Hondentopic

@Qwerty123 Met het zien van deze foto’s wil ik zo graag weer terug naar de Harz en dan mét hond :heart_eyes: Denk niet dat het er dit jaar in zit, maar we gaan volgende maand proberen een nachtje weg te gaan zodat we hopelijk eind augustus een paar dagen binnen Nederland weg kunnen (of toch naar de Harz haha)

Gelijk ook even een update wat betreft onze hond uit het buitenland. Man wat een werk haha, als we dit hadden geweten waren we hier denk ik niet aan begonnen. Omdat het zo’n lang verhaal is even in een spoiler

Lief dagboek

De eerste periode heeft hij vooral achter de bank gezeten en kwam hij alleen 's avonds tevoorschijn om wat te eten en vervolgens verdween hij weer achter de bank. Mijn vriend en ik hebben toen twee weken afwisselend op de bank geslapen zodat hij 's nachts buiten in de tuin zijn behoeftes kon doen.

Na twee weken hielden we het echt niet langer meer vol (de ene dag was ik chagrijnig, de andere dag mijn vriend :joy:). We stonden bijna op het punt om het maar gewoon op te geven omdat er gewoon geen vooruitgang meer in zat. Op advies van het gastgezin nemen we hem sindsdien elke avond naar boven om bij ons op de slaapkamer te slapen en dan overdag op gezette tijden in de tuin zetten om zijn behoeftes te doen. Op een gegeven moment hebben we ook iets achter de bank gezet zodat hij daar niet meer heen kon. De vrouw van het gastgezin vertelde dat hij af en toe gewoon even de juiste richting in geduwd moet worden, want anders vindt hij het wel prima en blijft hij ook in die staat van doen.

Voor ons een stuk prettiger dat hij meer aanwezig was, het begon er daadwerkelijk op te lijken dat we een hond hadden :joy: Omdat hij in de tuin eigenlijk altijd achter ons aan liep hadden we wel het idee dat ie graag wilde wandelen, dus sinds 3 weken zijn we begonnen met uitlaten. Eerst 's avonds naar een afgelegen plek gereden en dat ging erg goed. Het tuigje om doen was en is een drama (was bij gastgezin ook nog altijd zo) en we moeten hem naar buiten tillen, maar eenmaal buiten vindt ie het prima. Hij bleef echter steeds binnen op dezelfde plek plassen, dus toen hebben we besloten maar gewoon 4x per dag met hem in de buurt te wandelen. Dit geeft iets meer stress omdat we in een woonwijk lopen, maar vlakbij hebben we een stukje bos zitten en daar vind ie het heerlijk en hij wil nooit naar huis haha.

Tot op heden kunnen we hem nog niet echt aaien of iets, alleen met grote tegenzin vanuit hem haha. Maaarrr op één bepaalde plek bij het uitlaten wil hij dat wil en dan gaat ie op een gegeven moment op zijn rug liggen om op zijn buik gekroeld te worden. Echt op zulke momenten overstroomd mijn hart :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts:
Ook op enge momenten voor hem kruipt ie zo’n beetje in je knieholtes en hij zoekt dan heel veel oogcontact, dus we zijn wel enigszins vertrouwd voor hem (denk ik?). Hij warmt in ieder geval heel langzaam op naar ons en dat is zo leuk om te zien.

En de allerlaatste ontwikkeling is dat hij gisteravond met mij wilde spelen. Dus staart omhoog en kwispelen, wat ik hem nog nooit heb zien doen :joy: Dus om 23 uur liepen we als een gek door het huis te rennen haha. Veel te warm maar zo leuk.

Bonusfoto:

21 likes

Ah, wat een verhaal. Moeilijk maar mooi om te lezen dat er kleine stapjes worden gezet! Blijft toch altijd een groot vraagteken wat die beestjes allemaal hebben meegemaakt en wat er in ze omgaat hè?

Ah mocht je nog gaan, weet niet wanneer jij er voor het laatst geweest bent, maar er is hier wel een natuur ramp gaande (lees: de helft van het bos gaat dood hier door één of andere kut kever). Echt mega zonde en triest.

Wat een prachtige foto’s en wát een knapperd! Kiek 'm zitte :sunglasses:

Wij hebben ons spaanse vriendje pas een paar dagen dus weggaan zit er voorlopig niet in, maar hopelijk kan ik hier ooit net zo’n mooie bazenfoto posten :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Absoluut! Het is tegelijk heel mooi om te zien hoe ze het proces doormaken maar voor ons soms ook heel moeilijk om ‘het licht’ te blijven zien haha. Het gaat gelukkig nu steeds beter en op de momenten zoals gisteravond merk je echt dat ons geduld zeker gaat lonen. We moeten alleen nog wat meer geduld hebben hahaha. Maar als je nagaat dat hij nog amper 2 maanden bij ons is, heeft hij al zulke grote stappen gemaakt dat ik ook echt heel trots op hem ben!

