Onze hond krijgt morgen een MRI vanwege haar epilepsie en ik vind het zo zielig Sta er helemaal achter, want wil graag weten waar de aanvallen door komen (of vooral uitsluiten dat er iets ernstigs is) maar het idee dat ze onder narcose moet en natuurlijk geen idee heeft wat er gebeurt .
Ach goss Dat lijkt me ook erg spannend. Hoop dat ze er achter komen waar het door komt!
Ahh wel sneu maar komt wel goed hoor, je hond krijgt gewoon een prikje en gaat dan heel snel slapen. Zit minder poeha omheen dan bij mensen! Ik vraag altijd of ze me kunnen bellen als het klaar is en ik dan bij hem kan zitten zodat hij niet angstig wakker wordt. Maar de meeste kalmere honden hebben dat niet zo nodig!
Oh fijn om te horen! De laatste keer dat ze een aanval had was ik naar de dierenarts gegaan omdat het heel lang duurde voordat de aanval stopte en de medicatie niet hielp (ik was al onderweg met de auto toen het eindelijk stopte) en sindsdien is ze een beetje bang voor de dierenarts. Hoop niet dat dit ook weer een negatieve ervaring voor haar is, dus goede tip om even te vragen of ik erbij mag zijn als ze bijkomt. Het zkh is een uur bij ons vandaan dus blijf sowieso daar wachten.
Ik heb laatst een teek in m’n eentje verwijderd bij de neus door hem te laten zitten, van achter over hem heen te hangen en een hand over zijn borst en met de ander de tekentang. Leuk is anders, maar dit moet wel even gebeuren denk ik. Bijt ze door denk je? Of een snauw?
Ik begreep vanuit de andere nieuwe baasjes van het nestje dat hun pups het heel leuk vinden om snoepjes te zoeken in een snuffelmat of door huis of nou ja overal . Dus ik dacht ik ga ook snoepjes ‘verstoppen’ in zijn matje, misschien helpt het ook om hem lekker moe te krijgen en slopen tegen te gaan. Maar waar al die andere pups lekker vredig snuffelen, loopt de mijne nu het huis door te leuren, met de mat te schudden en erop te blaffen om de snoepjes eruit te krijgen .
@Bailey succes vandaag! Hopelijk gaat alles goed met je hond en wordt het geen nare ervaring voor hem.
Misschien kun je je aanmelden bij de hersenwerk voor honden Facebook, zij hebben ook documenten voor pupjes en over hoe je begint met hersenwerk
De MRI is gelukkig goed gegaan en er is niks gevonden . Ze wilde alleen niet wakker worden uit de narcose, ze hebben haar 2x medicijnen toegediend en ze bleef maar slapen. Uiteindelijk reageerde ze wel en kon ze ook kort op haar poten staan, dus dat was genoeg volgens de arts. Nu ligt ze weer lekker in haar mandje te slapen
@Bertha nog bedankt voor de tip om te vragen of je erbij kunt zijn als ze wakker wordt! Ze was het er niet zo mee eens dat ze onder narcose gebracht werd dus ze had haar infuus eruit getrokken toen ze nog bezig waren . Ze waren er dus al een beetje bang voor dat ze paniekerig wakker zou worden, dus was fijn dat ik erbij was! Uiteindelijk was ze gelukkig heel rustig.
Ahhhh liefie, lekker uitslapen. Wanneer krijg je de uitslag?
De eerste uitslag al gehad (dat er dus niks gevonden is) en als we dinsdag niks gehoord hebben is het verder goed. Dan heeft ze “gewoon” epilepsie en moeten we het met medicatie onder controle houden (de spiegelwaarde was goed).
Och wat een schatje. Fijn dat ze rustig uit de narcose kwam.
Waar gaan jullie graag op vakantie met je hond?
Mijn vriend heeft onlangs pas zijn vakantie bevestigd gekregen, dus het is moeilijk om nog iets geschikts en leuks te vinden. We zoeken iets binnen Nederland of vlak over de grens (liefst Luxemburg of België), en we willen graag vlakbij veel natuur om lekker te kunnen wandelen.
Ik was echt jaloers op jouw vakantiekiekjes @Qwerty123 maar dat is net even te ver. Lijkt me echt de droom om naar zoiets te gaan met onze hond haha.
De Veluwe! Ik vind het echt heerlijk om daar met de hond te wandelen. Je hebt veel mooie gebieden en wandelroutes dus je hoeft je echt niet te vervelen.
Texel vind ik ook heel leuk met de hond, maar wij zijn altijd in het laagseizoen gegaan. Weet niet hoe het nu is en of je ook op het strand kunt wandelen etc.
Wij zijn nu twee keer naar de Veluwe geweest met onze hond en vonden we heel erg leuk!
Ik heb pas net een hond dus echt ervaring met hond is het niet maar ik zat vorig jaar in Luxemburg in Scheidgen, vlakbij Consdorf/Mullerthal. De hele omgeving om die dorpen daar is echt prachtig en met een paar stappen stonden we in het bos, dus dat kan ik zeker aanraden! Mijn vriend en ik waren toen al op zoek naar een hond en zeiden constant tegen elkaar hoe leuk het zou zijn om een hond bij ons te hebben haha
Ah haha, vind je het te ver rijden? Het is namelijk vanaf Utrecht maar 4.5 uur! Dus mocht je een weekje of langer gaan dan is het goed te doen, al is binnen Nederland natuurlijk dichterbij
De Ardennen zijn ook zeker mooi en dichtbij, of de Eifel? Landal heeft altijd wel prima hond vriendelijke huisjes!
In september gaan we altijd langer weg en dan naar de bergen, vaak Oostenrijk/Zwitserland/(noord) Italië. Kroatië en Slovenië zijn we ook met hem geweest!
Ben wel heel benieuwd waar je dan heen was!
Giethoorn en de Waddeneilanden! Giethoorn en omgeving (weerribben) is een stuk rustiger dan normaal op het moment haha
Waddeneilanden, Zeeland, Belgische kempen, Duitsland (of nog net NL bij de grens), Luxemburg (klein Zwitserland omgeving). Wellicht gaan we ooit met hond naar Zweden, wel geweest zonder hond maar ik ben zelf voorlopig niet klaar voor lange autoritten.
Let wel als je buiten NL gaat op het volgende; Rabie vaccinatie die je moet hebben (21 dagen voor vertrek), qua reizen met auto hebben verschillende landen diverse regels (denk aan verplicht rek in de auto als je geen auto-bench gebruikt, site van ANWB geeft daarin duidelijke info), sommige landen heb je meer aanlijn-plicht dan anderen. Vergeet het hondenpaspoort niet in te pakken ook als je binnen NL blijft.
Harz in Duitsland! Lekker groen en wat hier ook fijn is, is dat er veel watertjes zijn bij warm weer.
@Sax mocht je ooit verder weg willen gaan, de Dolomieten vond ik echt geweldig. Zie 'm zitten de baas
Idd wat @anon4388265 al zegt, en denk aan de zandmug die in bepaalde landen nog voorkomt. Verder is mijn ervaring dat alle landen heel hondvriendelijk zijn! Nooit problemen. In Kroatië hebben we zelfs op een honden strand met ligbedjes gezeten En hij ging ook gewoon mee naar terrasjes.