Fijn dat je proef kan draaien! Hopen dat het wat is. Ben wel heel benieuwd hoe het was, als de eerste keer erop zit! Voordat wij behendigheid startten hebben we een combicursus gedaan waarin je van alles kon uitproberen. Dat was ook een leuke manier van ontdekken wat bij je hond past. Behendigheid is idd met toestellen. Springen, loopplank, tunnels, slalom, wip etc. Erg leuk om te doen met een hond die baasgericht/gehoorzaam is en van bewegen houdt. Helaas is onze hond nu te oud ervoor, ze kreeg te vaak blessures (verstappen en door haar rug).
Ooohh zo cute
De hond van mijn ouders is een paar nachten logeren bij me❤️ hij is zo lief. Heerlijk wandelen samen en altijd blij om me te zien. Hopelijk ooit een eigen hond
Ah wat gezellig! Fijn ook voor jou en je ouders dat hij af en toe bij je kan logeren. En wat een leuke knuffel heeft hij, haha.
Wij zijn inmiddels bij de renbaan geweest en wat een avontuur, haha. Ze zeiden dat we onze hond eerst even konden optillen zodat ze mee kon kijken over de rand van de renbaan, en toen de eerste honden langskwamen werd ze al helemaal enthousiast. Later mocht ze even alleen achter de ‘prooi’ aan. Ze begreep het eerst niet, maar toen rende ik een stukje mee en ging ze er ineens als een speer achteraan. Halverwege de baan kwam ze wel terug omdat ze toen volgens mij door had dat ze wel erg ver van ons vandaan was Maar ik had haar nog nooit zo’n lange afstand zien rennen en was eigenlijk wel onder de indruk dat ze die sprint zolang volhield. Binnenkort gaan we weer, want ze leek het erg leuk te vinden. Ze kwam ook echt als een blij ei weer terugrennen haha.
Ahhh!!! Wat leuk man!!
Viel het mee met het spugen en diarree laatst?
Gelukkig wel! Het is bij alleen die ochtend gebleven, toen ze doorhad dat we gewoon weer samen weggingen (en de stress dus weer verminderde) was ze chill en was alles weer normaal.
Aaahw haha die foto, zo schattig! Wat leuk dat het zo goed beviel
Onze hond is weer flink ziek, we dachten dat hij weer iets had gegeten. Maar we komen net van de dokter en die denkt dat het ernstiger is. Hij heeft wat medicijnen gekregen tegen de misselijkheid maar als hij de komende dagen niet opknapt moeten we gaan denken aan lever of nierfalen. Ze begonnen zelfs al over de kosten om in te laten slapen, vond ik wel heftig. Zo zielig voor hem, je ziet gewoon dat hij pijn heeft en hijgt helemaal.
Oh nee wat heftig! Is 'ie veel aan het braken?
Nu maar hopen dat hij snel opknapt. Zo zielig, en rot ook dat je niets kunt doen. Veel sterkte in ieder geval!
Jaa, heel veel. En hij wilt ook helemaal niets eten. Hoop dat het toch gewoon een virus is. Dankjewel!
Oef jemig wat naar, hopelijk toch gewoon een virus, sterkte!
@Koffiebroodje ik denk dat ik daar ook maar mee begin. Ga morgenochtend langs de dierenarts even hallo zeggen voordat we volgende week voor zijn prik gaan dus dan vraag ik het gelijk. Fijn om te horen dat het goed werkt!
@Bertha haha ja het bijten vind ik tot nu toe helemaal niet erg want hij heeft nog een paar tanden die door moeten komen en volgens mij heeft hij echt last van. (Kauw)speelgoed snapt hij alleen nog niet helemaal dus tot nu toe werken stukjes wortel uit de koelkast het beste. Poep in huis hebben we nog niet gehad! Eerste dag alleen twee keer een plasje en gisteren een keer, valt me alles mee. ‘S nachts nemen we hem preventief mee naar buiten maar dan hoeft hij ook bijna niet en slaapt aardig door zonder veel piepen. Ben wel echt kapot (slaap zelf niet door de stress) ondanks dat mijn vriend tot 4 uur bij de pup slaapt en daarna ik tot 6/7 afhankelijk van wanneer hij wakker is. Ik weet niet zo goed hoe we dit gaan uitfaseren gezien er een hele verdieping tussen zit en wij bij hem slapen zodat we er makkelijk uit kunnen voor een plasje en geruststelling.
@Sax een mini labradoodle! Ah het is fijn om te horen dat alles goed komt. Hij doet het echt al heel goed maar ik vind het zo moeilijk om die angst om iets verkeerd te doen los te laten. Er zijn naar mijn idee zoveel dingen waar je op moet letten en hem aan laten wennen. Hij is ook echt bijna niet geïnteresseerd in eten en beloningen en dus ook nog niet echt in speeltjes, dus ik support en beloon hem nu naar met mijn stem en een aai. Zondag beginnen we gelukkig met een cursus. Vriezer overweeg ik ook nog trouwens.
bonus foto: gelukkig maakt mijn vriend nog foto’s ik heb er welgeteld twee gemaakt waarvan een omdat hij zwart is ik niet snapte hoe hij lag te slapen in zijn bench haha.