We zijn vorig jaar naar de Harz geweest en zagen toen al heel wat dode bomen inderdaad, heel bizar en triest om te zien.

1 like

Oh ja dat is zo’n mooi gebied! Wij zijn er ook geweest toen we nog geen hond hadden en zeiden toen ook van dit is ideaal met een hond en zulke afwisselende wandelingen. Kan het iedereen aanraden mede omdat het zo dichtbij is vanaf NL

Bedankt voor al jullie antwoorden! Ik wil inderdaad heel graag naar Müllerthal, maar mijn vriend is ineens super kieskeurig met de accommodatie dus we zijn er nog niet uit :’)
Ik ga alle andere opties ook eens bekijken.

@Qwerty123 Wat een leuke foto’s weer! Echt een schatje is je hond.

@Keerbeer Wat jammer dat het zo stroef gaat, maar wat goed dat jullie zoveel geduld hebben met hem! Begrijpelijk dat je dan op momenten denkt ‘waar ben ik aan begonnen?’ Wel super fijn dat er ook wat meer geluksmomentjes zijn, zowel voor de hond als voor jullie. Hopelijk zet die stijgende lijn voort.

1 like

Als wij de deur bij het washok niet dicht doen gaat de hond aan vieze onderbroeken lopen likken. Zooo vies :nauseated_face::joy:. Echt bah.

Wat pittig en wat goed en lief dat jullie zoveel geduld met hem hebben! Hopelijk komt dat knuffelen wel ooit want hij ziet er uit als de ideale kroelhond :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Dat is boffen voor hem dat hij bij zulke lieve baasjes terecht is gekomen!! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Toevallig gaan mijn vriend en ik eind juli naar Harz, wat rot zeg dat zo’n kever zo’n effect kan hebben! Lijkt mij heerlijk om daar met onze hond te lopen! Hopelijk is er nog genoeg mooie natuur over.

@Keerbeer wat een prachtige hond hebben jullie. En wat mooi om te lezen dat ondanks de moeilijkheden er ook kleine stappen vooruit te zien zijn! Zo lief dat je hem zo op zijn buik mocht aaien!

1 like

Wat leuk! Er zijn zeker genoeg mooie plekjes! Het is wel doodzonde inderdaad. Hele stukken zijn gewoon weg.

Harz

Maar dit vind ik zelf een paar mooie wandelingen (allemaal met hond gedaan): Liebesbank route (Hahnenklee/Bocksberg), Ilseburg: wandeling naar de Ilsefälle, wandeling naar top van de Brocken (vond ik wel pittig haha), vooral daar zie je veel dode bomen maar toch is het wel een bijzondere wandeling, Oderteich rondwandeling, wandeling in het Bodetal of omhoog naar de Rosstrappe (vanuit Thale), klippenwandeling in het Okertal is super mooi, en de Würmberg vond ik erg leuk om omhoog te gaan met de kabelbaan. Hamburger wappen zijn mooi om even te stoppen, net als de Blauer See. Qua dorpjes Goslar, Wernigerode, Quedlinburg. Genoeg mooie natuur!

1 like

Wat betekent het als een hond aan je oorlellen sabbelt/kauwt?

Ik wilde even een dagboekpost delen over de eerste weken van mijn pup! Hopelijk vinden jullie dat niet erg :thumbsup:.

Mijn pupper is er nu drie weken en we beginnen elkaar steeds beter te leren kennen. Ik vond het de eerste twee weken ontzettend zwaar en helemaal niet leuk maar de derde week leek er wat te veranderen. Hij werd rustiger, luisterde opeens beter en ik leer hem ook gewoon steeds beter lezen. Zo weet ik ondertussen dat als hij savonds voor me komt zitten, hij op mijn voet in slaap wil vallen. En dat als hij een gilletje slaakt :joy:, hij op weg is om iets ondeugends te doen.

We doen samen verschillende uitjes en ik vind alles nu al zoveel gezelliger met hem erbij! Het is buiten echt een voorbeeldige pup. Sociaal naar andere honden, blijft relaxt liggen op het terras en maakt zich echt nergens druk om. We gaan samen naar puppy cursus en daar moesten we afgelopen week oefenen met door de tunnel en “hier” na het rennen in de tunnel. Nu was ik al buiten met hem aan het oefenen op “hier” dus we deden het zo goed dat hij steeds het voorbeeld moest geven voor de andere hondjes. Was ik even een trotse puppymama! Maar vooral leuk om te zien dat hij het zelf zo leuk vindt, hij zo vrolijk is en dat hij zo graag overal mee naartoe gaat.

22 likes

Haal net drie grasaren tussen z’n pootjes vandaan :weary: hopelijk heb ik ze allemaal gevonden, wat een hel toch elk jaar

Volgens mij post ik bijna alleen maar als het weer eens slecht met hem gaat dus ook nog even wat leuks:
Hij was vandaag 3:27 minuut alleen :partying_face: nu kan de verlatingsangst training echt beginnen!

