Hondentopic

Jeetje wat een verdrietig verhaal :disappointed: ik denk dat je het beste kan bellen naar het juridisch loket. Zij kunnen inhoudelijk/juridisch uitleggen hoe sterk je staat. Verschrikkelijk ook dat die organisatie direct met de vingers naar jou wijst. Een gezonde puppy sterft toch niet binnen zo’n korte tijd…

1 like

Wat verdrietig, ik denk inderdaad juridisch loket bellen.
Had je iets ondertekend, soort contract of iets? Misschien dat daar nog wat in staat.

Mijn tante heeft ook zoiets gehad maar dan bij, achteraf gezien een broodfokker geen hulp organisatie. Ze was boos geworden en kreeg toen een nieuwe pup.

Lijkt mij sterk dat ze parvo krijgen van een prik die (misschien) iets te snel is ze gezet. Als dat het geval is.

1 like

Ben ik weer met een vraag :sweat_smile: Voor degenen die kvv voeren, geven jullie compleet voer of voegen jullie zelf een supplement toe? Ik heb nu steeds complete mixen maar er is meer keus in vlees zonder pre-mix en ik las dat afwisseling juist goed is. Hoe doen jullie dit?
We hebben haar inmiddels een jaar en ben nog steeds zoekende met voeding af en toe.

@Lennon Heb je al contact gehad met het juridisch loket?

Ik geef meestal compleet met zo af en toe iets anders ertussendoor, zoals een pens mix oid. Als je meestal compleet voert kan een dagje iets zonder premix geen kwaad hoor!

2 likes

Eerste keer dat ik in dit topic iets post, maar hopelijk niet de laatste keer, haha.
Mijn vriend en ik zijn serieus aan het overwegen om een hondje te nemen. Nu is het zo dat ik eerst een andere baan moet hebben waar ik minder kan werken (of in ieder geval thuis) mijn vriend werkt voor zichzelf en zou hem mee kunnen nemen naar het werk.
We hebben nu een jaar 2 hele lieve katten en zij kunnen af en toe wel spelen met andere hondjes. Zijn er meer mensen met een hond en kat(ten)?
Wat was voor jullie een reden om nog te wachten met het nemen van een hond, en vanaf wanneer besloot je om het wel te doen?

1 like

Zo leuk! Weten jullie al wat voor hond het beste bij jullie zou passen?

Onze kat was iets van 4 toen we onze hond kregen. Maar omdat onze hond echt super enthousiast is en onze kat daar niet zo van houdt heeft het iets van 2 jaar geduurd voordat het goed ging. Ze vochten niet ofzo maar m’n kat had er geen zin in haha. Nu liggen ze ook gewoon samen en gaat het helemaal goed, zijn nu echte maatjes maar heeft hoop tijd nodig gehad.
Verder ben ik heel vaak thuis dus hebben niet echt gewacht met het nemen van een hond, alleen gewacht tot de juiste match!

Kleine update: aangezien de organisatie in Portugal gevestigd is, moeten we ze daar dagvaarden als we zouden willen. Het enige wat we nu kunnen proberen is dat onze advocaat een brief stuurt met een ingebrekestelling. Maar dat kunnen ze nog altijd weigeren en dan kunnen we dus eigenlijk niks meer…
Ondertussen heb ik eindelijk kunnen bellen met de verantwoordelijke die beweerde dat haar 2 dierenartsen in portugal niets verkeerd zagen aan de bloeduitslag die ik haar doorgestuurd heb, maar daar kan je dus letterlijk op zien dat haar immuniteit = 0,… dus hoezo is dat normaal? Allemaal heel frustrerend. En toen ik over ons geld begon dan was het natuurlijk alsof dat de enige reden is waarom ik dit doe. Heel frustrerend.

Moraal van het verhaal: zorg dat de organisatie waar je een dier adopteert in je eigen thuisland gevestigd is.

Ah oké dankjewel! Dan ga ik het gewoon afwisselen met kleine verpakkingen van ander vlees. Wat je zegt is ook zo, het zal weinig kwaad kunnen maar soms overdenk ik echt te veel als het om haar gaat haha. Ze heeft verder ook geen gezondheidsproblemen en krijgt bijna elke dag groenten/fruit, dus het zal inderdaad niet zoveel uitmaken.

@Lennon Oh wat rot dat ze alles zo tegenspreken… Gaan jullie er verder nog werk van maken?

