Hondentopic

Ik ga binnenkort met mijn hond naar de renbaan om te kijken of ze het leuk vindt en ik ben nu al zo excited. Ze rent namelijk onwijs graag, maar de losloopstukken zijn soms gewoon niet altijd geschikt daarvoor, en de omstandigheden zijn ook niet altijd handig. Ik hoop echt dat ze daar snapt dat ze achter iets aan kan rennen, want buiten kan ze echt maar heel weinig wat langere afstanden afleggen en vind dat soms zo zielig :pleading_face:

8 likes

Wat leuk!!! Ik heb wel eens gelezen dat een ander tuigje aandoen voor je iets speciaals gaat doen kan helpen dat de hond weet dat het alleen dan kan. Ik weet anders ook niet zo goed hoe je dat duidelijk kan maken aan je hond haha. Echt superleuk wel, dat gaat ze vast fantastisch vinden!

Ik bedoelde meer of ze snapt dat ze achter dat ding aan moet rennen, maar denk dat ze het wel snapt als ze andere honden erop ziet ‘jagen’.
Denk ook dat ze het leuk gaat vinden! En anders heb ik zelf sowieso een goede dag want dan ben ik omringd met allemaal lieve honden haha.

1 like

Mijn hond was al vroeg onrustig en toen ik met haar naar buiten ging had ze diarree + overgeven :pensive: Dit heeft ze eigenlijk nooit dus ik maak me natuurlijk meteen zorgen, maar denk ook dat het misschien stress is omdat we vandaag op vakantie gaan en dus gisteren al bezig waren met inpakken etc. We zijn wel eerder weggeweest en dan oogt ze ook altijd onrustig, maar nooit met een effect als dit (en ze gaat ook altijd mee). Reageren jullie honden dan soms ook op deze manier?

Nee en wij hebben echt een zenuwpees! Maar er heerste laatst wel een hondengriep! Hopelijk valt het mee!
Edit: en meestal valt het gewoon reuze mee hoor. Honden kunnen wel wat hebben.

Zijn er hier mensen die hun hond barf voeren? Wij zijn hier gisteren op aanraden van onze puppycursus mee begonnen. We hebben een berner/Zwitserse sennen reutje, die nu met zijn 15 weken al ontzettend hard is gegroeid. Om zijn spieren optimaal te laten ontwikkelen en dus hopelijk ook niet te snel zijn we dus overgestapt. Nu lees ik online dat honden naast het vlees nog andere voedingsmiddelen/stoffen nodig heeft, wat ons op de info avond niet echt vertelt is. Daarom dus de vraag aan de mensen die dit ook voeren, hoe ziet een maaltijd er bij jullie uit?

Ohja en om ons ook nog even voor te stellen; dit is onze reus Mylo!

30 likes

Ahhh wat een knapperd!

Wij hebben nooit barf gevoerd maar wel KVV en zelf bereid. Maar het zelf bereide was dan wel een recept van een voedseldeskundige. Moesten dan ook twee soorten olie en een pot met stink poeder erdoor doen! Wel belangrijk om heel compleet te voeren, zeker als je hond nog in de groei is. Er is volgens mij wel een barf forum trouwens, Miss daar om hulp vragen https://www.barfplaats.nl/

1 like

Wat een leukerd! De ouders van mijn ex hadden ook altijd berner sennens en vond ze altijd zo lief, echt schatjes.

1 like

@Sax ben je ondertussen al bij renbaan geweest? Benieuwd wat je hond ervan vond!

@Amoruccio mijn pup krijgt brokken op advies van de de DA dus helaas geen tips maar wilde wel even een complimentje maken aan dat knappe koppie van je :heart_eyes:.

@Bertha hoe gaat de alleen zijn training met je hond?