:dog:

18 likes

@Koffiebroodje Wat leuk! Zo leuk om het karakter van zo’n hondje te leren kennen en die kleine typische dingetjes wat echt bij hun eigen persoonlijkheid hoort :smiling_face_with_three_hearts:

@Bertha Wat goed van hem! Hoe gaat het nu inmiddels? Ik volg Nina al een tijdje op instagram en zie af en toe wat dingen voorbij komen en echt super hoe goed alle honden het doen!

Onze hond is dus vrij bang en ik merk dat bijna alle honden naar hem uitvallen, hard blaffen en trekken enzo. Een hond bij ons uit de straat heeft hem laatst zelfs bijna aangevallen, het baasje werd omver getrokken en liet toen de lijn los en de hond hapte naar onze hond, maar gelukkig kon mijn vriend die hond nog bij de riem pakken en rende onze eigen hond buiten ‘bijtbereik’. Kan dit aan onze hond liggen omdat ie zo onzeker is? Of hebben we gewoon pech dat we in een buurt met uitvallende honden wonen? We proberen nu zoveel mogelijk andere mensen/honden te ontwijken, maar het zou voor hem juist ook wel goed zijn om af en toe wat honden tegen te komen zodat hij daar wat beter aan kan wennen, maar dit maakt het er niet leuker op.

Leuk! ze had laatst nog een post over hem gedaan, hij heet Pixel!

Wat rot! Door onzekerheid kan je hond wel bepaalde dingen uitstralen ja. Onze hond staart bijv snel mogelijk en neemt een ‘ik ben niet onzeker maar juist super zelfverzekerd’ houding aan. Onze hond was eerder niet gecastreerd en dat kan reutjes ook nog wel een beetje bezighouden.

2 likes

Voor de mensen die kvv voeren, wat nemen jullie mee qua voer als jullie een paar dagen weggaan en geen koelkast tot je beschikking hebt?
Ik wil eigenlijk voor die paar dagen niet teruggaan naar brokken, want daarom was ik juist overgestapt (ze kakte echt heel vaak per dag enorme hopen door brokken dus ik wil haar lijf dat niet weer aan doen en zelf wil ik ook niet een hele dag wandelen met zakken stront aan mijn rugzak :joy:).

Ben benieuwd wat jullie in die gevallen doen! Houdbaar vlees, gevriesdroogd voer, iets anders…? Ik hoor graag jullie tips en merken etc.

Gestoomd vlees inderdaad, die bakjes. Van Renske, Edgard & Cooper of farmfood (zijn meer zakjes).
Geef hem dat trouwens sowieso ook 1 a 2 keer per week ter afwisseling en zodat hij ook vis krijgt (zalm van Renske meestal) dus hij is het wel gewend. Zou het vantevoren dan ook alvast wat gaan geven als dat lukt!

1 like

Herkenbaar! Wij hebben ook een onzekere hond (uit het asiel met een flink ‘rugzakje’) en het lijkt net of andere honden extra tegen haar uitvallen ofzo? Ze zoekt nooit de confrontatie en is het type dat zich verstopt achter een boom of in de bosjes als er een andere hond aan komt in het losloopgebied maar op een of andere manier maakt ze toch die heftige reactie bij andere honden los door haar gedrag en uitstraling. Vooral aan de riem, dan kan ze natuurlijk ook niet vluchten. Heel soms is er een hond waarmee het wel klikt en honden waar ze aan gewend is gaat prima. Geen tips dus maar ik ben bang dat je er weinig aan kunt veranderen behalve idd ontwijken? Ik lees iig mee mocht er iemand wel goede tips hebben!

1 like

Ik vind mijn hond soms zo grappig. Hij heeft gewoon verschillende vrienden in het bos waar we elke dag lopen. Niet de honden, maar de baasjes daarvan. Echt ik weet soms niet wie het zijn, maar dan wordt hij helemaal gek en hoor ik weer iemand heeeeeee vriend van me. Vanochtend eerst een vrouw die hij begroette alsof hij haar een jaar niet tegen was gekomen (ik kende haar niet, maar m’n vriend was haar kennelijk al een paar keer tegenkomen), daarna een man met een hele roedel baasjes en honden waar hij dan heel voorzichtig langsloopt om bij die man te komen. Nou dan staat ie daar dus helemaal verliefd bij, die man knielen, hij op schoot proberen te klimmen. Het is echt hilarisch :smiling_face_with_three_hearts:

Oh ja en dan te bedenken dat ik ook mensen tegenkom die voor hun hond gaan staan en al op afstand boos naar me roepen dat ik hem aan moet lijnen omdat ze denken dat m’n hond mega gevaarlijk is (en hij op dat moment dus nog niet eens bij ze is). Gelukkig maken zulke leuke mensen een hoop goed haha, vind dat namelijk echt zielig voor mijn hond :joy::sob:

13 likes