1 like

Wat leuk! Wij vonden het zo moeilijk om te beslissen of we nu wel écht voor een hond moesten gaan, of toch nog even wachten. Wij begonnen met het serieus overwegen sinds we een huis gekocht hadden en ook de ruimte hebben voor een hond. Sinds de coronaperiode is het voor ons beide ook mogelijk om meerdere dagen thuis te werken, dus er zal altijd iemand thuis zijn en dat was voor ons ook wel de doorslaggevende factor. Ik denk dat ik wel een jaar lang op websites heb gekeken naar geschikte honden die bij ons zou passen. Op het moment dat we ‘onze’ hond voorbij zagen komen wisten we dat we dit moesten doen. Hij bleef maar door ons hoofd spoken en toen hebben we uiteindelijk gereageerd.

Het was alsnog moeilijk hoor en we hebben vaak gedacht ‘waar zijn we aan begonnen?!’. Nu hebben we ook niet de makkelijkste hond (erg onzeker/angstig) en aangezien we ook niet de makkelijkste kat hebben (erg aanhankelijk en vrij dominant), was dit soms erg lastig. Uit je bericht begrijp ik dat je katten al wel andere honden kennen en dat goed gaat? Dat scheelt denk ik al een hoop!
Onze kat is zo aanhankelijk dat het eigenlijk niet te doen was om ze de eerste periode in gescheiden ruimten te laten leven, dus we hebben ze vrij snel bij elkaar gezet als we erbij waren. Als we niet thuis waren/'s nachts uiteraard wel in aparte ruimten. Het gaat nog steeds niet altijd goed (kat heeft hond eens aangevallen en hond is nu bang, kat boeit het niet veel meer), maar het gaat steeds een beetje beter en heeft gewoon tijd nodig Onze hond hebben we nu bijna 4 maanden, dus dat is ook eigenlijk nog vrij kort.

Succes met het beslissen en het vinden van de juiste match!

Misschien niet lezen als je niet tegen kots kan:

Eergisteren heeft mijn hondje overgegeven. Toen we thuis kwamen zagen we een berg met brokken liggen en ernaast nog een plasje bruin overgeefsel. We gingen met haar wandelen en toen kwam er nog een keer doorzichtig soort van water uit, denk gal. Gisteren helemaal niks aan de hand, vrolijk spelen, allemaal prima. Vandaag heeft ze heel weinig gegeten en heeft ze weer 1 keer een klein beetje geel schuim (weer gal) overgegeven. Ze is eergisteren ook voor het eerst loops geworden, misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Mijn moeder zegt als het nog een keer gebeurt nu nadat ze wat gegeten heeft (want ze at wel uit mijn hand), dan gaan we de dierenarts bellen.
Maak me wel zorgen.

1 like

Ik heb zelf een reu, maar is het niet zo als ze loops zijn dat ze minder eetlust hebben en ook misselijk (dus ook overgeven) kunnen worden? Bij twijfel of vragen over loopsheid zou ik gewoon de dierenarts bellen.

1 like

Ja dat heb ik dus ook gelezen en is ook wat mijn moeder zegt. Maar toch niet leuk om te zien en je gaat je automatisch zorgen maken want wat als dat het niet is.

1 like

Nee is ook zeker niet leuk en begrijp het ook zeker dat je je zorgen maakt. Hoop dat het snel beter gaat!

1 like

Wat voor nu even kan helpen is om het eten in kleinere porties te gaan geven. Dus als je normaal 50 gram per keer doet, het nu opdelen en dan 25 gram per keer. Even wat tijd ertussen zodat het alvast wat kan zakken.

Dat advies kreeg ik in ieder geval laatst van de dierenarts voor de pup en dat hielp hem goed!

2 likes

Dankjewel! Goede tip, ga ik uitproberen.

Wij maken altijd wortelsoep als hij niet zo lekker is:
https://digidog.nl/honden-kennisbank/gezondheid-hond/moros-wortelsoep-hond-recept/

1 like

Thanks!

Zou heel goed kunnen dat het door de loopsheid komt! Dit heeft die van mij ook gehad bij de eerste loopsheid, ze was ook zo zielig de hele dag.
Ik heb toen de brokken een beetje verdeeld over kleinere porties, verdeeld over de dag. Ik denk dat de misselijkheid toen ongeveer 2 dagen geduurd heeft en de rest van de loopsheid was ze gewoon weer haarzelf!

1 like

Ik moest deze foto even kwijt :pleading_face: Ze lag al een tijd rustig in de trein en ineens kwam dit koppie omhoog.

31 likes

Hoe gaat t nu met haar?

Ik heb een vraagje over een trucje, misschien heeft iemand tips. Ik heb namelijk onze hond geleerd haar pootje op haar neus te leggen maar ze doet dat echt maar een split second en dan kijkt ze je meteen zo aan van ‘snoepje???’ Maar ik wil dat ze haar pootje eventjes laat liggen maar heb echt geen idee hoe ik dat duidelijk moet maken. Nu is t alleen ff aantikken en snoepjes incasseren hahaha