Hondentopic

Ik zou niet zo snel kleding en hondendingen tegelijk wassen. Maar denk dat de kleedjes van de hond wel misschien wat hariger blijven maar ik klop het gewoon voor en na t wassen altijd uit en denk dat er ook wel meer haar dan voorheen onder t wasrek dan ligt. Zand en haren blijven in de zak inderdaad

1 like

Ah oke! Ik was nu de kleedjes ook apart (en dat zou ik dan sowieso blijven doen) maar merk dat vooral door het drogen de haren er echt uit gaan. Wij hebben fleece dekentjes en die zijn na het drogen helemaal haar vrij! Nu heeft onze droger wel een goede filter maar de wasmachine niet, dus dan is het wel fijn om zoā€™n zak te gebruiken :blush:

Ik gebruik ding ook vooral om wasmachine schoon te houden van de haren/zand die anders in je volgende (kleding)was zitten. Droger gebruik ik niet.
Na het wassen klop/schud ik kleedjes/matjes/hondenhanddoeken vaak nog uit voor ik het ophang en dan is echt wel schoon.

Ja ik vind het echt een lifechanger haha ik deed voor in dat ding had na een hondenwas altijd nog minstens 1 was zonder iets erin en dan vaak nog met de stofzuiger aan de slag en dan daarna alsnog haren aan je kleding. Of aan je handdoeken nog kutter. Daardoor waste ik zā€™n spul ook veel minder vaak dan nu want was gewoon teveel werk haha

2 likes

Wat gebruiken jullie als hulpmiddel tegen teken? Ik zie echt van alles en vraag me af of jullie ervaringen hebben met producenten die wel/niet goed werken. Ik zag hierboven al bravecto maar misschien nog meer mensen die tips hebben?

Ik gebruik ook bravecto! Grootste reden om geen pipet te gebruiken is voor mij omdat de kat hier de hond nog wel eens wil wassen. Dus ik ben bang dat die het pipet oplikt als ik hem net gegeven heb, en dat is giftig.
Ik vind het wel een eng idee dat bravecto zo lang door werkt en ze het op moeten eten. Maar het is hier anders met teken niet te doen, vorige week had hij er 15 op hem lopen na een wandeling van een half uurā€¦

1 like

Onze hond heeft ook iedere dag meerdere teken de laatste tijd en we krijgen ze er normaal gezien wel goed uit maar nu zat er 1 naast haar oog en daar is het helemaal een lelijk wondje/bult geworden :frowning: We houden pipetjes wel goed bij maar misschien komt dat door haar lange/dichte vacht toch niet genoeg op de huid? Ze houdt ook van in het water spelen dus dat maakt de pipetjes natuurlijk ook minder betrouwbaar. Dus ik ben ook bravecto aan het overwegen, dat kan haast niet mis gaan. Edit: qua toediening bedoel ik, je leest wel horrorverhalen online dus daarom heb ik het nog niet gegeven :grimacing:

1 like

Nou bij ons houdt het pipetje ze ook niet helemaal tegen. Ik merk wel dat hij iets minder last heeft van teken maar nu gaan ze idd op plekken zitten waar het pipetje denk ik niet toe reikt. En er zijn op plekken ook wel heel veel teken. Wij hebben een beige hond (golden) en onderweg zie ik ze wel op m lopen en pluk ik ze eraf. Maar ik zit af en toe wel op 20-30 teken die ik dan in zon ritje van 2 uur (en daarna nog als ze uit zā€™n vacht komen rollen of toch vast zitten) van m afpluk

2 likes

Ach gutā€¦ moet er niet aan denken zoveel van die beestjes :weary:

@Koffiebroodje ik gaf mijn pupper ook direct in het voorjaar bravecto, want dat kreeg ik bij de dierenarts mee. Uiteindelijk meer erover gelezen en daar kies ik nu niet meer voor omdat we in de stad wonen. In een teekrijk gebied zou ik dat zeker wel doen als je hond er geen problemen mee heeft.

In Facebookgroepen van ā€˜mijnā€™ ras lees ik veel goede verhalen over advantix druppels en de seresto band. Mijn schoonzusje is fan van die natuurlijke tekenband met van die kralen die trillen. Ik zie niet in hoe zoiets zou werken, maargoed. Ik laat zelf die bravecto uitwerken (hier een dode teek na de 3 maanden die bravecto geeft) en dan ga ik denk ik pas volgende zomer over op druppels, en pas druppelen als we naar het bos gaan oid.

