Je pupke is geboren gefeliciteerd met je aanstaande ouderschap
thanks! haha ik zei ook tegen mân vriend dat we nu een soort van ouders zijn geworden en daar kreeg hij helemaal zenuwen van
Nu mag ik van mezelf ook al dingen gaan kopen.
Gefeliciteerd! Super leuk ook om alvast spulletjes te verzamelen. Dat draagt bij aan de voorpret. En dan toeleven naar het moment dat je ze voor het eerst in het echt kan gaan zien. Heel leuk en spannend vond ik dat .
Ik ben nog elke dag blij dat ik mijn lieve puppy heb genomen en hij is ondertussen alweer bijna 6 maanden . Gaat zo snel.
Is het een jongetje of een meisje? Ja tijd om de babykamer in orde te maken hoor!!!
@Koffiebroodje wat een lieverd!
@Bertha hehe! dat weet ik nog niet, ik heb zelf geen voorkeur dus ligt er een beetje aan wat de andere mensen willen en wellicht ook welke zij voor ons kiezen? of misschien kiest de pup ons wel.
Wat leuk dat jullie binnenkort een hond zullen hebben! Dat van het ouderschap is wel echt waar, haha. Ik weet nog de eerste dagen dat onze hond bij ons was, ik maakte me zoân zorgen om alles en moest elke keer bijna huilen als ik naar haar keek hahaha. Ben sinds we een hond hebben ook nog verliefder op mijn vriend
O ja maar hebben ook wel vaker discussies over bijvoorbeeld de opvoeding haha, echt een gezin dus.
Ja en je moet ook ineens altijd met een extra gezinslid rekening houden! Kunt niet zomaar ineens de hele dag van huis
Zo herkenbaar haha. Onze pup was echt niet de makkelijkste en ging ook nog eens supersnel puberen. Mag toch hopen dat een baby vergelijkbaar is anders kan ik dat niet aan hoor
Gefeliciteerd @macklemore ! Ik genoot ook heel erg van de voorpret, lekker puppyknuffelen
Geen zorgen!! đ„Č
Ja ik hoop dat dit dus echt echt waar is wat ik wel heel leuk vond is dat je echt die eerste weken helemaal vertederd bent en jouw puppy zo knap is, ik was zo voorzichtig. Toen dacht ik âOoh zo voelt dat dus ongeveer als je moeder bentâ.
Ja ook dat. We wilden gisteren samen naar een feestje, maar we hebben nog steeds geen goede oppas gevonden hier. Toen is mijn vriend dus thuisgebleven voor haar, maar het is wel nog leuker thuiskomen
waah, over twee en een halve week mogen we gaan kijken!
alvast op de zaken vooruit lopend: wat namen jullie mee toen jullie een pup ophaalde?
Ah zo leuk en spannend!!
Toen we onze hond ophaalden hadden we een halsbandje en riempje mee en verder volgens mij niks⊠Maar de volgende keer zou ik wel iets van een kussentje of mandje meenemen om de pup in te zetten in de auto (op schoot), of misschien wel een reisbench als ze al vaker in een bench gezeten hebben. Het was/is onze eerste hond en ik vond die reis naar huis best spannend, ze was namelijk best druk en wilde ook niet stil zitten en het was voor ons allemaal nieuw dus die rit vond ik achteraf niet zo relaxed. Goed dat je hier nu alvast over nadenkt!
Het is even afhankelijk van hoe lang je moet rijden, wij moesten best een eind in de auto zitten dus hadden een halsbandje, riem, klein kluifje & snoepje, water, handdoek voor eventueel ongelukje.
Leuk! Wij hadden een dekentje mee. Hij heeft de hele weg in dat dekentje geslapenâ„ïž
Wij kregen een enorm pakket mee van de fokker haha. Het was een korte rit dus we dachten verder niks nodig te hebben (pup bij mij op schoot). Achteraf had ik wel een doosje oid mee willen nemen waar je hem in kan leggen met een handdoek. Ik heb 25 minuten lang met een gillende en wurmende pup in mân armen gezeten hahaha. Nog steeds kan hij heel goed piepen als hij het ergens niet mee eens is dus we hadden wel een beetje pech wat dat betreft. Hij was ook zo bang
Ik heb een oppashond mee gehad op een weekendje weg en ben nu helemaal verliefd en wil zo graag zelf ook een hond. Heb altijd gedacht dat het voor mij per definitie niet te overwegen was, maar begin daaraan te twijfelen. Weet alleen niet hoeveel daarvan ingegeven is door de realiteit, en hoeveel gewoon komt omdat ik zo graag wil.