Van deze nieuwbakken puppymama tegen de andere kan ik zeggen: alles komt goed! Ik vond het de eerste weken heeeel zwaar en was ook bang dat ik dingen fout zou doen/dingen niet snel genoeg zou leren etc. Maar ondertussen is hij nu vier maanden en is het een modelpuppy. Natuurlijk sta je de hele dag aan en moet je je bewust zijn van wat je met hem doet maar het komt ook deels gewoon vanzelf goed. De eerste periode is het toch vooral ook veel wennen aan elkaar en elkaar leren kennen. Als dat eenmaal zover is dan merk je dat er grote stappen gezet worden in de ontwikkeling.
Mijn pup had in het begin ook geen interesse in het kauwspeelgoed of snoepjes maar dat kwam inderdaad ook doordat z’n tandjes niet helemaal doorgekomen waren. Het nylabone puppybotje vond hij wël fijn om op te bijten! En er zijn ook kleine trainingssnoepjes in de vorm van gedroogde (lams)long en die gaan er ook goed in. Oh en gekookte kip! Dat at lekker makkelijk weg en hij is er nog steeds dol op.
@Coco is je hond al aan de beterende hand? Hopelijk wel en anders nog veel sterkte!
@Sax leuk je verhaal over de renbaan! Wat lijkt het me ook leuk om je hond dan zo hard te zien gaan en zoveel plezier te hebben.
@Vaski ook hier een pup van 4 maanden en herken je gevoel 100%, Ook nu heb ik daar af en toe nog last van haha. Hier was/is de Nylabone trouwens ook een grote hit!
Even een random braindump: wat is het toch extra fijn om een hond te hebben wanneer je verdrietig bent. Heerlijk om door hem getroost te worden. Dat maakt alles toch weer een stukje beter
@Coco Hoe is het nu met je hond?
@Vaski Wat een lief koppie, en wat fijn dat het de eerste dagen al zo goed gaat! En die angst hoort erbij, ik wilde ook niets verkeerd doen maar fouten maak je toch wel (ook al google je alles). Voor je hond is het natuurlijk ook nog wennen, dus logisch dat hij nu misschien nog niet zo geïnteresseerd is in eten. Komt allemaal vanzelf.
En succes met een donkere hond, dan kun je in het (half)donker niet zien of 'ie vredig ligt te slapen of je creepy aan ligt te staren, haha. Mijne is ook donker en moest daar echt aan wennen
@Amoruccio Fijn is dat hè! Mijn hond troost me niet in de zin van bij je komen zitten als je je rot voelt, maar als ik een rotdag heb dan weet ze me altijd te laten lachen tijdens een wandelingetje. Dat heeft me vorig jaar echt door de herfst en winter heen geholpen, heb daar altijd veel last van.
Ahh ik zie net een Facebook post voor een adoptie stelletje en ik ben echt verliefd op het zwarte hondje, moet je dat koppie nou zien en mijn eigen hond kijkt regelmatig net zo pissig als de bruine dus dat kan ik ook wel waarderen
Ahhhhh die blikken echt zo lief
Nu maar hopen dat iemand van hier ze kan adopteren en dan heel vaak foto’s plaatst
Jaa het gaat gelukkig weer wet beter! Hij eet weer en is redelijk vrolijk!
Heeft er iemand misschien tips over het bijtgedrag van een pup richting andere honden?
Mijn pup is 4,5 maand en logeert nu voor een week bij vrienden met een pup uit hetzelfde nestjes. Super leuk, behalve dat onze teefje nogal bijterig speelt met het andere teefje. Ze laat bijv. niet los als de andere pup piept of de grens aangeeft.
Ik weet niet zo goed wat we hier tegen kunnen doen. Ik heb al aangeven dat ze dan het spel moeten beëindigen en haar dan een time out moeten geven. Maar misschien zijn er hier mensen met betere tips
Met andere honden gaat het gelukkig wel goed
Hahaha ze kijkt ook echt op elke foto zo
Hoi allemaal! Sorry dat ik weer even binnenval, maar ik heb een vraagje en hoop dat iemand me hier misschien verder kan helpen.
Ik heb een aantal weken terug een hondje (pup) geadopteerd uit Portugal via een nederlandse organisatie. Nu bleek bij aankomst (ze was 17 weken net) dat ze niet voldoende was gevaccineerd, nl. slechts 1 vaccinatie tegen parvo en de hondenziekte en 1 keer rabies (wat dan wel weer oke is). Na 2 dagen bij ons is ons hondje ernstig ziek geworden en overleden. De organisatie gaf ons de schuld omdat we naar de dierenarts geweest waren voor een check-up en die heeft toen aanvullende vaccinaties gegeven. Na autopsie blijkt dat ze ontegensprekelijk aan Parvovirus is overleden.
Op zich wil ik gewoon zo snel mogelijk dit hele gebeuren afhandelen en ben ik er volledig klaar mee en wil ik kunnen helen, maar langs de andere kant vind ik ook dat men zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Heeft er iemand ervaring met het terugkrijgen van de dierenartskosten via een organisatie die niet heeft gehandeld zoals gemoeten? Of is dit zo goed als onmogelijk als ze niet in het contract zeggen dit te zullen doen.