Hondentopic

Kut hè als zoiets gebeurt, en zeker als andere baasjes doen alsof er niets aan de hand is. Heb je er daarna nog iets van gezegd? Gelukkig is er in ieder geval niet gebeten. Is je hond mentaal ook oké?

Heb laatst hetzelfde meegemaakt. Er kwam ineens een hond op die van mij af (ze hadden elkaar nog niet geroken, mijn hond had haar überhaupt niet eens opgemerkt). Door de reactie van het baasje klonk het voor mij alsof dat vaker gebeurde/was gebeurd. Die van mij rent altijd weg als iets haar niet bevalt, maar elke keer dat ze dat probeerde, greep die hond haar alweer in haar nek. Mijn vriend heeft ze enigszins hardhandig uit elkaar moeten trekken, de eigenaar was boos want volgens haar was er ook niets aan de hand, maar ik zag haar gisteren alweer met hond los in het park :+1:t3:
Ik vraag me nu bijna af of het dezelfde hond was met dezelfde kuteigenaar, want je hebt ooit eens een foto gepost in wjekw en dat was vlakbij dat park. Of ik haal je nu enorm in de war met iemand anders, haha.

Ik woon in X ja, klopt dat? :grimacing: het was in dit geval een shiba inu, heel typisch weer dat er daarvan 3 in onze wijk lopen. Een mooi hondje zonder te beseffen wat voor karakter erachter zit. Ik verwachtte nog dat zij zelf in zou grijpen maar dat gebeurde maar niet. Ik zei steeds ‘haal ‘m weg haal ‘m weg’, omdat ik mijn hond er niet uit kreeg. Toen heb ik zelf ingegrepen. Ze sprak Engels en zei iets van ‘no…no… not fighting’ en was ze volgens mij beledigd dat ik haar hond wegsleurde. Toen werd ik zo kwaad, terwijl ik weg liep heb ik geschreeuwd dat ze gek was. De volgende hond die we tegenkwamen ging hij direct vanouds vrolijk naartoe, dus daar was ik heel blij mee. En dat was een prima geval oude hond heeft geen zin om te spelen > mijn hond accepteert dat. 2 baasjes die verder gaan.

Ik heb hierdoor echt geleerd dat een hond hebben ook betekent om echt op te komen voor je hond, ook al kunnen ze dat zelf ook. Je vriend heeft dat ook echt knap gedaan dan! Onbegrijpelijk dat mensen denken dat alles maar moet kunnen.

1 like

Gelukkig!

Ah en dan had ik het toch goed onthouden haha, bij mij was het wel een andere hond maar inderdaad in die wijk. Gelukkig zijn daar ook meer dan genoeg leuke honden met normale baasjes, vind het altijd prettig om in die buurt te lopen.

Ja het is er zo gezellig altijd dat je bijna vergeet dat dit ook kan gebeuren. Ik ben nu heel benieuwd welke hond je bedoelt en waarmee jij loopt maar mijn hond is vrij herkenbaar. :sweat_smile: de struggles

1 like

Poeh, de eerste nacht was meteen pittig. De fokker vertelde dat de andere hondjes tot nu toe snachts geen last hadden maar dat ze het van Jones niet kon voorspellen omdat hij aanhankelijker is. Nou dat blijkt :joy:. Ondanks de benchtraining bij de fokker wil hij er niet in blijven liggen, ook niet met het deurtje open, niet overdag, niet als hij al half slaapt en/of als ik in de buurt ben. Nadat hij de hele tent afbrak en probeerde te ontsnappen (gevaarlijk!) heb ik hem in een doos gezet naast bed in de hoop dat dat zou helpen. Dat hielp niet. Hij liet zichzelf en de doos omvallen om eruit te komen :sweat_smile:. Toen heb ik mijn matras maar naar de woonkamer gesleept en hebben we maar samen ‘los’ geslapen. Dat was wel oké maar natuurlijk niet echt een duurzame oplossing haha. Ik ga vandaag even kijken voor een puppyren om hem te proberen daarin dan al wat rust te kunnen geven.