Met mijn pup gaat alles goed! Hij is een stuk rustiger en dat is voor ons allebei heel fijn. En hij luistert zo goed en is zo slim dus dat is echt heel fijn bij het aanleren van nieuwe dingen. Jammer wel van de intelligentie spellen die hij in 5 minuten leeg heeft :joy:. Maar voordeel is wel dat hij in de bossen braaf terug gerend komt en ook tijdens het spelen met andere honden is het geen probleem om hem even bij me te laten komen. De hoeveelheid brokjes in het begin hebben daar goed bij geholpen haha. Ben benieuwd of het gaat veranderen komende weken want dan is hij alweer 4 maanden oud :scream:. Tot nu toe is hij buiten en op bezoek echt een model puppy dus hopelijk blijft dat zo :joy:. Alleen hij is soms wel wat eigenwijs. Als hij geen zin heeft krijg ik ook niets met hem gedaan. Dat is vaak tijdens de puppycursus zo en daar lijkt het dus alsof hij niet luistert haha maar gelukkig is dat uurtje daar minder belangrijk dan thuis!

3 likes

Barf niet maar geef duck, kvv. En wissel de soorten en vis af. Met ons eet ie vaak wat groenten mee.
Snack komkommers zijn laatste tijd handige snack ipv een dentastick.

Wat een lieverd!! zo leuk dat gevlekte neusje ook, te schattig.
Ik zou me even verdiepen in het verschil tussen KVV en BARF als ik jou was. Hier hangt namelijk vanaf wat je voert en wat je zelf nog toe moet voegen.
Ik zelf zou het lastig vinden om een pup in de goei vers te voeren omdat daar de voedingsstoffen niet altijd helemaal gegarandeerd en afgewogen zijn zoals bij brok wel het meer het geval is, hier is vast ook online wel wat over te vinden. Succes met je zoektocht op het internet hahaha, vlees vs brok staat vaak lijnrecht tegenover elkaar en ook binnen de BARF groepen wordt nog aardig gediscussieerd. Iedereen raadt een beetje zijn eigen ding aan, waar je zelf een beetje op zoek moet gaan naar wat het beste is.

(Ik voer zelf geen vlees, wel tijdelijk in het weekend KVV gevoerd om te proberen of dat voor de darmflora goed zou doen. Hij vond het heerlijk en werd helemaal gek wanneer ik het in zijn bak deed maar de afwisseling van door de weeks brok, weekend vlees was te intens zijn darmen helaas)

1 like

Ik heb een logeerhond thuis. Een straathond uit Roemenië, super lief wanneer hij je kent, maar hij is zo bang. Soms schrikt hij gewoon van onkruid wat tegen hem aankomt als hij in de tuin zit. Hij staat echt continue aan en kan nooit helemaal relaxen omdat hij altijd zo op zijn hoede is. Op straat blaft hij ook mega naar andere honden, puur omdat hij zo bang is. Zo sneu.

Wat een cutie!

1 like

Wij geven van die pipetjes, via de dierenarts. Heel af en toe verandert het mek wat ze aanraden omdat de werking dan verminderd oid? We geven het iets minder vaak dan aangeraden en ook alleen in de warme maanden. Gaat al 10 jaar prima :+1:

@Sax wat leeeeeuk dat jullie gaan racen! Kan je daar gewoon eenmalig heen of ga je een cursus oid doen? Ik heb een tijdje terug behendigheid gedaan met m’n hond, dat vond ze geweldig. Dat was echt heel leuk om te zien én goed voor onze band.

2 likes

Dankjewel voor je reactie! Ik was online een beetje rond aan het kijken wat de mogelijkheden waren en toen stuitte ik natuurlijk op websites en fora met negatieve berichten over chemicaliën. Je hebt natuurlijk ook allerlei opties als halsbanden, pipetten, pillen en toen wist ik het even niet meer. Maar ik denk dat ik het ook nog met de dierenarts overleg wanneer we onze pup hebben.

———————

We gaan zaterdag onze pup ophalen en hoewel ik al maanden bezig ben met voorbereiden ben ik zó bang. Gelukkig is mijn vriend echt het tegenovergestelde en ziet heel goed in hoe mijn angst onrealistisch is. Ik zie dat ook wel maar heb alsnog een hoofd met doemscenario’s en een lijf vol spanning.

