Hondentopic

Denk je dat dit altijd het geval is? Ik ben zelf eigenaar van een kleine witte hond dat onvoorspelbaar is en naar reutjes en grote honden kan uitvallen. Zo staat hij te kwispelen en zo hangt hij bij wijze van spreken aan hun onderlip. Ik heb hem altijd aan de lijn en loop inderdaad om voor onbekende loslopende honden, groot, klein, dik of dun. Niet omdat ik bang ben dat de hond in kwestie gevaarlijk is, verre van juist. Maar omdat ik bang ben dat de loslopende hond uit enthousiasme te dichtbij komt, mijn hond uitvalt en ik niet weet wat de reactie is van de “gebeten hond” Wellicht is dat bij andere mensen ook wel eens zo en reageren ze om die reden. Overigens vind ik wel dat als dat het geval is, die baasjes dan bossen beter kunnen ontwijken en niet boos moeten worden op mensen met loslopende honden. Als het op straat gebeurd en iemand met irritatie roept dat je je hond moet aanlijnen, snap ik dat dan weer wel. Ik vind het als eigenaar erg lastig en ontwijk daarom ook bossen, stranden en eigenlijk alle plekken waar ik loslopende honden tegen kan komen. De enige plek waar ik wel met een gerust hart over straat kan is de wijk en dan is het gewoon erg frustrerend om op plekken waar het geen losloop gebied is, loslopende honden tegen te komen. Soms moet ik tijdens mijn ronde 4x omlopen om situaties te voorkomen en kan ik dan ook wel eens uit frustratie roepen dat ze hun hond bij moeten houden.

Sorry voor het onsamenhangende verhaal, long story short : Het is dus niet altijd dat mensen denken dat jouw hond gevaarlijk is. Soms kan het ook aan hun eigen hond liggen en willen ze bepaalde situaties voorkomen. Ik snap dat het wel heel zielig is als hij zo enthousiast is, mijn hart breekt regelmatig als ik moet omlopen voor lieve snuitjes.

6 likes

Dat weet ik maar ik heb dit helaas al heel vaak meegemaakt. Inderdaad denken mensen dat mijn hond gevaarlijk is vanwege zijn uiterlijk. Het is een Hollandse herder.

1 like

Heel herkenbaar, onze hond heeft precies hetzelfde. Zeker enthousiaste honden zoals labradors of goldies trekt ie heel slecht. Sinds ik zelf een hond heb, heb ik nog nooit zo weinig andere hondjes kunnen knuffelen.
Oh well, gelukkig is ons beestje wel echt een knuffelkont.

3 likes

Dat is jammer om te horen! Gelukkig heeft hij wel veel maatjes aan je post te zien. Vind discriminatie onder honden altijd zo onnodig!

1 like

Hij had gisteravond weer diarree :weary: hoop zo dat hij gewoon iets van de grond had gegeten, weer twee weken ziek kunnen we allemaal niet meer aan

Oh wat sneu voor Pixel :pensive:. Hopelijk is het inderdaad slechts een incident en geen opmaat naar opnieuw langdurige ziekte. Beterschap!

—————————————-

Hebben jullie honden trouwens instagram? De mijne wel en ik zou het leuk vinden jullie te volgen!

1 like

Een ondergewaardeerde goede eigenschap van je hond is toch wel probleemloos alle medicatie oplikken of eten. Van een wormenpil tot pijnstillers het maakt hem niks uit. Hij likt het zo van een lepeltje. :joy:

@Koffiebroodje billythewheaten is onze insta. Hij is nu alleen een echte puber en weigert te poseren dus ik loop een beetje leeg qua foto’s :sweat_smile:

5 likes

@Bertha oh nee, hopelijk is het bij eenmalig gebleven. Hoe gaat het nu?

@Koffiebroodje leuk, wat is zijn/haar insta? Mijn hond heeft ook insta -weg- :see_no_evil:. Als pup mee begonnen omdat we zoveel foto’s hadden en dan kon ik ze delen zonder anderen lastig te vallen haha. Nu doe ik er niet meer zo heel veel mee maar plaats af en toe nog wel een foto/filmpje.

