Hondentopic

Ook al eens voor gebeld in het begin omdat het bij mensen wel een probleempje kán zijn. Maar idd ook het bericht dat het er vanzelf uitzwolt en verder geen probleem is. Inmiddels zijn we 1000 teken verder ongeveer en nooit weer zorgen om gemaakt xd

3 likes

Ongevraagd advies is altijd welkom, wij passen dat nu ook toe, ene keer werkt het wel en soms ook helemaal niet. Maar komt vanzelf.

Vandaag de eerste puppytraining gehad en dat was heel leerzaam, ze had het zelf ook naar haar zin :slight_smile:

1 like

Vandaag gebeld met welk hondje het wordt! Het was het hondje wat ik al gedacht had maar ze vertelde dat ze nog over een ander hondje hadden getwijfeld. Dat andere hondje is wat onzeker en heel zachtaardig en dat vonden ze ook wel een goede match voor mij, zodat hij wat vertrouwen kon opbouwen. Maar uiteindelijk hebben ze toch voor deze hond gekozen omdat hij heel erg gericht is op ‘samen’ dingen doen en door de manier waarop hij steeds naar me toekwam.

In de spoiler een puppyfoto want nu kan ik hem eindelijk hier showen :smiling_face_with_three_hearts:.

Samenvatting

37 likes

Random vraag, ik weet niet of het hier mag - dus moderators let me know.

Ik moet voor school onderzoek doen naar een potentiele webshop voor dierenaccessoires, dus ik wilde vragen of alle hondeneigenaren misschien deze survey in zouden kunnen vullen: https://forms.gle/tEHb69ayghChhU1Y6

Hierbij een puppy met tegenwind voor opvrolijkings:

6 likes

Ahhhh cute, ik heb het ingevuld

1 like

Vraagje voor diegene die een hondenoppas hebben, hoeveel betalen jullie ongeveer?

Wij hebben binnenkort een kennismaking met iemand en dan gaan we dat ook bespreken, maar ik vind het heel lastig! Als we haar naar een pension brengen zijn we €15 kwijt voor een dag/nacht. Dus ik dacht aan €10 per keer (paar uurtjes) of €15 als het echt een hele dag is. Maar zie online ook hele andere bedragen, zoals €35 maar dat vind ik echt veel…

Vind dat je een pension of iemand die thuis alleen jouw of maar een paar honden opvangt wel wat anders dan een pension. Heb zelf geen makkelijke hond dus zou er zo 50-100 euro voor over hebben als ik denk dat hij daar echt goed terecht is :stuck_out_tongue_winking_eye:

20 per dag!

1 like

Bij de oppas thuis €12,50 per dag, en bij de opvang overdag was €15

1 like

Ik snap dat daar een verschil in zit, maar ik zoek dus alleen oppas voor een paar uurtjes omdat we voor hele dagen/nachtjes weg al een goed pension hebben. Dus stel we willen even naar de film, dan vind ik €50 voor een oppas wel heel veel.

Ja snap ik helemaal hoor! denk helemaal als je niet zo’n moeilijke hond hebt, dan is zorg op maat iets minder belangrijk omdat het al snel prima of goed gaat! Maar denk dat je per ‘aanbieder’ moet bepalen of en het t geld waard vind! Een pension die dag in dag uit open is en vaste mensen in dienst heeft voor X aantal honden is anders dan een jongeman die langskomt en honden gewoon leuk vindt, en dat is ook weer anders dan iemand die Miss ook bij een hondenschool werkt of een dieren opleiding heeft gedaan of waarbij je echt kei leuke interactie met je hond ziet. Je kunt vaak gewoon een kennismaking plannen en als je dan denkt meh nee duur en niet bijzonder dan kan dat gewoon! Of dat je het over de prijs hebt en er dan zo met elkaar wel uitkomt!

1 like

Vind teken zo stom :weary:

Hier inmiddels een blije, sociale en actieve pup!
Echt super leuk om met hem samen te zijn en op pad te gaan ‘de wereld verkennen’.

Vanmiddag met de 2 golden retrievers (1x volwassen en 1x pup, 2 maanden ouder dan onze pup) van vrienden van ons gespeeld en dat ging heel goed.

En een middagje zelf zitten frobelen, resultaat is gelijk goedgekeurd!

14 likes

Teken zijn echt verschrikkelijk! Mijn hond kwam vaak thuis met deze lastpakjes. Sinds afgelopen lente geven we hem Bravecto, een medicijn in pil vorm. Dit middel is echter niet onomstreden. Maar mijn hond reageert er niet slecht op, dus heb ik besloten dit tot na de zomer toe te blijven dienen. Ook in overleg met de dierenarts gedaan, het gaat op recept.
Van de week heb ik nog twee teken verwijderd bij hem.

Nu dacht ik gelezen te hebben dat jouw hond niet in hele beste gezondheid is (correct me if I’m wrong, natuurlijk!) dus misschien is dit voor jullie niet echt een goede optie. Maar wellicht wel voor anderen hier.

Jaa zou dat ook wel overwegen als je ergens woont waar het heel erg is, maar niet met ons gevoelige poppetje inderdaad. We doen wel in de zomer elke maand met een pipetje, maar ja dat werkt ook niet altijd super. Had gisteren na wandelen in t bos al drie levende teken van zijn vacht afgehaald en nu zat er toch een bijna volgezogen (en levende) op z’n borst, terwijl die dan nu dood had moeten zijn door dat pipetje eigenlijk
Is echt mijn angst dat een volgezogen teek in t gras belandt in de tuin en we dan 30.000 teken in onze tuin hebben :sob:

Die pipetjes werkten vorig jaar hier ook niet. Dan zit er voor jullie niets anders op dan na elke wandeling een full body rub te doen, ter controle. Vindt het hondje vast niet erg!

Ik gebruik een waszak als ik hondenzooi was, echt heel fijn had voorheen ook altijd een berg haar in de machine
https://www.dierenoppasamersfoort.nl/product/grote-washbag-waszak-hond-kat-haren-hondenharen-kattenharen/

2 likes

Ja, die gebruik ik ook voor de hondenspul, werkt prima, wasmachine blijft haar (en zand)-vrij.

Hoe werkt dat dan? Alle zooi blijft in de zak maar de spullen zijn schoon? Plakt het dan niet alsnog aan de kleding als de was klaar is?

Ja, alle rotzooi (haren/zand) blijft in de zak en spullen zijn schoon, die zak klop ik na gebruik binnenstebuiten uit en dan is klaar voor volgende ronde. De zak is groot zat ook.
Ik was wel de hondenspullen in een aparte was inderdaad, samen met kleding is het geen succes (1x geprobeerd en toen zat dat kledingstuk onder de zooi)

2 likes