2 likes

Ik vind voerwijzer heel fijn voor informatie en om verschillende merken te vergelijken. Eigenlijk wilde ik voor KVV gaan maar we hebben niet genoeg ruimte in de vriezer dus nu heb ik naar mijn idee een goede brok voor puppy’s gevonden als alternatief.

1 like

Ik gebruik pipetten voor de pup. Hij reageert er niet op en tot nu toe teken- en beestjesvrij en we zijn al regelmatig naar het bos/gras/duinen geweest. Wellicht dat ik in de toekomst nog eens zo’n kralen(?)halsband overweeg maar voor nu werkt dit prima.

Ik heb dus qua voer altijd een hele studie ervan gemaakt en allemaal dingen overwogen en toen allemaal KVV programma’s samengesteld (wij hadden 1 la voor kvv in de vriezer) en uiteindelijk krijgt hij nu echt bagger voer omdat hij een afwijking heeft en voor alles allergisch is geworden
Dus overdenk het ook niet :stuck_out_tongue_winking_eye: zou zeker geen supermarkt voer geven maar als je een beetje op voer wijzer kijkt en bedenkt wat je max is kom je er dan vast wel uit. Als ik het over kon doen had ik me er minder druk om gemaakt. Maar ja zo met heel veel natuurlijk. @Vaski ik vond het ook allemaal heel spannend en vond het heel erg als hij dan beet terwijl dat gewoon puppy eigen is en niet zo bijzonder. En het is ook letterlijk niet erg. Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar echt, veel dingen zijn gewoon een fase en je gaat zelfs het puppy geknaag missen op een gegeven moment en natuurlijk dat lekkere zachte kale puppy buikje :heart_eyes: al ben ik de poep in huis nooit gaan missen :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik heb door me overal zorgen om te maken echt veel minder leuk gemaakt voor mezelf. Terwijl als ik nu dat snoetje zie ik daar echt geen drol van begrijp

@Koffiebroodje Nog niet, hopelijk deze week! Hangt een beetje van het weer af ook.
@Koda Ze mag langskomen terwijl de andere honden trainen, en als die klaar zijn mag ze zelf op de baan achter iets aanrennen. Als dat bevalt kan ze lid worden (dit klinkt echt alsof je met je kind naar een sportproefles gaat haha). Is behendigheid met van die toestellen enzo? Of heb ik vroeger te veel naar dat programma van Martin Gaus gekeken? Vond dat altijd heel fascinerend, haha.

@Vaski Spannend! Wat voor hond krijgen jullie ook alweer? Zou echt handig zijn als iedereen in haar titel of profielfoto de soort hond zou hebben staan, weet maar van een paar mensen wat voor hond ze hebben haha. Ter geruststelling: wij hebben onze hond nu alweer bijna een jaar (de tijd vliegt voorbij, echt bizar snel gaat het!) en ik had ook paniek toen we hoorden dat we haar mochten adopteren. Ik ben hier toen ook gerustgesteld dat het allemaal wel goedkomt, en dat is zeker zo! Het leven is echt zoveel leuker met hond, kan me nu niet meer zonder voorstellen :smiling_face_with_three_hearts:
En ik heb vorige week een kleine vriezer aangeschaft voor haar kvv, dat kun je eventueel ook nog overwegen in de toekomst! Indien je per se kvv wilt geven natuurlijk, want er zijn ook genoeg prima brokken. Ik startte met brokken maar de hoeveelheid schijt die ik ervoor terugkreeg werd me toch teveel.

1 like

Met brokken poept ie inderdaad veel meer! Ook met gestoomd eten.
Dit geven vaak op vakantie omdat ik dan geen vriesvoer mee wil slepen.
Vaak van renske. Reden dat ik naar kvv was overgestapt omdat hij na 1 jaar opeens geen brok meer wilde eten. Nu weer wel, hij denkt dat het nu koekjes zijn.