Wij gaan vandaag het broertje van onze hond ontmoeten, ik ben zo excited haha :star_struck:. Zij zullen elkaar waarschijnlijk niet herkennen, maar het lijkt me zo leuk om ze naast elkaar te zien en te zien of ze op elkaar lijken!

4 likes

Ik heb geen social media maar vind het wel leuk om hier wat meer foto’s te zien! Al snap ik dat het misschien niet fijn is om je forumnaam aan een (herkenbare) hond te linken. Maar vind het zo leuk om af en toe jullie honden in dit topic te zien haha.

Een van de redenen waarom ik geen social media heb is trouwens omdat ik er anders eindeloos op zou kijken :joy: Ik check via mijn vriends insta wel een paar hondenaccounts van hetzelfde soort als die van ons, maar dat is ook nog wel zinvol qua aanschaf van spullen omdat ze vaak niet in de doorsnee tuigjes/kleding/halsbanden passen.

2 likes

Ik heb om dezelfde reden als jij instagram voor hem aangemaakt @Bailey, zodat ik niet iedereen steeds zou spammen met foto’s van de pup want ja nobody cares :joy:. Ik ben jullie in ieder geval gaan volgen. @Okapi jouw hond is natuurlijk nu veel te druk met het mannetje zijn in plaats van leuk te poseren :sweat_smile:. De insta van mijn hond is trouwens: Jonesthetibetan

Spannend en leuk lijkt me dat inderdaad @Bailey om de andere hondjes uit het nestje te zien. Benieuwd of jullie overeenkomsten zien in gedrag! Hebben jullie al eens vaker met andere hondjes uit het nest afgesproken of is dit de eerste keer?

@Sax speciaal voor jou hieronder een hondenfoto van mijn pupper. Ik vind zo’n insta ook wel handig inderdaad om hondendingen te volgen, of specifieke dingen op het ras gericht. Kan me voorstellen dat het met jullie ras inderdaad helemaal fijn is om soms toch, via je vriend, tips te vinden.

Samenvatting

5 likes

@bailey @Koffiebroodje
Met de diarree valt het gelukkig mee, was tot nu toe eenmalig. Maar hij is wel al een paar dagen niet lekker, staat nergens voor op en sjokt met wandelen alleen maar. Maar ja kunnen niet weten wat er is. Doe vandaag de pijnstilling wel wat omhoog.

Maakte gisteravond wel nog een schattig filmpje, hij kwam even bij ons (dus leek even beter te gaan!) en ik had nieuwe wol en dacht hij volgens mij dat het een speeltje voor hem was. https://www.instagram.com/p/CRa19uBpYBM/?utm_medium=copy_link

5 likes

Ah ik heb al jullie accounts gevolgd want ik vind jullie honden zo leuk. Word er echt blij van!

1 like

Ik ben jullie accounts ook gaan volgen met mijn honden account :relaxed:

3 likes

sorry verwijderd is de insta van mijn puppy
Daardoor spam ik hier geen/nauwelijks foto’s meer haha

5 likes

Ik ben wat accounts gaan volgen :relaxed:

1 like

Haha ja hij is enorm eigenwijs nu :joy: expres de andere kant op kijken en ik mag ook niet meer zijn haar rond zijn ogen wegknippen. Tot zover zijn dogfluencer carrière haha. Ik heb ook vooral een insta gemaakt voor mijn schoonmoeder en de fokker, zij zijn gek op updates en heb geen zin in appcontact steeds. We hebben wel een app met alle eigenaren uit het nest, het is onwijs leuk om te zien dat ze dezelfde trekjes hebben.

Dit is mijn eigenwijze drol drie:

Samenvatting

8 likes

Ah het was zo leuk! Er was een rasdag bij een hondenvijver hier in de buurt. Heel veel hondjes gezien :heart_eyes:. En ook het broertje van onze hond, al moesten ze niet zoveel van elkaar hebben :sweat_smile:.

6 likes

Ohh bij ut poeleke? Leuk is het daar he :grin:

1 like

Ja! Kom je daar ook wel eens?
Edit: stomme vraag haha, want anders had je niet geweten dat het zo leuk is daar :joy:.

Maar misschien hebben onze hondjes dan wel eens samen gespeeld!

Ja ik heb er vorige week zondag rasdag gehad haha! Maar ben er vorige zomer ook al paar keer geweest. Leuke plek :blush:

1 like