleading_face:. Maar nee, niet echt mee bezig geweest nog, maar je weet nooit wat er in dat koppie omgaat. Ben net terug van de dierenarts en die vermoedt een klein sneetje in het maagvlies, misschien wel door het gras. Ze dacht ook dat het maar weinig bloed was, maar dat het vooral veel lijkt icm slijm. De hond (zo gek om haar naam niet te noemen :sweat_smile:) krijgt nu 2 dagen maagbeschermers en dan zou het beter moeten gaan. Ik hou haar vandaag gewoon nog extra goed in de gaten en hoop dat ze niet meer over hoeft te geven :crossed_fingers:. Maar ga wel met een dubbel gevoel weg nu.

2 likes

Hoe is het intussen? Hoop dat het rustig is.

Mijn hond loopt soms ineens een paar stapjes mank met zijn rechter voorpootje. Als ik kijk en voel, kan ik niets ontdekken en geeft hij ook geen pijnreactie. Heb nu de nageltjes even geknipt, hoop dat dat helpt. Wel gek dat het gewoon af en toe maar een paar stapjes is en dan weer helemaal niet. Anders toch maar even naar de dierenarts. :unamused:

Onze hond is nu voor het eerst sinds we haar hebben een hele avond bij mijn ouders en heb er gewoon buikpijn van :frowning: Ze is eerder wel bij een vriendin geweest maar onze hond is met haar veel chiller. Denk dat ik er maar moeite mee heb dan zij zelf :’)

2 likes

Herkenbaar, moest laatst toen we s avonds een feestje hadden ‘s ochtends huilen omdat hij er niet was, miste hem zo. Echt zo overdreven haha

1 like