Maar hij is dus inderdaad ontzettend aanhankelijk en ook heel vrolijk. En hij geeft al aan dat hij naar buiten moet en we hebben geen enkel ongelukje gehad dus ik ben wel trots daarop want hij moet er helemaal voor wandelen (appartement).

5 likes

Dat was bij ons in het begin ook een drama!
Met een puppyren om de bench en beneden slapen (steeds iets verder van de bench/ren af) hebben we het opgebouwd.
Succes en sterkte de komende nachten :kissing_heart:

Ah dank je! Ik moest nog aan jouw posts terugdenken omdat ik me toen afvroeg of het bij mij hetzelfde zou gaan :sweat_smile:. Hier was het namelijk ook ellende, overprikkeld en bijten/janken/niet te corrigeren. Sinds vandaag gaat hij zelf wel eens overdag in de bench en ging hij er knuffels ‘verstoppen’ dus we maken stappen. Maar dat niet slapen breekt je echt op :joy:.

Wel al veel zorgen gehad want hij is eergisterennacht ziek geworden (braken) tot gisterenmiddag aan toe. Hij was er dus pas net 2 dagen en we zaten al bij de dierenarts :pleading_face:. Gelukkig gaat het nu goed met hem. Waarschijnlijk is de combinatie van (slaap)stress en hitte op zijn maag geslagen waardoor hij zijn eten niet kon binnenhouden.

1 like

Bij mij ging de ren de 1e 4 weken goed, maar daarna klom die er gewoon uit door de horizontale spijlen erin (overigens is mijn ervaring dat je t zo weer kwijt bent via marktplaats - en qua kosten ook niet zo duur is). Mijn pup met 8 weken (4.5 kilo) kon m overigens ookal verschuiven door er tegen aan te gaan en wij hadden expres een hele stevige gekocht. Denk dat zo’n dunne zo omver had gelegen.
Conclusie : als je een stevige ren zonder (of met enkel hoge) horizontale spijlen hebt, kies daarvoor.

Ik heb dus niet aangeleerd om in een bench (met gesloten deur te slapen) dus loopt sindsdien los, want nu wilt ie t al helemaal niet meer. Dus als je een bench wilt gebruiken, zou ik dat, overdag bijv als je erbij bent, wel opbouwen en oefenen.

Mijn pup wordt echt groot :scream:

34 likes

Wow, dat gaat snel zeg! Voor onze tollerpup hebben we ook een ren en dat werkt tot nu toe heel goed. Tot nu toe kan ze er nog niet uit maar denk dat over 2/3 weken wel anders is.

Ik vind het zelf ook heel fijn dat we een gedeelte van de kamer kunnen afzetten als ik bijv. even de was boven wil doen

1 like

Ik heb mijn hond nu bijna een jaar en ze kon altijd prima even alleen blijven voor een uur of drie. Maar de laatste keren dat we even van huis weg zijn gaat ze op zoek naar eten en vreet zich dan ook echt helemaal vol (we hadden het speciaal in dozen opgeborgen, maar die heeft ze open gebeten). Heel vreemd want ze at normaal juist niets als we niet thuis waren.
Het is begonnen nadat we van voeding zijn veranderd. Ik voel me er zo rot over want het is natuurlijk super slecht voor haar, maar ik zou het ook heel erg vinden als het uit verveling oid komt. Ugh. Ze is nu 3 jaar dus het is ook niet dat ze nog jong is en van daaruit op roof-/slooptocht gaat ofzo. Is een soortgelijk probleem bekend bij jullie?

Wij hebben een houten omkisting gemaakt voor de bank, zodat de hond er niet onder zou kunnen (ivm elektra-kabels).
Hier zit de puppyren aan vast, stevig als een huis.

Alleen is meneer natuurlijk ook gegroeid, dus als de buitenkussens in de tuin liggen ipv naast de bank, tjoept hij daar over de omkisting heen en komt dan heel vrolijk aangetrippeld vanaf de andere kant van de bank. Haha tadaaaaaa lijkt hij dan te willen zeggen.