1 like

Wij gebruiken seresto band, ben er nog steeds niet blij mee gezien de middelen die ze in de band stoppen (is gewoon vieze troep wat gebruikt word bij die middelen) maar beter dan iets inwendigs denk ik.
Hij heeft tot nu 1 teek gehad dit jaar, ondanks de band (maar die zat tijdje niet dicht genoeg op zijn huid), terwijl hij constant door struiken/grasland/bos struint, dus fingers crossed.

1 like

Wij gebruiken Simparica, omdat onze hond last kreeg van de pipetten. De dierenarts heeft toen Simparica aangeraden en bevalt ons goed. Ze heeft eigenlijk nooit teken/vlooien oid dus ik overweeg nu wel om die alleen nog in het teken-seizoen te geven.

1 like

Ahhh dat bultje gaat meestal wel weer weg na een paar weken. Maar wel balen natuurlijk. Onze hond reageert altijd overal theatraal op dus krijgt ook altijd dikke bulten ervan

Het gaat op recept, inderdaad. Onze dierenarts bestelt het voor ons, want het is niet iets wat zij standaard op voorraad hebben.

1 like

We zijn eindelijk weer voor een pup in aanmerking gekomen en we hebben ja gezegd dus begin augustus is het zo ver! Ik kan het nog niet echt geloven omdat we al zo lang wachten. Het wordt sowieso een reutje en daar had ik mij al die tijd ook al een soort van op ingesteld dus helemaal blij mee. We hadden al een jongensnaam die wel heel leuk vinden en meisjesnaam (of unisex) niet. Ik raak nu al half in de stress dat ik niet goed voorbereid ga zijn (is onzin) droomde laatste dat we ineens een hond hadden en niks voorbereid.

12 likes

Wij hebben net helaas onze auto moeten verkopen. Daarin vervoerden wij ons oude hondje van 13 KG (+/- 1m lang, 40 cm hoog) naar o.a. het bos hier vlakbij. Hij red het niet meer om er zelf heen te wandelen Ć©n dan nog te genieten van zijn wandeling aldaar. Hebben jullie tips? Of ervaringen? Er zijn natuurlijk van die ā€œkinderwagensā€, maar nog handiger zou het zijn als hij ook mee kan op de fiets. Er zijn veel opties, maar wat nou echt handig en een beetje veilig is? Dat vind ik lastig in te schatten. Mochten jullie ideeĆ«n hebben, ik hoor het heel graag.

Wij hebben een fietskar! waarom twijfel je of dat veilig is?

Wij hebben ook een fietskar, voor onze hond van ong. 15kg. We hebben hem vorig jaar gekocht en toen geprobeerd rustig op te bouwen, maar toen was ze er nog geen fan van. Van de winter even gelaten voor wat het was en nu sinds 2 weken weer aan het opbouwen en nu gaat het heel goed! We willen deze week onze eerste trip met haar gaan maken. Ze zit met haar tuigje aan de kar geklikt dus ze kan er niet zomaar uitspringen oid.

Je hebt ook mandjes die je voor of achter op de fiets kan maken, volgens mij kan dat met een hondje van 13kg nog net. Het karretje had onze voorkeur omdat je die makkelijk aan de fiets kan bevestigen en dus ook achter een andere fiets zou kunnen hangen.

Ik heb er ook een besteld op basis van jullie positieve ervaringen, thanks!

1 like

Wij hebben zojuist ook een fietskar gekocht. Benieuwd of hij eraan gaat wennen. Het is een held op sokken. Bedankt voor de reacties! :slight_smile:

3 likes

Ik zag laatst een oude hond in zoā€™n bolderkar. Dat is ook nog een optie als de fietskar toch wat te spannend is!

ā€”

Mijn hond werd vanmorgen aangevallen, ik was zo geschrokken. Ze waren even aan het snuffen en ik dacht al we moeten verder door de lichaamstaal van mijn hond. En opeens vloog die ander op hem. Ik probeerde hem weg te halen maar de riemen waren verstrengeld en dat baasje deed niks? Uiteindelijk kwam mijn hond voor zichzelf op en dat gaf mij de ruimte om ertussen te springen en die hond weg te tillen aan zijn tuigje. En toen werd dat baasje boos op me omdat er niks aan de hand zou zijn? Hoe kunnen mensen zo zijn? Gelukkig is er niet gebeten en heeft hij geen last van de confrontatie, maar wat een schrik had ik zeg. Ik ben vooral zo boos op die vrouw nog.