Ik woon alleen op een appartement zonder buitenruimte. Ik was de laatste periode meestal weg van huis tussen half 9 en 6 voor werk ongeveer. En dan 2 keer per week savonds nog andere verplichtingen. Dus dan kan het voor mijn idee gewoon niet, de hond zit dan hele dagen alleen thuis en kan niet eens naar buiten. Lijkt me gewoon zielig.
Maar nu zou ik een tweetal dagen per dagen structureel thuis gaan werken, waardoor er maar 2 dagen overblijven. Mijn vriend die om de hoek woont wil best ook op de hond passen overdag, en hij is wel veel thuis en heeft een tuin.
En nu zit ik zo te twijfelen. Ik heb nog nooit een hond gehad dus ik kan het lastig inschatten⊠Wil een eventuele hond wel een fijn leven geven, anders liever niet⊠zou dan ook wel een volwassen hond nemen, en dan een rustig type die niet hele dagen buiten wil lopen / putten graven Enzo.
Hoe beslis je of het kan??
Je woning hoeft niet per se een probleem te zijn, mijn hond is gemiddeld groot en zou prima kunnen op een appartement zonder buitenruimte. Kun je niet voor wat langer (bijvoorbeeld een week of twee) op een hond passen om te zien hoe dat samengaat met je dagelijks leven en je ziet tegen welke dingen je aanloopt?
Ik zou vooral niet onderschatten hoeveel tijd een hond - vooral in het begin - nodig heeft om te wennen. Ook een volwassen hond is niet âafâ, die moet zich ook maar weer aanpassen aan een nieuwe situatie en heeft vastigheid nodig. Je kunt hem in die wenperiode niet zomaar elke keer van hot naar her slepen (kan natuurlijk wel, maar lijkt me voor de hond zelf niet wenselijk). Mijn vriend en ik woonden ook nog niet officieel samen toen we voor een hond gingen kijken - al was ik al bijna nooit meer in mijn eigen woning - maar toen we haar gingen adopteren hebben we besloten dat ik bij hem introk, zodat ze Ă©Ă©n duidelijk thuis zou hebben.
Daarbij hadden we een hond geadopteerd die bijna 3 jaar was, maar ook daar hebben we met name in het begin heel veel tijd en aandacht aan moeten besteden. Ze werd wel snel wat zelfverzekerder en comfortabeler, maar richting een jaar later ging ze ineens weer met sprongen vooruit en leek ze pas echt âzichzelfâ te worden.
En ja, de beslissing of het wel of niet kan is inderdaad moeilijk, maar wel fijn dat je er zo goed over nadenkt! Ik had net als jij nog nooit een hond gehad, dus ik kon ook niet helemaal inschatten wat het nou Ăšcht betekende om een hond te hebben. Je leven wordt grotendeels bepaald en ingericht door je hond. Je kunt niet altijd meer spontaan iets doen en sociale dingen komen op de tweede plaats te staan (zie de posts van een paar dagen terug over het honden-âouderschapâ ).
Ik had het daar laatst nog met mân vriend over. Je maakt een inschatting van hoeveel tijd iets kost, maar pas als je het meemaakt kan je zeggen of het een goede inschatting was. We wisten wel dat een puppy veel tijd kost, maar men wat was ik moe haha.
Ik heb eenzelfde soort situatie en dat gaat prima. Sinds onze hond een half jaar is gaat hij 2x per week naar een dagopvang als ik naar kantoor moet. Het is voor mij een no-go om een hond van 9-5 alleen te laten, en die van ons is gek op andere honden. Alleen de eerste puppyfase is lastig. Ze zijn nog zo piepjong. Ik werkte toen nog thuis en als ik weg moest ging hij naar familie. Ik zou wel over die 2 avonden per week nadenken. Kan je hond dan mee? Anders zie je je hond toch wel heel weinig.