P heeft weer heel erg diarree, nu ook bloed erbij. :disappointed: Maak me zo zorgen om dat beestje, niet te doen. Het lijkt iets geler en stinkender dan de vorige keer dus ik geef maar panacur voor als het nu wel giardia is en we gaan de allergiemedicatie omhoog doen voor als het toch door allergie komt. Zou het ook zo sneu vinden als hij toch een darmonderzoek moet, hij heeft al zoveel gehad het afgelopen jaar :disappointed_relieved:

1 like

Onze hond was vorige week ook ziek met waterdunne poep en overgeven en er zat nul energie in, ohhh vond het zo zielig en kon me amper concentreren op het werk. :pleading_face:

Gelukkig was ze na 4 dagen wel weer oké, dus iets verkeerds gegeten misschien, of toch door de hitte.

Maar snap heel goed je je voelt, het is toch je baby he. Lijkt me heel shit, sterkte en hopelijk gaat het snel beter!

Ahh wat sneu! Veel sterkte voor jullie en je beestje. Wat hebben jullie veel zorgen over hem maar van wat ik lees gaan jullie er super lief en goed mee om :heart:.

@Krabsalade ah sneu hoor, maar gelukkig wel weer beter nu! Hoe oud is hij nu? Nog pup of al een puber geworden ondertussen?

En @iedereen nog bedankt voor jullie ervaringen met de puppyren. Ben nog een beetje opzoek naar een goede die niet te duur is. Hij is namelijk nogal van het duwen/springen/bijten dus het moet wel bestendig zijn. Even marktplaats in de gaten houden ook.

Het lijkt wel of ze op haar 6 maanden-verjaardag begin juni het signaal kreeg dat ze nu een puber is, haha, echt uitdagen, moeten veel consequenter zijn, doet meer dingen die ze niet mag (graven op bepaalde plekken en het gazon slopen door er mega kluiten uit trekken), en ze weet het precies, want als ik naar buiten loop dan stopt ze al en gaat ze ineens met de bal spelen ofzo, haha wel erg grappig ook.

4 likes

Haha mooi is dat ja. Ik herken dat ook wel van vorige honden. Ze kennen de grenzen al wel maar proberen ze dan stiekem toch op te rekken om je vervolgens totáál onschuldig aan te kijken met die mooie zwarte kraalogen.

1 like

Haha ja precies. Maar ben al super blij dat ze binnen echt nooit iets sloopt ofzo. We laten de bench nu ‘s nachts voortaan open en dan ligt ze ‘s ochtends gewoon rustig ergens te chillen, en los van de spuitpoep kan ik me niet eens meer herinneren wanneer ze binnen heeft geplast of gepoept, dus het is eigenlijk echt een voorbeeldig hondje.

afbeelding

Haha deze foto, wat een kneus, heerlijk.

22 likes

De mijne begon al met 4,5 maand :sob: echt te snel na de puppytijd. Gelukkig met 6 maanden nu weer rustig. Dus, als je denkt wat een ellende, het duurt niet lang gelukkig. Ik bereid me alvast voor op de volgende piek :joy:

3 likes

Haha omg 4,5 maand is echt vroeg. Het irritantste is dat ze nu ineens blaft als er mensen achter onze tuin lopen (daar is een bospad en je ziet niets, maar hoort wel mensen, en zij ruikt natuurlijk ook vanalles), heeft ze nooit gedaan, dus dat zijn we nu aan het afleren, want ik vind het echt reeeeete-irritant.

Ohh ja dat kan snel erger worden als je er niet op let! Beetje waaksheid is oké maar kan snel vervelend worden inderdaad.

Ja zijn broers waren ook vroeg dus het zit in de genen denk ik. Wel zonde, 130 euro uitgegeven aan een vervolgcursus en zitten ho maar. ‘Ga zelf zitten’ leek hij te zeggen. Heb daar echt voor de kat z’n kut gestaan met hem haha. Nu wil hij weer samen trainen, dus nog eens 130 euro ertegenaan gegooid voor het prinsje.

2 likes